ج 10 فروردین 1403 ساعت 12:20

معرفی یک بانوی پاوه ای الگوی کارآفرینی / عکس

معرفی یک بانوی پاوه ای الگوی کارآفرینی / عکس

به گزارش سلام پاوه : در این برهه زمانی که بسیاری از جوانان از بیکاری و نبود شغل رنج می برند، شیرزن جانبازی از دیار پاوه فعل کارآفرینی را به معنی واقعی برای قشر جویای کار صرف کرده است. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : خانم ‘بنفشه شریفی’ ۵۸ ساله اهل و ساکن شهرستان پاوه […]

به گزارش سلام پاوه : در این برهه زمانی که بسیاری از جوانان از بیکاری و نبود شغل رنج می برند، شیرزن جانبازی از دیار پاوه فعل کارآفرینی را به معنی واقعی برای قشر جویای کار صرف کرده است.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : خانم ‘بنفشه شریفی’ ۵۸ ساله اهل و ساکن شهرستان پاوه در استان کرمانشاه است که پنج فرزند دارد و اکنون به کار دامداری مشغول است.

بانو بنفشه شریفی
این شیرزن پاوه ای که درس استقامت و پایداری و خواستن را در دوران دفاع مقدس آموخته است در بدو جنگ تحمیلی عراق علیه کشورمان به هنگام پشتیبانی از رزمندگان به روی مین بکار گذاشته توسط دشمنان متجاوز رفت و پاشنه پای راست خود را از دست داده است.

خانم شریفی جانباز ۲۵ درصد از حدود ۳۰ قبل تاکنون به دامداری مشغول است و با وجود مجروحیت پای خود همواره در کوه ها و صخره ها، سخت مشغول فعالیت است.
این بانوی کارآفرین پاوه ای در گفتگو با خبرنگار ایرنا به تشریح فعالیت کاری خود پرداخت و گفت: همواره بین ۳۰۰ الی هزار رأس دام سبک دارم و با پرورش و پروار بندی این دام ها ضمن خرید و فروش دام به صورت زنده محصولات لبنی آنها را نیز روانه بازار فروش می کنم.

این بانوی جانباز می گوید: پنج خانواده را که شامل فرزندانش هستند در کنار خود مشغول فعالیت کرده و برایشان اشتغال پایدار ایجاد کرده است.

خانم شریفی با بیان اینکه از شیر دام های خود دوغ، ماست، کره، روغن حیوانی و دیگر فرآورده های لبنی را استحصال و روانه بازار می کنم گفت که از این طریق نیز درآمد خوبی کسب می کنم و راضی هستم.


این شیر زن پاوه ای با بیان اینکه خداوند بزرگ در این کوه های سخت نعمت های زیادی را به ما ارزانی داشته است، می گوید علاوه بر دامداری در زمینه زنبور داری، سقز چینی، جمع آوری گیاهان داروئی و خوراکی نیز فعالیت می کند و از فروش این محصولات نیز درآمد خوبی به دست می آوردم.

خانم شریفی تصریح کرد امسال در بهار ۱۰ میلیون ریال گیاهان خوراکی از کوه های اطراف جمع آوری و فروخته است.

این بانوی جانباز که مهمان نوازیش زبانزد عام و خاص است سفره اش برای تمام کسانی که از کنار کپر او عبور می کنند گسترده است به طوریکه نان، دوغ، کره و ماست تازه به همراه عسل و روغن حیوانی را بر روی این سفر پهن کرده است.

اما این شیر زن پاوه ای فعالیت هایش به دامداری وزنبورداری ختم نمی شود بلکه در عرصه های فرهنگی واجتماعی هم بسیار فعال و حضوری گسترده دارد.

وی عضو بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه پاوه، امدادگر جمعیت هلال احمر و از دوستداران و فعالان محیط زیست است که در بسیاری از آتش سوزی های مراتع حضوری فعال در مهار آتش و تدارکات نیروهای مهار کننده آتش سوزی ها داشته است. بانو بنفشه شریفی

خانم شریفی به جوانان جویای کار هم توصیه ای داشت و گفت: خداوند با برافراشته کردن کوه های استوار منطقه و طبیعت بکر و زیبا وغنی زمینه کار و فعالیت را برای ما فراهم کرده است.

وی افزود: با توجه به این مراتع بکر وغنی زمینه برای دامداری و پرورش دام با کمترین هزینه و سرمایه فراهم است فقط کمی همت می خواهد و اراده و حمایت مسئولان که حمایت می کنند.

خانم شریفی تصریح کرد: کوه های شهرستان پاوه در فصل بهار مملو از گیاهان داروئی و خوراکی است که منبع بسیار غنی برای درآمد است.

این شیرزن جانباز پاوه ای که موجب افتخار شهرستان و جامعه زنان است بهترین الگو برای جوانانی است که هر روز گلایه از بیکاری و نبود کار می کنند و اگر یک روز به دیدن محل زندگی و فعالیت این بانوی هنرمند بروند قطعا از او درس خواهند گرفت.

شهرستان پاوه با بیش از ۶۱ هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان کرمانشاه قرار دارد که با داشتن طبیعتی بکر و زیبا و مراتع و جنگل های غنی که ظرفیت بیش از ۱۰۰ هزار رأس دام را برای پرورش دارند یکی از بهترین نقاط برای دامداری است.

 

گزارش : محمد هادی زامیاد ، فرهاد صالحی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بانو بنفشه شریفی

 

 

 

 

3 پاسخ برای “معرفی یک بانوی پاوه ای الگوی کارآفرینی / عکس

  • پرویز رضائی در تاریخ دی 23, 1402 گفت:

    درود بر این بانوی درجه یک و خانواده خویش که همراهش هستند . بهترینها را برایشان خواستارم . شکرگزار واقعی ایشان هستند که از توانمندی‌های خودشان بهره میبرند . و این معنای واقعی شکرگزاری و افزون نعمت الهی هست .

  • سیاوش قادری در تاریخ مرداد 14, 1396 گفت:

    ضمن تشکر از مسئولین محترم سایت “سلام پاوه” ،مراتب احترام و خسته نباشید را به خانواده بزرگوار سرکار خانم شریفی اعلام می دارم. واقعاً این گزارش این حقیر را به وجد آورد. امیدوار شدیم که هنوز دامداری سنتی در شاهو رونق دارد. آرزوی سلامتی و بهروزی را برای این عزیزان دارم.

  • ناشناس در تاریخ مرداد 11, 1396 گفت:

    سلام، درود بر این بانوی عزیز همیشه موفق باشی