ج 10 فروردین 1403 ساعت 18:26

دیدار اعضای جمعیت کردستان سبز با فعالان زیست محیطی انجمن ژیوای پاوه/عکس

دیدار اعضای جمعیت کردستان سبز با فعالان زیست محیطی انجمن ژیوای پاوه/عکس

به گزارش سلام پاوه:جمعی از اعضای جمعیت کردستان سبز روز جمعه ۶ مرداد۹۶ با فعالان محیط زیست انجمن ژیوای پاوه دیدار و گفتگو کردند.   به گزارش خبرنگار سلام پاوه:در این گلگشت محیط زیستی عرفان رشیدی به نمایندگی از انجمن ژیوای پاوه به معرفی و چگونگی آغاز به کار انجمن و موانع و مشکلات انجام […]

به گزارش سلام پاوه:جمعی از اعضای جمعیت کردستان سبز روز جمعه ۶ مرداد۹۶ با فعالان محیط زیست انجمن ژیوای پاوه دیدار و گفتگو کردند.

 

به گزارش خبرنگار سلام پاوه:در این گلگشت محیط زیستی عرفان رشیدی به نمایندگی از انجمن ژیوای پاوه به معرفی و چگونگی آغاز به کار انجمن و موانع و مشکلات انجام کارهای محیط زیست در پاوه و اورامانات پرداخت و گفت:مهم ترین معضل محیط زیست پاوه و اورامانات در این فصل(تابستان)آتش سوزیهای منطقه عنوان کرد و گفت:آتش سوزیهای مکرر و مدوام در این فصل متاسفانه بلای جان طبیعت بکر و هزاران ساله ی اورامانات شده است،

 

وی همچنین به معضل زباله در اطراف راه ها و مناطق توریستی اورامان اشاره کرد و گفت:چندبار با فراخوان عمومی توسط انجمن و حضور مردم این مناطق پاکسازی می شود،اما متاسفانه به علت نبود زیرساخت های فرهنگی و دانش محیط زیست کافی بیشتر توریست هایی که از مناطق اطراف به این مکان می آیند زباله های خود را بدون هیچ توجهی در اطراف جاده ها رها می کنند.

 

رشیدی در ادامه به معضل ورود عشایر از لرستان و ایلام به کوه های شاهو اشاره کرد و اعلام کرد:متاسفانه این موضوع به شدت طبیعت شاهو و علی الخصوص دره ی پیازدول را تهدید می کنند.

 

عضو انجمن ژیوای پاوه گفت:با شکار حیوانات علی الخصوص کبک و دیگر گونه های شکاری و همچنین گیاهان با ارزش مرتعی این منطقه به شدت در حال نابودی قرار گرفته و نارضایتی شدید مردم و فعالین زیست محیطی منطقه را در پی داشته است، و این مسئله باید مورد توجه نهاد های ذیربط قرار گیرد.

 

حیدر روحی به نمایندگی از جمعیت کردستان سبز به مسائل و مشکلات زیست محیطی استان کردستان و منطقه اشاره کرد و خواستار این شد که با همفکری و همکاری سمن های زیست محیطی جلو خسارت های وارد شده به طبیعت هورامان گرفته شود.

 

دکتر برهان ولدبیگی از فعالین سرشناس محیط زیست در منطقه اختصارا به ویژگیهای جغرافیایی و گردشگری و نیز وظایف فعالان زیست محیطی در شرایط فعلی اشاره نمود و گفت:اهمیت”جلب توجه مردم ایران و مقامات حکومتی”به مشکل “زباله های کنار جاده ای”و عواقب منفی آن بر سلامت شهروندان و محیط زیست انسان و سایر زیستمندان نیز پرداخت.

 

وی در خاتمه از دوستان حاضر در جمع درخواست نمود تا در مسیر بازگشت به سنندج از محل اجرای پروژه”سه کیلومتر جاده بدون زباله کنار جاده ای”دیداری میدانی داشته باشند.حاضرین در”گلگشت جمعی”به همراه عده ای از فعالان محیط زیست شهرستان پاوه،در محل”پلاتفرم شماره یک”حضور پیدا کردند و دکتر برهان ولدبیگی به اختصار گزارش فعالیت های مرتبط به پروژه را ارائه داد که مورد استقبال حاضرین قرار گرفت.

گفتنی است انجمن جمعیت کردستان سبز آمادگی خود را برای حمایت و مساعدت و همکاری محیط زیستی از پروژه اعلام نمود.