پ 09 فروردین 1403 ساعت 15:39

شکایت بیش از ۱۰ نفر از شهروندان پاوه ای از کلاهبردار میلیاردی

شکایت بیش از ۱۰ نفر از شهروندان پاوه ای از کلاهبردار میلیاردی

به گزارش سلام پاوه : بازپرس دادسرای عمومی انقلاب شهرستان پاوه از شکایت بیش از ۱۰ نفر از شهروندان پاوه ای از کلاهبردار میلیاردی که اخیر دستگیر شده است خبر داد. سید سجاد ملایری در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه اظهار داشت :  با پیگیری های صورت گرفته و تلاش سربازان گمنام امام زمان فرد […]

به گزارش سلام پاوه : بازپرس دادسرای عمومی انقلاب شهرستان پاوه از شکایت بیش از ۱۰ نفر از شهروندان پاوه ای از کلاهبردار میلیاردی که اخیر دستگیر شده است خبر داد.

سید سجاد ملایری در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه اظهار داشت :  با پیگیری های صورت گرفته و تلاش سربازان گمنام امام زمان فرد مشهور به کلاهبردار میلیاردی در چند روز گذشته دستگیر شده است. و برخلاف شایعات این فرد از کشور خارج نشده است و در داخل مرزهای کشور و در شهرستان بوکان توسط سربازان گمنام امام زمان دستگیر و تحویل مقامات قضایی داده شده است.

 

سید سجاد ملایری

وی اتهام اولیه در خصوص این فرد با مخفف نام (ب – پ ) که توسط ضابطین قضایی جهت بازپرسی مورد تفهیم قرار گرفته است بحث اقتصادی و کلاهبرداری دانست و گفت:این فرد توانسته مبالغ بسیار زیادی را از اهالی شهرستان پاوه در قالب فعالیت اقتصادی و نفوذ در میان مردم شهرستان دریافت کند که تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام خواهد شد.

 

بازپرس دادسرای عمومی انقلاب شهرستان پاوه گفت:تا به این لحظه فرد مذکور بیش از ۱۰ نفر شاکی خصوصی دارد و انتظار می رود با توجه به بررسی های صورت گرفته در آینده تعداد شاکیان بسیار بیشتری از شخص مذکور در مراجع قضایی شکایت کنند.

 

ملایری با بیان اینکه میزان مبلغ این کلاهبرداری مشخص نیست گفت:یک سری از شاکیان از فرد مذکور چک بی محل دریافت کرده اند که مبالغ بعضی از این چکها کمتر از دویست میلیون تومان و بیشتر از دویست میلیون تومان بوده که بدلیل اینکه تا به این لحظه همه افرادی که بایستی به عنوان شاکی شکایت کنند اقدام به شکایت نکرده اند میزان مبلغ کلاهبرداری مشخص نیست.اما بنظر می رسد میزان مبالغ این کلاهبرداری با توجه به شکایتهای جدید بسیار بالا باشد.

 

وی  گفت:تا محرز شدن حکم نهایی فرد مذکور و در صورت بالا بودن میزان کلاهبرداری که بنظر می رسد بسیار بالا است و در نظر داشتن مصالح عمومی و امنیتی از درج نام کامل و تصویر وی در جرائد و رسانه ها معذور هستیم و در صورت لزوم بخاطر اعلام و اینکه حق مالباخته ای از فرد مذکور با نام (ب _ پ) ضایع نشود احتمال رسانه ای شدن این فرد که اصالتا اهل شهرستان کامیاران است وجود دارد. و لذا از شهروندان درخواست کرد که اخبار را از منابع موثق خبری پیگری نمایند و در فضای مجازی تا ثابت نشدن اتهامی اخبار و مطالب غیر واقعی را نشر ندهند.

 

بازپرس دادسرای عمومی انقلاب شهرستان پاوه در خصوص تکرار نشدن چنین کلاهبرداری هایی در سطح منطقه گفت:توصیه ما این است که به هرکسی نباد اعتماد کرد و هرکسی به شهروندان مراجعه  و ادعا می کند که فعال اقتصادی است و از طریق فعالیتهای اقتصادی سودهای مشروعی را به شما می رساند به هیچ وجهی به آن اعتماد نکنند.

 

سید سجاد ملایری افزود:توصیه می کنم شهروندان پولی را که از راه مشروع و با زحمت فراوان بدست می آورند به هرکسی ندهند که برای آنها اقدامات اقتصادی انجام بدهد حتما حتما با افرادی معاملات و مراودات اقتصادی انجام دهند که این افراد شناخته شده باشند،بدهکار بانکی نباشند،از سوادعلمی لازم بهرمند باشند،سابقه فعالیتهای مشروع اقتصادی داشته باشند و بدون اطلاع و آگاهی با افراد نباید مراودات اقتصادی داشته باشند.

 

وی ضمن تاکید بر توجه به آگاهی بخشی مردم و دقت در انجام فعالیتهای اقتصادی گفت:توصیه دیگر این است که بخاطر بدست آوردن منافع و سودهایی که در ذهن آنها به عنوان سودهای کلان است پولهای خود را به افراد ندهند چرا که ممکن است این افراد خود در آینده در مزان اتهام جرائم اقتصادی مانند ربا و رباخواری قرار گیرند . همانطور که استحضار دارید در قانون مجازات اسلامی ما که برگرفته از فقه است هم ربا خوار و هم ربا گیرنده و هم واسطه آنها مجرم هستند و همان برخوردی که با ربا دهنده می شود با رباگیرنده و واسط بین آنها نیز صورت می گیرد.

 

گفتنی است چندی است فردی با مخفف (ب _ پ) که اصالتا اهل شهرستان کامیاران می باشد اقدام به گرفتن پولهای کلانی از شهروندان پاوه ای کرده است که با تلاشهای سربازان گمنام امام زمان در شهرستان بوکان دستگیر و تحویل مقامات قضایی داده شده است.

 

گفتگو و تدوین  : فرهاد صالحی 

6 پاسخ برای “شکایت بیش از ۱۰ نفر از شهروندان پاوه ای از کلاهبردار میلیاردی

  • ....... در تاریخ مرداد 10, 1396 گفت:

    آقای ناشناس بیراه نمیگویند ما هم پول داشتیم هم موقعیتش. هم برایمان پیش آمد که این شخص کلاهبردار ازمان پول بگیرد چن میدانستیم عاقبت ربا خواری همین است این کار را
    نکردیم
    چراعاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی

  • ناشناس در تاریخ مرداد 10, 1396 گفت:

    آقای کلاهبردار دستگیرشد
    به نظرشما
    آبروی رفته رباخواران هم برمیگردد؟؟؟؟؟

  • شهروند در تاریخ مرداد 10, 1396 گفت:

    اقایان ناشناسی که ازمال باختگی دیگران خشحالید باور کنید اگه شماهم پول داشتید همین کاررامیکردید ایا شما ازبانک وام نمیگیرید ایا منزلتان را رهن نمیدهید ایا سپرده دربانک ندارید بهره ان رامیخورید پس نباید به دیگران خندید

  • ناشناس در تاریخ مرداد 9, 1396 گفت:

    بقول برادرمون نوش جانش کاش دستگیر نمیشد از قانون تقاضامندیم با افرادرباگیر همانند فرد ربادهنده برخورد شود تادرس عبرتی باشد برای دیگران

  • ناشناس در تاریخ مرداد 9, 1396 گفت:

    کاش دستگیرنمیشد تارباخواران از غم بمیرند

  • محمد در تاریخ مرداد 9, 1396 گفت:

    نوشو گیانیش بو کاش دستگیر نمی شد اخه مردم پاوه همش مینالن که اه دربساط ندارن خوب شد دستشون رو شد ناراحتم دستگیر شده برا اون بهتر بودهمین میلیاردرای پاوه اگر. یه نیازمنددرخواست ده تمن کنه ازشون قران میخورن ندارن حقشون ا