ج 10 فروردین 1403 ساعت 01:41

منطقه پیازدول شهرستان پاوه در آتش بی مسئولیتی گردشگران می سوزد

منطقه پیازدول شهرستان پاوه در آتش بی مسئولیتی گردشگران می سوزد

به گزارش سلام پاوه : رئیس اداره محیط زیست جوانرود ضمن تاسف از وضعیت تاسف بار منطقه بکر و دیدنی پیازدول شهرستان پاوه از بی مسئولیتی گردشگران نسبت به حفظ این منطقه زیبا بشدت انتقاد کرد.  عطاء الله قادری در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه گفت:جایی که می توانست بعنوان ذخیره گاه ژنتیکی پیاز و […]

به گزارش سلام پاوه : رئیس اداره محیط زیست جوانرود ضمن تاسف از وضعیت تاسف بار منطقه بکر و دیدنی پیازدول شهرستان پاوه از بی مسئولیتی گردشگران نسبت به حفظ این منطقه زیبا بشدت انتقاد کرد. عطااله قادری

عطاء الله قادری در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه گفت:جایی که می توانست بعنوان ذخیره گاه ژنتیکی پیاز و بعنوان یک چشم انداز طبیعی مورد توجه قرار گیرد این روزها در آتش بی مسئولیتی گردشگران می سوزد.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه تعدادی از گردشگران این منطقه علاوه بر روشن کردن آتش بر روی پیازها، زباله ها را نیز همانجا رها می کنندگفت : دامداران محلی درباره اهمیت حفظ این پیازها می گفتند که ما قبلا حتی به دامها اجازه وارد شدن به محدوده پیازها را تا پایان فصل گلدهی نمی دادیم که مناظر زیبایی را پدید می آورد.

 

قادری افزود: یکی از دلایل مخالفت دوستداران محیط زیست با احداث جاده در کوهستان،ورود انبوه گردشگران و عدم تعهد آنها به حفاظت از طبیعت دانست.

 

وی در پایان پیشنهاد داد که دامداران و فعالان محیط زیست با کمک اداره منابع طبیعی رویشگاه پیاز را جهت جلوگیری از نابودی آن فنس کشی کنند.

گفتنی است عطاالله قادری رئیس محیط زیست شهرستان جوانرود اصالتا اهل روستای گلال شهرستان پاوه می باشد.

تصاویر تکمیلی

 

 

پیاز دول

 

پیاز دول

6 پاسخ برای “منطقه پیازدول شهرستان پاوه در آتش بی مسئولیتی گردشگران می سوزد

  • زاوه لی در تاریخ مرداد 9, 1396 گفت:

    این روزها بر همه عیان است که مسئولیت یعنی پیگیری اهداف و مقاصد شخصی. مسئولیت یعنی چشم را بر حق بستن و ناحق را به آغوش گرفتن.
    حال غرق در دریا چه داند خفته بر ساحل؟
    بهترین و بهینه ترین راهکار برای اولین اقدام موثر این است که جاده پیاز دول باید کاربری محدود داشته باشد گردشگران نباید و نمی توانند با وسیله نقلیه به ارتفاعات منطقه حوزی خانی، میشیاو و پیازدول بروند در غیر اینصورت فاجعه ی زیست محیطی و انسانی ( آلودگی آب منطقه و گسترش حصبه و وبا …. ) دور از انتظار نیست. هر چند که آب را در هاونگ کوبیدن است ولی بدانید که می دانیم.

  • شیما در تاریخ مرداد 8, 1396 گفت:

    باید مانند مسول گردشگری شهرمان بی. خیال باشیم چون امتقاد در سایت ماننده ابر بهاری زود گذر بدون پیگری

  • سیروان در تاریخ مرداد 8, 1396 گفت:

    بهتر است بنویسید
    منطقه پیازدول شهرستان پاوه در آتش بی مسئولیتی مسئولان می سوزد

  • ناشناس در تاریخ مرداد 8, 1396 گفت:

    با حساب سر انگشتی هر روز و هر شب شاهد حضور دها نفر گردشگر بومی و غیر بومی در پیاز دول و اطراف آن هسیتیم که قاعدتا” هر شخصی احتیاج به رفع حاجات دارد اگر این تعداد نفرات را در روز و در ماه و فصل ضرب کنیم میبینیم که در ان فضای طبیعت چه فاجعه ای بر پا خواهد شد همانطور مستحضرید منبع آب منطقه از انجا سر چشمه میگیرد و باعث تاسف فراوان است با دست و عملکرد غلط و نا پسند خودمان بهداشت و سلامتی خودمان را به مخاطر انداختیم و چه مسئولین و چه مردم بیخال این اسیب میباشند باور کنید من برای اولین بار و اخرین بار چند ساعتی که انجا بودم گریه ام گرفت بحال ان طبیعت بکر و با صفا و از دست بیخیال بودن این مردم و فرهنگ مخرب به من چی براستی چقدر فریاد کشید تا گوشی یافته شود و این مسئله مهم و حیاتی را گوشزد کرد شما بگوئید چکار باید کرد

  • محمود رستمی تبار در تاریخ مرداد 7, 1396 گفت:

    کاش وقتی برای خطرات احداث جاده معترض بودیم کسی بود که درک می کرد جاده به قلب کوهستان یعنی تیر خلاص به ذخیرگاه ژنتیکی گیاهی و جانوری.
    و اکنون کاش کسانیکه جاده را احداث کرده اند فط برای مقاصد خویش بکار ببرند و اجازه تردد عمومی داده نشود. و اگر نیازهایشان مرتفع شده است نسبت به تخریب بخش انتهایی اقدام کنند.
    تا ریشه ای از پیاز و گل و گیاه مانده است باید کاری کرد .

  • فرشاد در تاریخ مرداد 7, 1396 گفت:

    خدا حافظ پیاز دول ننگ بر بی فرهنگ حیف حیف وهزاران افسوس