ج 07 اردیبهشت 1403 ساعت 02:30

به یاد اسطوره صبر و عاشقی خالو حسین کوهکن فرهاد ثانی

به یاد اسطوره صبر و عاشقی خالو حسین کوهکن فرهاد ثانی

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : در وجود این کوه های سخت قلب نرمی میتپد و یاد مردی بزرگ با هر تپش جاودانه میگردد .شاید این کوه ها هستند که غرور و سرسختی یک مرد را با تمام وجود حس میکنند. آن روزی که تیشه بر دل سنگ نهاد، میدانست که رنج هایی که دنیا […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : در وجود این کوه های سخت قلب نرمی میتپد و یاد مردی بزرگ با هر تپش جاودانه میگردد .شاید این کوه ها هستند که غرور و سرسختی یک مرد را با تمام وجود حس میکنند.خالو حسین کوه کن

آن روزی که تیشه بر دل سنگ نهاد، میدانست که رنج هایی که دنیا به او روا داشته را تنها این سنگ ها میفهمند. آن دوران که زندگی عشایری را به همراه خانواده برگزید و یا آن زمان که در حین شکار کبک پایش را از دست داد یا آنگاه که آواره گشت و عزیزانش چشم از دنیا بربستند و خانه اش ویران گشت و همه چیزش را جز دخترانش از دست داد…

به راستی دنیا با دادن این همه رنج به او در فکر چه چیزی بود؟ شکست دادن بزرگ مردی چون فرهاد ثانی! یا ترس از کوچک نمودن در کنار او!؟

دنیا قطعا نمی دانست با این همه رنجی که به او میدهد نه تنها نام و یادش از دل ها پاک نخواهد گشت بلکه در آنها استوار خواهد ماند و جاودانه خواهد شد.

چرا که او مرد قدرتمندی بود که جنگ با سختی های زندگی را از جنگ با سختی های یک سنگ آسان تر میدانست. امروز پنجم مرداد ماه روزیست که مهر ابدیت یاد این مرد در ذهن هزار ها انسان نقش خورد و فرهاد ثانی این مرد بزرگ و خیر سال گذشته دیده های اشک بار و غمگین خود را از جهان فرو بست.

خالو حسین کوهکن با نام اصلی حسین عثمانی (زاده: ۶ام مهرماه ۱۳۰۹، در دروله‌ی سفلی، شهرستان جوانرود، استان کرمانشاه — درگذشت: ۵ام مردادماه ۱۳۹۵، در بانه‌وره، شهرستان پاوه، استان کرمانشاه) مردی است که نامش همانند نام اساطیر بزرگی چون فرهاد کوهکن پرآوازه گشته و چون افسانه‌ای جاودان، همگان را در بهت و حیرت واداشته است.

لازم است یادی کنیم از مرد تیشه و سنگ ، استوره صبر و عاشقی ، خالو حسین کوهکن ملقب به فرهاد ثانی از دیار بانه وره شهرستان پاوه که بنای دست سازش جاودانه می ماند و نامش همیشه در ذهنها خواهد بود . چه پسندیده بود حداقل در سالیادش مراسمی یا برنامه ای برگزار می شد و بنای سنگیش که شهره ای جهانی دارد دوباره به جهانیان معرفی می شد .  باشد متولیان امر بیشتر از پیش از این اسطوره صبر و طاقت و عشق و عاشقی یاد کنند.

 

 

خالو حسین کوه کن

 

 

 

عکس یادگاری توریستهای از کشور استرالیا با مرحوم خالو حسین عثمانی

 

 

 

عکس یادگاری توریستی از کشور اندونزی با مرحوم خالو حسین عثمانی