ش 01 اردیبهشت 1403 ساعت 03:58

نیروگاه سد داریان طی دو ماه آینده به بهره برداری می‌رسد

نیروگاه سد داریان طی دو ماه آینده به بهره برداری می‌رسد

 به گزارش سلام پاوه : وزیر نیرو به ساخت سه نیروگاه بزرگ تولید برق در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: ظرفیت این نیروگاه ها هزار و ۴۲۰ مگاوات است که این ظرفیت به زودی به شبکه برقی کشور و استان کرمانشاه اضافه می شود. به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا، حمید […]

 به گزارش سلام پاوه : وزیر نیرو به ساخت سه نیروگاه بزرگ تولید برق در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: ظرفیت این نیروگاه ها هزار و ۴۲۰ مگاوات است که این ظرفیت به زودی به شبکه برقی کشور و استان کرمانشاه اضافه می شود.

به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا، حمید چیت چیان عصر سه شنبه در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه که با حضور معاون اول رئیس جمهوری در سرسرای شهدای دولت استانداری برگزار شد، افزود: این نیروگاه ها شامل داریان با ظرفیت ۲۱۰ مگاوات برق که تا ۲ ماه آینده به بهره برداری می رسد، زاگرس با ظرفیت ۳۲۰ مگاوات و دالاهو با ظرفیت ۹۰۰ مگاوات است که در آینده نزدیک به ظرفیت استان کرمانشاه اضافه می شود.

به گفته وزیر نیرو، اکنون هزار و ۴۰۵ مگاوات برق در استان کرمانشاه تولید می شود که با احتساب ۵۰۰ مگاواتی که به کشور عراق صادر می شود، میزان مصرف برق این استان هزار و ۲۸۰ مگاوات است که هم اکنون میزان تولید برق بیش از میزان مصرف آن است.

او در تشریح اجرای سامانه سردسیری در استان کرمانشاه نیز گفت: برای دسترسی به منابع این سامانه ابتدا باید ۲ سد احداث شود و سپس ارتفاع آب برای رسیدن به استان کرمانشاه به هزار متر پمپاژ شود که برای انجام آن به انرژی زیادی نیاز است که براساس ارزیابی هایی که انجام داده ایم هیچ محصول کشاورزی وجود ندارد که بتواند جبران این هزینه ها را بکند و از این رو اجرای این طرح برای بخش کشاورزی به صرفه نیست.

وی اما گفت که اجرای طرح سردسیری برای اختصاص آب آن به بخش صنعت امکان پذیر است به شرط آنکه هر صنعتی که آمادگی دارد خودش هزینه های انتقال آب را بپردازد ما آب مورد نیاز آنها را تامین می کنیم.

چیت چیان در مورد درخواست نمایندگان استان کرمانشاه برای احداث سد در استان گفت: در ساخت سدها به مسایل زیادی از جمله توجیه فنی و تطبیق آن با مسایل زیست محیطی توجه می کنیم و توجیه پذیری تمام سدها یکسان نیست و از این رو در جایی که توجیه نداشته باشد، سد احداث نمی کنیم.

به گفته او، در دولت یازدهم ۳۴ سد در کشور ساخته شده که پنج سد آن در استان کرمانشاه بوده است.

وی با اشاره به اینکه میزان بارندگی در نیمه غربی کرمانشاه زیاد است، گفت: در نیمه غربی استان به هر میزانی که بخش صنعت درخواست کند آب در اختیار این بخش قرار می دهیم اما در نیمه شرقی سرمایه گذاران باید هزینه انتقال آب را متقبل شوند.

وی تاکید کرد اگر آب تامین شده در استان در بخش صنعت مورد استفاده قرار گیرد می تواند شغل های بیشتری را ایجاد کند.

خبرنگار:فرزاد نویدی

یک پاسخ برای “نیروگاه سد داریان طی دو ماه آینده به بهره برداری می‌رسد

  • سوران خالدی در تاریخ مرداد 4, 1396 گفت:

    آقای وزیر لطفا نسبت به انتقال آب هانی کوان هم کمی جدیت به خرج بدید طرح های که سودش برای دولت است چقدر سریع به افتتاح میرسه! در عوض طرحهایی که مردم ذینفع هستند رو به امان خدا واگذار کردید اینه مردم داری..!