پ 09 فروردین 1403 ساعت 15:28

فرماندار پاوه:اقدام به قاچاق کالا به بهانه بیکاری قابل قبول نیست

فرماندار پاوه:اقدام به قاچاق کالا به بهانه بیکاری قابل قبول نیست

به گزارش سلام پاوه:فرماندار شهرستان پاوه گفت: اقدام به قاچاق کالا به بهانه بیکاری و نبود اشتغال قابل قبول و پسند نیست.   به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا:پرویز ایده پور روز دوشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری پاوه با بیان اینکه هر شهر و منطقه ای شاخصه هایی برای اشتغال […]

به گزارش سلام پاوه:فرماندار شهرستان پاوه گفت: اقدام به قاچاق کالا به بهانه بیکاری و نبود اشتغال قابل قبول و پسند نیست.

 

به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا:پرویز ایده پور روز دوشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری پاوه با بیان اینکه هر شهر و منطقه ای شاخصه هایی برای اشتغال و توسعه و پیشرفت دارد، افزود مهمترین شاخصه شهرستان پاوه صنعت گردشگری است.

وی اظهار کرد:وجود جاذبه های متعدد گردشگری همچوم مناظر بکر و دیدنی، روستاهای زیبایی همچون نسمه، شمشیر، هجیج، خانقاه و دشه که هر گردشگری آرزو دارد شبی را در آنها سپری کند، مهمترین سرمایه های پاوه برای رونق اقتصادی است.

وی با بیان اینکه در کنار توسعه صنعت گردشگری و توریسم، توسعه شیلات و صنایع دستی نیز از دیگر ظرفیتها و پتانسیل های ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی شهرستان پاوه است، افزود: توجه به این ظرفیتها موجب اشتغال پایدار در منطقه می شود.

فرماندار پاوه،تعدیل مشکلات را هنر مسئولان و مدیران دانست و گفت:برای بالقوه کردن این ظرفیتها و پتانسیلها و رونق اقتصادی شهرستان نیازمند ابتکار و خلاقیت هستیم.

ایده پور تصریح کرد:بسیاری از قوانینی که در مرکز مصوب می شود در شهرستانهای کوچک قابلیت اجرایی ندارد و همین تناسب نداشتن قوانین با شرایط محل موجب شکست بسیاری از طرحها می شود.

وی افزود:مدیران ما باید برای اشتغال تلاش کنند ودر پشت میز اداری خود در انتظار مراجعه جوانان نمانند بلکه باید آنها به دنبال جوانان بروند و زمینه و امکان اشتغال را برای جوانان فراهم کنند.

در این جلسه ۲ طرح شامل نصب تجهیزات سیستم برق خورشیدی برای تولید مصارف برق خانگی روستایی و عشایری و کارگاه طلا سازی و زرگری مصوب شد.برای اجرای این طرحها که ۱۲ نفر اشتغالزایی دارند، سه میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

خبرنگار:محمد هادی زامیاد

 

4 پاسخ برای “فرماندار پاوه:اقدام به قاچاق کالا به بهانه بیکاری قابل قبول نیست

  • علی در تاریخ مرداد 5, 1396 گفت:

    قاچاق برای فقط عده ای نفع دارد که درآمدهای میلیاردی ازمرزکسب کنند مرز قاچاق باید باشد و باید ولی باید باند بازی ودلال بازی ازان حذف شود ولی بعضی ها نگویند کولبر چون کولبر کم ترین طور وبیش ترین ضرر را از مرز دیده است

  • Hosseini در تاریخ مرداد 4, 1396 گفت:

    با سلام خدمت فرماندار محترم
    جناب اقای فرماندار چرا انقدر در باره صنعت گردشگری صحبت میشه نصف اون در مورد صنعتی شدن پاوه حرف زده نمیشه شهرستان پاوه تمام پتانسیل های یک شهر صنعتی رو دارا می باشد از نیروی متخصص دانشگاهی گرفته تا نیروی متخصص تجربی چرا هیچ گاه دولت بوجه ای رو جهت راه اندازی چندین کارگاه صنعتی رو در اختیار مردم نمیزاره وامهای کم بهره ودراز مدت با تنفس که کننده های کار هم بتونن کارگاههای خوبی رو راه اندازی بکنن وتوان باز پرداخت وام هارو هم داشته باشن وبا یک روند روبه رشد واشتغال زایی پایدار رو به جلو حرکت بکنیم

  • احسان خلیلی در تاریخ مرداد 3, 1396 گفت:

    جناب ایده پور فرماندار محترم پاوه قطعا حضرتعالی در طی مدتی که در پاوه مسئولیت داشته اید به خوبی با مشکلات این مردم آشنا شده اید. مردم پاوه به عنوان مرکز فرهنگی اورامانات که همواره بر با دو شاخصه تدین و وفاداری به نظام در سطح منطقه و ملی شناخته شده اند رنج های زیادی را متحمل شده و میشوند. مردم شهر من با بیکاری شدید جوانان دست به گریبان هستند، معضل خانمان برانداز اعتیاد جوانانش را دارد، عدم توسعه صنعتی برایش امری عادی و جزو سرشتش گردیده، طبیعت ریبا و محیط زیست بکر و زیبایش در حال تباه شدن است، شاهد رشد جریان های سیاسی و اعتقادی نا متناسب با هویت تاریخی اش میباشد،و ده ها مورد دیگر که قطعا شما بهتر از بنده در جریان هستید. جناب ایده پور دانشجوی فارغ التحصیل بیکار مجبور است به قاچاق کالا بپردازد چون دولت و سیستم اداری ما از جذب او عاجز است. جوان بیکاری که سرمایه اندک و ناچیزی دارد مجبور است قاچاق کند چون اگر به کسابت و دکانداری بپردازد همان مقدار سرمایه ناچیزش را هم به خاطر کسادی و رکود بازار از دست خواهد داد، جوان پاوه مجبور و محکوم به قاچاق است چون از یکسو نمیتواند سربار خانواده باشد و از طرف دیگر هیچ روزنه امیدی به آینده نمیبیند. قاچاق کالا در اقتصاد پدیده ای مذموم است که باعث ضربه به اقتصاد کلان میشود و تولید ملی را تضعیف میکند اما جناب فرماندار از شما دو پرسش دارم. اول اینکه مگر حجم این قاچاقی که مد نظر حضرتعالی است چه میزان میباشد که بتواند به اقتصاد کلان و ملی ما ضربه بزند؟ و دوم اینکه شما به جای قاچاق چه راهکاری پیش روی جوانان شهری که مسئولیتش با شماست قرار میدهید؟ جناب فرماندار ما مردمی هستیم که قدردان کسانی که برایمان رحمت کشیده اند هستیم از جمله حضرتعالی اما انتظار داریم تا شما و سایر مسئولان به جای پاک کردن صورت مسئله به داد این مردم و فرزندانشان برسید.

  • شهروند در تاریخ مرداد 3, 1396 گفت:

    اگر مردم کار قاچاق نکنند چگونه نان خانواده شان را به دست برآورند آقای فرماندار جنابعالی ده سال حقوق نگیر ببین وضعیت خانواده ات چگونه است همین حالا بیش ۵۰ درصد مردم اینگونه اند اگر قاچاق نکنند در کدام کارگاه کارخانه که به همت جنابعالی و نماینده فعال و محترم اورامانات را اندازی شده کار کنند مردن و کشته شدن بارها بهتر است آنست که بچه هایت مظلومانه به تو نگاه کنند و تو ناتوان از برآوردن خواسته های اولیه آنها باشی اول راه کسب درآمد را به ملت نشان بده بعد هر کس قاچاق کرد به شدت با او بر خورد کن.