پ 30 فروردین 1403 ساعت 21:42

نخستین دوره ی آموزشی زبان کردی در پاوە برگزار شد/ عکس

نخستین دوره ی آموزشی زبان کردی در پاوە برگزار شد/ عکس

به گزارش سلام پاوه : به همت مؤسسەی قلم معاصر کرد نخستین دوره ی آموزشی زبان کردی در میان شور و شعف علاقمندان بە یادگیری زبان مادری در شهرستان پاوه برگزار شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : عصر روز دوشنبە، ۲۶ تیرماە جاری مؤسسەی قلم معاصر کرد، نخستین دورەی آموزشی زبان کردی خود را در […]

به گزارش سلام پاوه : به همت مؤسسەی قلم معاصر کرد نخستین دوره ی آموزشی زبان کردی در میان شور و شعف علاقمندان بە یادگیری زبان مادری در شهرستان پاوه برگزار شد.

کلاس آموزش زبان کردی

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : عصر روز دوشنبە، ۲۶ تیرماە جاری مؤسسەی قلم معاصر کرد، نخستین دورەی آموزشی زبان کردی خود را در دفتر آن مؤسسە برگزارکرد.

 

رئیس هیئت مدیرەی موسسه قلم معاصر کرد، طی سخنان کوتاهی ضمن عرض خیر مقدم بە حضار و بویژە علاقمندان زبان مادری، با اشارە بە ضرورت توجە بە تاریخ و فرهنگ و زبان کردی، لزوم توجە هرچە بیشتر بە فراگیری زبان کردی و خواندن و نوشتن بە زبان مادری را یاداور شد.

 

نعمت رحمانی در ادامە با برشمردن چکیده ای از اهداف و برنامەهای مؤسسەی قلم معاصر کرد، برپایی کلاس آموزشی کردی را جزو ملزومات مؤسسە دانست و اظهار داشت: مؤسسە برابر اساسنامە می‌بایست اقدام بە برپایی چنین کلاسهایی بە منظور تقویت زبان کردی در کنار زبان فارسی نماید.

 

وی همچنین با دعوت از علاقمندان فرهنگ و زبان کردی بویژە شاعران و نویسندگان و هنرمندان در عضویت مؤسسە، بە پرۆژەی مشترک کنگرەی میرزا عبدالقادر پاوەای با ادارەی فرهنگ و ارشاد اسلامی پاوە اشارە کرد و ابراز امیدواری نمود کە به امید خدا در فصل پاییز این مهم، صورت پذیرد.

کیهان عزیزی مدرس کلاسهای زبان کردی ضمن ابراز مسرت از آغاز بە کار کلاس آموزش زبان کردی مؤسسە، از دست‌اندرکاران مؤسسە تقدیر و تشکر کرد.

وی ضمن خوشامدگویی از علاقمندان به فراگیری زبان مادری، اقدام مؤسسە بە برگزاری کلاسهای آموزشی در دو ردەی سنی کودکان و نوجوانان و بزرگسالان را غنیمتی برشمردند کە می‌بایست مردم شهرستان پاوە از آن بە خوبی استفادە کنند.

کیهان عزیزی

عزیزی در ادامە بە جزوەی منتشرەی مؤسسە در این خصوص اشارە کردو تشریح کرد در این جزوه سعی شدە است جوری تنظیم شود کە هر یک از گویشهای زبان کردی بتوانند بە شیوەای آسان و راحت از آن بهره ببرند.

 

در پایان عزیزی در میان شور و شعف علاقمندان به زبان کردی نخستین درس جزوه را شروع کرد.

 

گفتنی است کە مؤسسەی فرهنگی هنری قلم معاصر کرد تنها موسسه فرهنگی ادبی شهرستان پاوه می باشد که دارای مجوز رسمی از ارشاد اسلامی می باشد .که جلسات هفتگی این مؤسسە روزهای چهارشنبە ساعت ۱۶ در محل دفتر مؤسسە برگزار می‌شود.

گزارش از : کیهان محمدی خبرنگار سلام پاوه

 

کلاس آموزش زبان کردی

 

 

کلاس آموزش زبان کردی

 

 

2 پاسخ برای “نخستین دوره ی آموزشی زبان کردی در پاوە برگزار شد/ عکس

  • محمدى در تاریخ تیر 27, 1396 گفت:

    البته لازم به یاد آورى است که این اولین دوره نیست اولین دوره کلاس زبان کردى در انجمن ادبی هرمان برگزار گردید و مدرس آن هم آقاى عزیزی بود

  • هورامان در تاریخ تیر 27, 1396 گفت:

    سپاس از برگزار کنندگان چنین کلاس های مفید و پرباری. اگه بتوان در مدارس هفته ای یک ساعت کلاس آموزش زبان و تحریر کردی برگزار گردد خدمتی چشمگیر به فرهنگ کردی خواهد بود .که پیگیری موضوع امری شدنی است چرا که دوست داران فرهنگ و زبان کردی که چنین خدمتی انجام دهند در این شهر فراوان است.