س 28 فروردین 1403 ساعت 15:30

نشست سمن های شهرستان پاوه با فرماندار پاوه برگزار شد/ عکس

نشست سمن های شهرستان پاوه با فرماندار پاوه برگزار شد/ عکس

به گزارش سلام پاوه : با حضور انجمن های مردم نهاد دارای مجوز از وزارت کشور نشستی با موضوع بررسی مشکلات و پیشنهادات این NGO ها صبح روز دوشنبه در سالن اجتماعات فرمانداری پاوه با پرویز ایده پور فرماندارشهرستان پاوه برگزار شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه :سازمان‌های مردم‌نهاد که از دل مردم و برای حل […]

به گزارش سلام پاوه : با حضور انجمن های مردم نهاد دارای مجوز از وزارت کشور نشستی با موضوع بررسی مشکلات و پیشنهادات این NGO ها صبح روز دوشنبه در سالن اجتماعات فرمانداری پاوه با پرویز ایده پور فرماندارشهرستان پاوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه :سازمان‌های مردم‌نهاد که از دل مردم و برای حل برخی مشکلات با نیتی غیرانتفاعی وارد گود اجتماع شده‌اند، می‌توانند با فراغ‌بال در راه فرهنگسازی در عرصه‌های مختلف گام بردارند. که در این راستا به همت اردلان حاتمی نماینده سمن ها در هیئت نظارت شهرستان پاوه نشستی در سرسرای فرمانداری پاوه با حضور نمایندگانی از NGO ها با فرماندار پاوه برگزار شد و نمایندگان سمن ها هر کدام به بیان دیدگاه ها و پیشنهادات و درخواستهای خود در این نشست پرداختند.

اردلان حاتمی

نماینده NGO ها در هیئت نظارت شهرستان پاوه به تشریح اهداف نشست و برنامه ها پرداخت و گفت : بدون شک وجود انجمنهای مردم نهاد بار سنگینی را از دوش دولت در بسیاری از زمینه ها برداشته است و تقدیر و قدردانی از این NGO ها لازم و ضروری است.

اردلان حاتمی در توصیف اعضا و انجمنهای مردم نهاد شهرستان پاوه گفت : یکی از مهمترین ثمره های این انجمنها در سطح شهرستان پاوه که باعث رشد و ایجاد جایگاه آنان شده است. جذب اعتماد مردم است که از نکات مهم و قابل توجه است.

وی با تاکید بر اینکه انجمنها باید به سوی تخصصی شدن روی آورند گفت : این انجمنها و اعضای آنها به عنوان یک لیدر اجتماعی که بسیار موفق بوده اند و جایگاه اجتماعی خاصی در شهرستان دارند بیشتر باید نگاه آنها به سوی فعال کردن انجمن های تخصصی و تخصصی شدن باشد.

اردلان حاتمی در ادامه با بیان اینکه یکی از اساس تشکیل انجمنها را ، غیر انتفاعی بودن آنها دانست و سپس موانع و مشکلات دسته بندی شده و مطرح شده توسط نمایندگان این NGO ها را در این نشست از جمله : تاکید بر تخصصی شدن انجمنها و شرکت در دوره های آموزشی ، تاکید بر امنیت کاری انجمنها و حمایتهای قانونی از آنها ، ایجاد درآمد پایدار و رفع مشکلات مادی آنها ، برگزاری جلسه هم اندیشی مشترک ما بین تمامی انجمن ها ، پیشنهاد حضور نماینده NGO ها در جلسات شورای اداری شهرستان و … را مطرح کرد .

وی در پایان نیز گفت : ۱۵ مرداد ماه سال جاری نشستی برای تعیین نماینده سمن ها در هیئت نظارت شهرستان برگزار می شود که لازم است تمامی انجمنها در این نشست حضور پیدا کنند.

 

پرویز ایده پور

فرماندار پاوه در این نشست به اهمیت و جایگاه NGO ها در دولت اشاره کرد و گفت : انجمن های مردم نهاد برای توسعه نقش بسزایی دارند و حضور آنها دو ویژگی خاص یعنی سرعت و نظارت را در پی دارد. و قطعا برای توسعه نقش مهمی دارند.

وی با تاکید بر اینکه NGO ها باید برای معرفی خود گام بردارند گفت : عدم آگاهی و شناخت در جامعه نسبت به انجمنهای مردم نهاد و نقش آنها یکی از مشکلات NGO ها می باشد که لازم است برای معرفی و شناخت بیشتر اعضای NGO ها اقدامات بیشتری صورت بپذیرید.

فرماندار پاوه افراط و تفریط و تعدد سمن ها و موازی کاری  را  از آفتهای NGO ها دانست و گفت : بسیار خوب است هر کدام از NGO ها با تخصصی شدن و در راستای هدف خاص خود و براساس اساسنامه نه افراط کند و نه تفریط حرکت کنند .

وی ظرفیت موسسات و NGO های خیریه را در پاوه تکمیل دانست و گفت : امیدواریم در زمینه های دیگری از جمله اقتصادی شاهد حضور و تشکیل سمن باشیم چون در حقیقت ظرفیت تشکیل انجمن های خیریه در پاوه تکمیل شده است.

ایده پور گفت:  امروز NGO ها در پاوه تشکیل شده است و از مرحله شکل گیری عبور کرده اند و این سمن ها در حال شناسایی مشکلات ادامه حرکت هستندو ما در پاوه چند قدم جلوتر از دیگر جاها هستیم چون در جاهای دیگر هنوز به این مرحله و تشکیل نرسیده اند.

فرماندار پاوه با بیان اینکه ۳۵۰ میلیون تومان برای ایجاد یا خرید مکان برای NGO های پاوه از استانداری جذب کرده ایم گفت : از دوستان و سه نفر از نمایندگان NGO ها (آقایان عزیزی ، حبیبی و حاتمی )درخواست دارم نسبت به تهیه یا خرید مکان برای این NGO ها اقدام کنند تا این پول در این راستا هزینه شود و برگشت داده نشود.

وی تقویت و حمایت از NGO ها را لازم و ضروری دانست و به آنها توصیه کرد به عنوان بازویی در کنار دولت حرکت کنند و در مقابل مشکلاتی که ناشی از عدم شناخت و آگاهی است شکیبا باشند .

نشست سمنهای پاوه