س 28 فروردین 1403 ساعت 20:39

اعمال مشوق ۷۰ درصدی در واگذاری زمین شهرک های صنعتی اورامانات

اعمال مشوق ۷۰ درصدی در واگذاری زمین شهرک های صنعتی اورامانات

به گزارش سلام پاوه:معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: باتوجه به محروم بودن منطقه اورامانات، هم اکنون مشوق های ۷۵ درصد در واگذاری زمین های شهرک های صنعتی این منطقه به سرمایه گذاران اعمال می شود. به گزارش خبرنگار سلام پاوه:رضا رحیمی امروز در کارگروه اقتصادی استانداری کرمانشاه که با موضوع بررسی وضعیت شهرک های صنعتی […]

به گزارش سلام پاوه:معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: باتوجه به محروم بودن منطقه اورامانات، هم اکنون مشوق های ۷۵ درصد در واگذاری زمین های شهرک های صنعتی این منطقه به سرمایه گذاران اعمال می شود.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه:رضا رحیمی امروز در کارگروه اقتصادی استانداری کرمانشاه که با موضوع بررسی وضعیت شهرک های صنعتی استان برگزارشد، با بیان اینکه هم اکنون مشوق های ۷۵ درصد در واگذاری زمین های شهرک های صنعتی اورامانات به علت محروم بودن این منطقه وجود دارد، اظهار داشت:این مشوق باید در واگذاری زمین های شهرک های صنعتی گیلانغرب و قصرشیرین نیز اعمال شود تا به جذب سرمایه گذاران منجر شود.

وی وضعیت شهرک های صنعتی استان را مطلوب توصیف کرد و ادامه داد:امروز وضعیت شهرک های صنعتی استان در حد قابل قبولی قرار دارند بطوریکه اگر سرمایه گذار بخواهد در هرکدام از شهرستان های استان،جز جوانرود، سرمایه گذاری کند مشکلی بابت واگذاری زمین در شهرک های صنعتی نداریم.

معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه با اشاره به عدم فراهم بودن زیرساخت ها در شهرک صنعتی جوانرود، افزود:یکی از بهترین معادن سیلیس کشور در شهرستان جوانرود قرار دارد که متاسفانه مانند بسیاری دیگر از استخراجات معدنی استان بصورت خام خارج می شود. این معادن ظرفیت بسیار خوبی هستند که باید با فراهم نمودن زمینه حضور سرمایه گذاران مانع از خام فروشی سیلیس جوانرود شد که در حال حاضر نیز بازار خوبی دارد.

وی در خصوص شهرک های صنعتی جوانرود و پاوه و مشکل تامین آب و برق این دو شهرک نیز گفت:مکاتبه ای با وزارت نیرو جهت تامین منابع لازم از سوی این وزارت و همچنین شرکت شهرک های صنعتی و برق استان خواهیم داشت که برق مورد نیاز را برای واحدهایی مانند سیلیس که برق بالایی احتیاج دارند،تامین کنیم.

رحیمی در ادامه افزود:به سرمایه گذاران و کارآفرینان مشتاق سرمایه گذاری منطقه اورامانات در شهرک های صنعتی تا ۷۵ درصد مشوق های اقتصادی در خرید زمین، صدور پروانه،معافیت مالیاتی در نظر گرفته شده که اگر سرمایه گذاران واحدهای خود را سریعتر از زمان قرارداد به انجام برسانند تا ۱۰ درصد دیگر به آنها کمک خواهد شد.

رحیمی تصریح داشت:در شهرک صنعتی جوانرود برق بصورت کوتاه مدت تامین می شود و برق بلند مدت هم تا یکسال آینده تامین خواهدشد.

وی در رابطه با مشکل تامین آب شهرک های صنعتی پاوه و روانسر نیز خاطرنشان ساخت:با توجه به مشکلات تامین آب شهرک صنعتی شهرستان جوانرود، از طریق آبفای روستایی، خرید چاه و انشعاب از آب شرب شهر جوانرود اقدام خواهیم کرد.

معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه تاکید کرد:در رابطه با آب شهرک صنعتی پاوه همین مشکل وجود دارد. باید در این رابطه بررسی بیشتری صورت گیرد.

وی در پایان یادآورشد:می توان از چشمه هانی کوان یا چشمه های منطقه حداقل آب مورد نیاز شهرک صنعتی پاوه را تامین کنیم.

 

منبع:کردپرس