ج 10 فروردین 1403 ساعت 14:35

دوره آموزشی،توجیهی متقاضیان اخذ پروانه کسب در پاوه برگزار شد

دوره آموزشی،توجیهی متقاضیان اخذ پروانه کسب در پاوه برگزار شد

به گزارش سلام پاوه:کلاس آموزشی،توجیهی پروانه کسب شهرستان پاوه دیروز با حضور ۴۰ نفر از کسبه و بازاریان و با حضور ماموستا ملا امید ولی مسئول آموزش و تربیت،مسئول بسیج اصناف ناحیه مقاومت بسیج،،رئیس اتاق اصناف دیروز ۱۹ تیرماه ۹۶ در محل جلسات اتاق اصناف برگزار گردید. به گزارش خبرنگار سلام پاوه:مسئول آموزش و تربیت […]

به گزارش سلام پاوه:کلاس آموزشی،توجیهی پروانه کسب شهرستان پاوه دیروز با حضور ۴۰ نفر از کسبه و بازاریان و با حضور ماموستا ملا امید ولی مسئول آموزش و تربیت،مسئول بسیج اصناف ناحیه مقاومت بسیج،،رئیس اتاق اصناف دیروز ۱۹ تیرماه ۹۶ در محل جلسات اتاق اصناف برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه:مسئول آموزش و تربیت ناحیه بسیج پاوه در ابتدا با ذکر چنذ آیه از قرآن کریم به تشریح جایگاه اقتصاد سالم در اسلام پرداخت و با اشاره به استدلال احادیث و روایاتی از پیغمبر(ص) به اهمیت جایگاه بازاری و وظیفه آن اشاره نمود.

ماموستا ملا امید ولی به موارد لازم جهت رعایت در معامله و بیع اسلامی اشاره نمود و افزود:صداقت،امانت داری،دوری از ربا و غل و غش در معامله،خرید و فروش ابزار و لوازم حرام و ممنوع را به بازاریان گوشزد کرد.

وی رشد و ارتقاء دانش و معلومات اصناف و بازاریان را ازجمله اهداف برگزاری این دوره‌های آموزشی عنوان نمود و در ادامه افزود:ترویج فرهنگ کسب روزی حلال و آگاهی بخشی از دیگر اهداف برگزاری این دوره‌های آموزشی است.

رئیس اتاق اصناف شهرستان پاوه اعلام کرد:دشمن تمرکز خود را بر ضربه زدن به این نظام اسلامی متوجه دو بخش اقتصاد و فرهنگ کرده است زیرا در سایر بخش ها مانند نظامی،فکری و علمی از فرزندان این کشور شکست خورده به همین علت اکنون تمام تمرکز خود را بر روی دو حوزه اقتصاد و فرهنگ قرار داده است.

مهندس بهروز شفیعی افزود:در این دوره آموزشی که ۴۰ نفر حضور دارید طبق تبصره ذیل ماده ۳۰ آئین‌نامه اجرایی صدور پروانه کسب در شهرها و روستاها،متقاضیان پروانه کسب ملزم به گذرانیدن دوره آموزشی کوتاه‌مدت گردیده‌اند که این اقدام باعث افزایش آگاهی اصناف در قالب برگزاری دوره‌های آموزشی در عملکرد آنان تأثیر بسزایی خواهد داشت،

وی در مورد مجوز پروانه کسب برای بازاری و شروع فعالیت صنفی طبق قانون نظام صنفی اچباریست گفت:بی‌تردید روشن است که اصناف مشروعیت خود را از پروانه کسب می‌گیرند و یک فرد صنفی باید مراحل مختلفی را طی کند تا موفق به دریافت پروانه کسب شود.

شفیعی در مورد نحوه برخورد بازاری و واحد صنفی با مشتری و کسب رضایت در بین دو طرف،نوع جرائم صنفی و اگاهی در مورد درصد سود انواع اجناس و کالاها،نحوه دایر نمودن حراج و فروش فوق العاده،اخذ کارت مباشرت در صورت نبود متصدی واحد صنفی،حق عضویت سالیانه واحد های صنفی،قوانین مالیاتی و عوارض شهرداری،مسائل بهداشتی در واحد صنفی و نحوه خرید اجناس و چیدمان آن در محل دید مشتری توضیحات لازم و مبسوطی ارئه داد.

گفتنی است طبق ماده ۱۲قانون نظام صنفی افراد صنفی موظفند قبل از تأسیس هر نوع واحد صنفی یا اشتغال به‌ کسب و حرفه،باید نسبت به اخذ پروانه کسب اقدام کنند.

 

یک پاسخ برای “دوره آموزشی،توجیهی متقاضیان اخذ پروانه کسب در پاوه برگزار شد

  • بازاری در تاریخ تیر 20, 1396 گفت:

    سلام و عرض ادب و احترام . ضمن خسته نباشید خدمت شما عزیزان و کلیه زحمت کشان اتاق اصناف و تقدیر و تشکر خالصانه به جناب آقای شفیعی محترم که الحق والنصاف فردی لایق و زحمت کش برای مجموعه بازار و اصناف بوده و انشالله باشند و امیدواریم در آینده شاهد چنین آموزشهایی در کلیه ادارات باشیم . دوباره از جناب آقای شفیعی تشکر و قدردانی میکنیم .