ج 10 فروردین 1403 ساعت 13:14

نشست راهبردی سپاه پاوه با موضوع تندروی مذهبی برگزار شد/ عکس

نشست راهبردی سپاه پاوه با موضوع تندروی مذهبی برگزار شد/ عکس

به گزارش سلام پاوه : طبق روند اجرایی برنامه های راهبردی ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاوه صبح روز شنبه ۱۷ تیر ماه ۱۳۹۶ نشستی با موضوع تندروی مذهبی با حضور مسئولان و رسانه ها و صاحبنظرانی در سالن جلسات سپاه پاوه برگزار شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : در این نشست راهکارها و پیشنهادات […]

به گزارش سلام پاوه : طبق روند اجرایی برنامه های راهبردی ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاوه صبح روز شنبه ۱۷ تیر ماه ۱۳۹۶ نشستی با موضوع تندروی مذهبی با حضور مسئولان و رسانه ها و صاحبنظرانی در سالن جلسات سپاه پاوه برگزار شد.سرهنگ بهشتی راد

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : در این نشست راهکارها و پیشنهادات و دلایل گرایش جوانان به جریان های تندروی و افراطی گری مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

 

فرمانده ناحیه سپاه پاوه در آغاز این نشست به اهم فعالیتها و اهداف شورای بسیج و فعالیت شورای راهبردی سپاه پرداخت و گفت : در شورای راهبردی و با توجه به موضوعات روز شهرستان پاوه ما بدنبال آسیب شناسی و دلایل و راهکارها و به تبع پیامدهای ناشی از موضوعات مطرح شده در این نشست ها می باشیم.

 

 

سرهنگ بهشتی راد موضوع جلسه را دلایل و راهکارهای تندروی مذهبی دانست و در این زمینه ضمن محکوم کردن جریان تروریستی تهران به نقطه نظراتی پرداخت و دلایل و راهکارهایی را پیشنهاد داد.

 

وی در ادامه با تاکید بر هرچه باشکوه تر برگزار شدن مراسم ۲۶ مرداد سالروز شکست حصر پاوه گفت : این روز ملی برای پاوه باید با بهترین صورت ممکن بیش از هر دوره دیگری برگزار شود.

 

سرهنگ بهشتی راد با تاکید بر معرفی هر چه بیشتر شاخصه های اصیل پاوه و نقاط قوت پاوه در سطح کشور گفت : تمامی دستگاه های اجرایی و مردم باید برای معرفی جانفشانی های مردم انقلابی پاوه در سطح کشور و برپایی مراسم باشکوه ملی روز ۲۶ مرداد پاوه همراهی و همکاری کنند.

 

 

 

در ادامه نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه پاوه به دلایل و راهکارهایی برای مبارزه با تندرویی های مذهبی با توجه به تحقیق میدانی انجام داده شده پرداخت و گفت : در تحقیقات صورت گرفته میدانی آسیبهای از جمله بی توجهی خانواده ها نسبت به مباحث اعتقادی و معنوی جوانان ، عدم شناخت خانواده های از جریان های پرخطر تندرویی های مذهبی و … تاکید بر نقش مراکز آموزشی و نقش بسزای آنها در پیشگیری از جریانهای تندروی، تقویت و احیاء فقه امام شافعی و توجه به واقعیتهای شهرستان و به روز نبودن ماموستایان و… را تشریح کرد.

 

حاج آقا غلامی با تاکید بر تقویت و نظارت بر شبکه های مجازی و تلگرام گفت :نباید از شبکه های مجازی و تلگرام غافل شد که خوشبختانه درحال حاضر با نظارت بیشتری این موضوع مورد توجه قرار گرفته است .

 

وی راه اندازی مرکز بزرگ اسلام در سطح شهرستان و منطقه برای ساماندهی امورات دینی ، برگزاری همایشهای اعتقادی و فکری برای شناخت جریانهای تکفیری از جمله نیازهای این شهرستان برای مبارزه با تندروی های مذهبی دانست .

 

سرهنگ سلطان قلی جانشین سپاه ناحیه پاوه نیز با جمع بندی جلسه و بررسی ها و تحقیقات انجام داده شده خود به نکاتی ازجمله نقش خانواده ها ، دوستان و مسجد  و تاثیرات ماموستاها ، آموزش از بیرون شهرستان و کشور ، عدم شناخت فقه امام شافعی ،عقده های روحی روانی ، عدم پوشش مناسب شبکه های ملی و صدا و سیما ، عدم داشتن سواد ، به روز نبودن ماموستاها برای رفع شبهات مطرح شده ، دامن زدن به کمبود ها و اپزیسیون ،اصلاح از طریق آموزش چهره به چهره و … را در بوجود آمدن جریان های تندروی موثر دانست و مطرح کرد.

 

در ادامه نشست شرکت کنندگان در این جلسه به ارائه دلایل و راهکارها و پیشنهاداتی از جمله برگزاری کنگره بزرگ معرفی و احیاء شخصیت امام شافعی ، رفع مشکلات اشتغال و بیکاری جوانان ، تقویت فضاهای فرهنگی و ساخت فرهنگسرا و…  پرداختند.

سرهنگ بهشتی راد

 

یک پاسخ برای “نشست راهبردی سپاه پاوه با موضوع تندروی مذهبی برگزار شد/ عکس

  • ئە مین در تاریخ تیر 18, 1396 گفت:

    آن هنگام که در سرزمینی ، بیشتر عالمان و بزرگانش ، خود تاجران اندیشه و ریاکاران دنیاپرست هستند ، ذهن های پاک و آسمانی اندیشه ، همیشه در طول تاریخ ، به دنبال مامن ، هویت گمشده و پیداکردن جایگاه واقعی خود گشته اند …

    چه بسا که دیگران بیشتر از شما بزرگوارران ، به نوجوانان و جوانان این مرز و بوم ارزش و بها میدهند تا …

    معدود جوانان و نوجوانان اغفال شده و گمراه شده ، مقصر اصلی نیستند جناب سرهنگ بهشتی عزیز و دوست داشتنی

    مقصر اصلی همانهایی هستند که تلویحا بدانها اشاره شد ،

    لطفا مقصر واقعی را ببینید و بیابید و نگذارید که اینده سازان این سرزمین توسط دشمنان در بیخ گوش نسشتە ، با تزویر و تطمیع آنها را اغفال و به سربازی خود درآورند .

    ختم کلام :
    مانند پدری نباشید که محبتش را تنها به فرزندی خاص معطوف میکند و سایر فرزندانش ، چه از نظر مادی و چه معنوی ، از مهر و عطوفت والدین بری و محروم هستند .

    نگذارید که دیگران نقش و وظیفه والدین آنها را برای اهداف شوم خود بر عهده بگیرند .

    سپاس جناب