پ 09 فروردین 1403 ساعت 20:26

کُردها باید ۳ بار در هفته شنا کنند!

کُردها باید ۳ بار در هفته شنا کنند!

به گزارش سلام پاوه : یک فوق تخصص ستون فقرات به مشکل مادرزادی تنگی کانال ستون فقرات در نژاد کُرد اشاره کرد و گفت: برای جلوگیری از بروز عوارض ناشی از این تنگی کانال، مردمان نژاد کُرد باید حداقل سه بار در هفته شنا کنند. به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایسنا : […]

به گزارش سلام پاوه : یک فوق تخصص ستون فقرات به مشکل مادرزادی تنگی کانال ستون فقرات در نژاد کُرد اشاره کرد و گفت: برای جلوگیری از بروز عوارض ناشی از این تنگی کانال، مردمان نژاد کُرد باید حداقل سه بار در هفته شنا کنند.

به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایسنا : دکتر احمدرضا ریحانی در جمع خبرنگاران با اشاره به بالا بودن موارد کمر درد در مناطق کُردنشین، گفت: نژاد کُرد به طور مادرزادی مبتلا به تنگی کانال ستون فقرات هستند.

وی افزود: این مشکل اکتسابی نیست و در نژاد کُرد وجود دارد و این امر موجب می شود که در سنین پایین تر و جوانی، فرد با کوچکترین مشکل دیسک دچار علائم شدید کمردرد شود.

ریحانی تصریح کرد: نخاع از درون ستون فقرات می گذرد و کانال نخاعی در نژاد کُرد عرض کمتری دارد و این کانال که به طور طبیعی بین ۹ تا ۱۳ میلیمتر عرض دارد، در این نژاد(نژاد کرد) در حداقل خود یعنی ۹ میلیمتر و کمتر است.

وی افزود: وقتی که دیسک بیرون زده وارد این کانال شود به دلیل تنگی کانال، فرد دچار علائم شدید کمردرد می‌شود و باید اقدامات درمانی برای فرد صورت گیرد و در موارد شدید باید تحت عمل جراحی قرار گیرد.

این عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه می‌توان با اقداماتی از بروز این مشکل و درد کمر تا حد زیادی پیشگیری کرد، گفت: نحوه نشستن و کار کردن و فعالیت افراد اگر به درستی انجام شود می تواند تا حد زیادی از بروز این مشکل پیشگیری کند.

وی افزود: در همین راستا ضرورت دارد همه افراد و بویژه نژاد کُرد با روش‌های صحیح نشستن و فعالیت آشنا شوند تا کمر آنها دچار آسیب نشود.

ریحانی تصریح کرد: از طرفی توصیه اکید ما به مردمان این نژاد این است که حتما در طول هفته سه بار شنا کنند، زیرا این ورزش بهترین راهکار پیشگیری از بروز مشکلات کمر است.

وی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا بتوانیم با توجه به بروز این مشکل در نژاد کُرد، مرکز جراحی کم تهاجمی را که نیاز به تجهیزات زیادی هم ندارد در استان کرمانشاه راه‌اندازی کنیم  و آموزش و اقدامات موثر درمانی را در این مرکز انجام دهیم.

10 پاسخ برای “کُردها باید ۳ بار در هفته شنا کنند!

  • مسعود در تاریخ تیر 20, 1396 گفت:

    جدای از علمی بودن ادعای مشکلات ژنتیکی ستون فقرات قوم کرد، اما بنده احساس می کنم که شرایط زندگی در مناطق کرد نشین به گونه ای است که مردم از همان عنفوان جوانی مجبور به انجام کارهای صعب و طاقت فرسا هستند و جغرافیای کردستان (سربالایی های طولانی) نیز مزید بر علت شده است لذا این موضوع سبب افزایش مشکلات ستون فقرات در میان این مردم شده است.

  • بی نام در تاریخ تیر 17, 1396 گفت:

    باسلام خب راست میفرمایند دوستان
    من خودم از ۲۵سالگی دیسک کمر شدید دارم و لاعلاج تقریبا .و تقریبا هر کس میشناسم کمردرد به نوعی داره
    .تو نژادهای دیگه به ندرت کمر درد میبینیم که خوشا به حالشون .
    زندگی را به من سیاه کرده کمردرد

  • ناشناس در تاریخ تیر 17, 1396 گفت:

    جدای از مطالعات و پژوهش های انجام گرفته در ابن زمینه در فصل گرم سال از استخر بیشتر استفاده میشود اما متاسفانه در شهر پاوه وجود تنها یک استخر جوابگوی مردم نیست این در حالی است که به دلیل ازدحام زیاد مردم همیشه از بهداشت آن گله مند هستند

  • ناشناس در تاریخ تیر 17, 1396 گفت:

    لطفا منبع را ذکر بفرمایید.
    این موضوع چنانچه علمی باشد بایستی در ژورنالهای معتبر علمی چاپ شده باشد که از ایمپکت فاکتور مناسب برخوردارند. چنانچه خلاف این امر باشد، تحریریه سلام پاوه بایستی پاسخگو باشد.
    اصولا ازمایشات پزشکی (فاز پژوهشی) بسیار پیچیده و وسیع هستند و به همین اسانی نمی توان نمونه های ازمایشی در تراز علمی تهیه نمود که کلیه شرایط انها مشابه بوده و تنها روی ژنتیک انها مطالعه صورت پذیرد

    • فرهاد صالحي در تاریخ تیر 17, 1396 گفت:

      با سلام خدمت شما مطلب مذکور با منبع خبرگزاری معتبر ایسنا و از زبان یک فوق تخصص بازنشر شده است

      • ناشناس در تاریخ تیر 20, 1396 گفت:

        ایسنا منبع خبری است و نه علمی جناب صالحی عزیز
        لطفا بیشتر دقت فرمایید
        منبع علمی یعنی ژورنال علمی
        نه سخن یک متخصص!

        کلید واژه های مقاله را بنده به انگلیسی سرچ کردم
        هیچ مطالعه علمی ای تاکنون در هیچ کجای دنیا منتشر نشده است
        اینا و ایرنا و… خبرگزاری هستند نه منبع علمی

        • فرهاد صالحي در تاریخ تیر 20, 1396 گفت:

          دوست ناشناس کسی نگفته است منبع علمی بلکه نوشته شده است منبع خبری و ما پاسخ ما در راستای این دادیم که این نوشته نقل قول از یک خبرگزاری است و از زبان یک فوق تخصص شما هم ادعایی دارید باید آنها را خطاب قرار دهید نه رسانه ما در ثانی اگر سواد علمی شما بالا می باشد و ادله های علمی دارید چرا آن را نمی نویسید و برای ایسنا نمی فرستید تا ماهم نقل قول کنیم

  • واران در تاریخ تیر 17, 1396 گفت:

    سایت های معتبر خبری شایسته نیست هر سخنی را نشر دهند. چنین ادعایی بایستی بر اساس تحقیقاتی باشد که شاید در ۱۰ سال هم به نتیجه نرسد و به نظر می رسد این جناب دکتر بیشتر عصبانی کردن ملت شریف کورد باشد که ظاهراً به هدف خود رسیده است. چنانچه تحقیقات آکادمیک و گسترده و اثبات شده ای این پزشک محترم! ارائه ندهد، بهتر است بیش از این درباره کوردها درفشانی! نکند و اگر خاموش باشد، کسی به وی نمی گوید که لال است.

  • دیار عبدالله‌زاده در تاریخ تیر 16, 1396 گفت:

    کاش در این مصاحبه به مطالعات و پژوهش‌هایی که در ارتباط با تنگی عرض کانال نخاع کردها انجام شده، اشاره می‌شد (اگر مطالعاتی متناسب برای استنباط چنین ادعای وجود داشته باشد)، در غیر این صورت این ادعا فاقد اعتبار علمی و صرفاً ظن و گمان یک پزشک می‌باشد.

  • کورد در تاریخ تیر 16, 1396 گفت:

    گل بود و به سبزه نیز آراسته شد …