ج 31 فروردین 1403 ساعت 11:30

آموزش و پیشگیری رشد مدار از جرم را از اولویتهای برنامه های دادگستری شهرستان پاوه دانست

آموزش و پیشگیری رشد مدار از جرم را از اولویتهای برنامه های دادگستری شهرستان پاوه دانست

به گزارش سلام پاوه:هفتم تیرماه ۱۳۶۰ براثرانفجار بمب درمحل دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی ، شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی اوّلین مسئول دستگاه قضایی جمهوری اسلامی درمعیت ۷۲ تن از یاران صدیق ایشان به درجه رفیع شهادت رسیدند، بعدها این ایام مبنایی برنامگذاری هفته اوّل تیرماه به عنوان هفته قوه قضائیه گردید تا علاوه […]

به گزارش سلام پاوه:هفتم تیرماه ۱۳۶۰ براثرانفجار بمب درمحل دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی ، شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی اوّلین مسئول دستگاه قضایی جمهوری اسلامی درمعیت ۷۲ تن از یاران صدیق ایشان به درجه رفیع شهادت رسیدند، بعدها این ایام مبنایی برنامگذاری هفته اوّل تیرماه به عنوان هفته قوه قضائیه گردید تا علاوه برتکریم از مقام شامخ شهیداء فرصتی فراهم گردد تا از مقام والای قضاء و قضاوت به نیکی تجلیل به عمل آید. در این راستا مدیران پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه و پاوه پرس نشستی را با دکتر تاری وردی رئیس دستگاه قضایی پاوه برگزار کردند.

 

به گزارش خبرنگار سلام پاوه:رئیس دادگستری شهرستان پاوه در این نشست خبر اظهار داشت:اولویت برنامه کاری دادگستری شهرستان پاوه را در سال ۹۶، آموزش پیشگیری رشد مدار از جرم، ارتقای کیفیت خدمات قضایی به مراجعین،توانمند سازی نیروی انسانی وکاهش جمعیت کیفری زندانیان عنوان نمود.کسب رتبه اول دادگستری شهرستان،رتبه اول شوراهای حل اختلاف درسطح استان و انتخاب قاضی نمونه ی کشوری از این مجموعه،جملگی حکایت برتوانمندی و بیانگر حقانیت مجموعه ای دانست که با کارکردهای مطلوب وسنجیده ی خود فرایندی را با این حجم از موفقیت تضمین وبه وجودآورده وبدین سان جای تمجید وتکریم وافر دارد.

 

دکترصادق تاری وردی در ابتدای دیدار به سختی کار قضا اشاره و خاطرنشان ساخت: قضا یکی از سخت ترین مشاغل اجتماعی است ، قاضی یک فرد ناآگاهی است (که از حقیقت ماجرا ناآگاه است) و باید بین دو فرد آگاه به قضاوت بنشیند و حق را به حق دار برساند،طبعاً این ممکن ومیسور نمی گردد مکر با تلاش و سعی و عنایت و لطف الهی.

 

وی در ادامه گفت:امروز تعدی از قانون از هیچکسی پذیرفته شده نیست، و حاشیه امنی برای کسی وجود ندارد. همچنین به جهت ماموریت ذاتی قوه ی قضائیه هیچ وقت رضایت صد درصدی ازعملکرد قوه ی قضائیه حاصل نمی شود، جالب توجه آن خواهد بود بدانیم، حتی شاکی نیز گاها به دلایلی از جمله ، آنکه دیر به حق خود رسیده ویا اینکه ممکن است، کامل به حق خود نرسیده باشد ، صدردصد رضایتمندی ندارد ، به هرحال این یک امر طبیعی است چرا که قوه ی قضائیه محل برخورد است.

 

دکتر تاری وردی در ادامه تصریح نمود:مشی دستگاه قضایی برخورد با تکرارکنندگان جرائم و تخفیف برای مجرمین اتفاقی است.

وی سر لوحه برنامه های خود را محقق نمودن مطالبات مقام معظم رهبری از دستگاه قضائی عنوان کرد که برهمین اساس مهمترین اولویت برنامه ها را در دادگستری شهرستان بر مبنای آموزش و پیشگیری رشد مدار از جرم که در همین راستا با ادرارت مختلف، اصناف ، جامعه پزشکی وپرستاری، فرهنگیان، فعالین اقتصادی وبانکی جلسات تخصصی برگزار گردیده ودر برنامه ریزی های معمول ضرورت تشکیل جلسات با صاحبان حرفه های دیگر از جمله با روحانیون، هیئت های ورزشی ، مدیران NGO ها و… در دستور کار بعدی برای رسیدن به هدف قرار دارد.

 

تاری وردی بار دیگر به آگاهی بخشی و آموزش تاکید فراوان داشت و گفت:معتقدم آموزش را باید از مهدکودک ها ها شروع کرد، کارهای فرهنگی زمانبرند، اما اگر بخواهیم تثبیت رفتار را در افعال آحاد جامعه داشته باشیم باید برنامه ها واهداف خود را از مقطع ابتدایی شروع نمائیم، در این راستا نباید از نقش بی بدیل آموزش و پرورش غافل بود و به واقع جایگاه این نهاد تعلیم و تربیت ازهمه نهادهای دیگر بسیار پررنگ تر است،بنابراین مراتب را به عزیزان آموزش وپرورش اعلام وابلاغ نمودیم ومنتظر ارائه برنامه های کاری عزیزان هستیم تا متناسب با برنامه های آنان پیش بینی های لازم را داشته باشیم. کاهش ۱۲ درصدی ورودی پرونده ها راحاکی از تاثیرگذاری مثبت این رویکرد اعلام داشت.

وی کسب رتبه عالی و نخست دادگستری شهرستان پاوه را دربین سایر دادگستری های استان به جهت تحقق برنامه ها پیش از موعد در سال ۹۵ و نیز کسب رتبه نخست عملکرد شوراهای حل اختلاف این شهرستان را مدیون تلاش مجموعه همکاران قضایی و اداری و اعضای شوراهای حل اختلاف عنوان نمود.

 

رئیس دادگستری شهرستان پاوه کاهش ۶۵ درصد پرونده های مسن و کاهش کیفری زندانیان به میزان ۴۷ درصد از دیگر موفقیتهای این دادگستری اعلام داشت.

 

رئیس دادگستری شهرستان تلاش وپشتکار مجموعه همکاران قضایی و اداری را منجر به کاهش ۲۰ درصدی موجودی پرونده های حقوقی و کاهش ۶۰پرونده های اجرای احکام عنوان نمودند.

 

وی اولویت دیگر دستگاه قضائی پاوه را تسریع در زمان رسیدگی به پرونده ها و کاهش اطاله دادرسی از طریق دادرسی الکترونیکی و طراحی برنامه های نرم افزاری توسط متخصصین مجموعه دستگاه قضایی عنوان کرد.

 

دکتر تاری وردی در پایان اعلام داشت بیش از ۹۹ درصد از پرونده های وارده جدید و از قبل به دادگستری پاوه در سال گذشته مختومه گردیده اند.

 

 

 

 

 

 

 

 

یک پاسخ برای “آموزش و پیشگیری رشد مدار از جرم را از اولویتهای برنامه های دادگستری شهرستان پاوه دانست

  • بهمن عزیزی در تاریخ تیر 14, 1396 گفت:

    با سلام و عرض ادب و احترام
    ضمن تبریک هفته قوه قضاییه تلاشها و خدمات ارزنده دکتر تاری وردی ریاست محترم دادگستری پاوه و کلیه همکاران محترم ایشان را در راستای تحقق اهداف عالیه قوه قضاییه و اجرای عدالت اجتماعی ارج می نهیم
    یقینا از زمان شروع بکار دکتر تاری وردی بعنوان رییس محترم دادگستری پاوه اقدامات بسیار مفیدی در راستای تحقق اهداف و سیاستهای قوه قضاییه در خصوص کاهش جمعیت کیفری زندان و کاهش اطاله دادرسی و توسعه و تقویت و تخصصی نمودن شورا های حل اختلاف و تعامل با ادارات و نهادها بعمل آمده و نتیجه مثبت آن در این خصوص بر کسی پوشیده نیست
    بر خود لازم میدانیم از زحمات و تلاشهای بی دریغ مجموعه قضایی شهرستان پاوه و در راس آن امام جمعه معزز و رئیس دادگاه کیفری ۲ و ریاست محترم دادگستری که پایگاه و سنگر دفاع از مظلومان و اجرای عدالت هستند صمیمانه تقدیر و تشکر نماییم.

    با احترام بهمن عزیزی