پ 09 فروردین 1403 ساعت 20:31

تحقق سه مصوبه سفر رئیس جمهور در پاوه/آبرسانی، تصیفه خانه فاضلاب و بیمارستان افتتاح می شود

تحقق سه مصوبه سفر رئیس جمهور در پاوه/آبرسانی، تصیفه خانه فاضلاب و بیمارستان افتتاح می شود

به گزارش سلام پاوه : سهم شهرستان مرزی پاوه از مجموع ۶۰ پروژه از محل مصوبات سفر کاروان دولت تدبیر و امید در ۲۷ تیر ماه سال ۹۵ به استان کرمانشاه سه پروژه مهم آبرسانی، احداث تصفیه خانه فاضلاب و بیمارستان است که در نیمه اول امسال این سه پروژه افتتاح می شود. به گزارش […]

به گزارش سلام پاوه : سهم شهرستان مرزی پاوه از مجموع ۶۰ پروژه از محل مصوبات سفر کاروان دولت تدبیر و امید در ۲۷ تیر ماه سال ۹۵ به استان کرمانشاه سه پروژه مهم آبرسانی، احداث تصفیه خانه فاضلاب و بیمارستان است که در نیمه اول امسال این سه پروژه افتتاح می شود.

به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا؛ این سه پروژه مهم که جزو دغدغه های مردم شهرستان پاوه است در اولویت مسئولان استان قرار گرفت و در جریان سفر دولت به استان در سال گذشته در قالب مصوبات سفر به تصویب رسید و قرار است تا شهریور امسال هر سه پروژه زیربنایی و مهم در این شهرستان افتتاح و به بهره برداری برسد.

در سفر رئیس جمهوری به استان کرمانشاه ۴۵ طرح و پروژه با ۹ هزار و ۹۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرا در سال های ۹۵ و ۹۶ به تصویب رسید که با پیگیری های مسئولان استان تعداد پروژه ها به ۶۰ و میزان اعتبارات نیز به ۱۲ هزار و ۲۹۵ میلیارد ریال افزایش یافت.

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه، پروژه آبرسانی به شهر پاوه تا پایان تیرماه و بیمارستان و تصفه خانه فاضلاب نیز تا شهریور امسال افتتاح می شود و بخش زیادی از مشکلات این شهرستان در حوزه بهداشت و درمان و آبرسانی نیز برطرف خواهد شد.

مجتبی نیک کردار در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به مشکلات کم آبی شهر پاوه افزود: آب مردم نیاز مردم این شهر از چشمه ‘هانی کوان’ در اطراف این شهر تامین شده و با بهره برداری از پروژه آبرسانی مردم پاوه دیگر مشکل کمبود آب شرب نخواهند داشت.

او دستگاه مجری پروژه آبرسانی به شهر پاوه را شرکت آب منطقه ای کرمانشاه اعلام کرد و گفت: برای اجرای این پروژه ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده و مراحل اجرایی آن نیز به اتمام رسیده است.

وی اظهار کرد: برای آبرسانی به شهر پاوه از محل چشمه هانی کوان چهار واحد ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۱۶۰لیتر در ثانیه با مجموع ارتفاع آبرسانی ۶۹۰ متر خط انتقال به قطر ۵۰۰ میلیمتر و به طول ۱۴ کیلومتر تصفیه خانه به روش صافی کند با ظرفیت ۱۴ هزار مترمکعب در شبانه روز اجرا می شود.

به گفته وی، این پروژه تا پایان تیر ماه امسال افتتاح و به بهره برداری می رسد و مردم شهر پاوه می توانند از آب هانی کوان استفاده کنند.

اکنون آب شرب و مصرفی پاوه از سراب هولی و ۲ حلقه چاه تامین می شود، که برای تامین آب شرب شهر پاوه به ۱۲۰ لیتر در ثانیه آب نیاز است در حالی که اکنون آب این منابع ۵۰ لیتر در ثانیه است و با انتقال آب هانی کوان این کمبود به طور کامل حل خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه در ادامه به پروژه تصفه خانه فاضلاب شهر پاوه با ۳۵ میلیارد ریال اعتبار نیز اشاره کرد و با بیان اینکه این پروژه نیز تا پایان شهریور امسال به بهره برداری می رسد، گفت: در راستای اجرای این پروژه پنج کیلومتر خطوط جمع کننده اصلی ، ایجاد ۳۱ کیلومتر شبکه فاضلاب و احداث تصفیه خانه به ظرفیت هفت هزار و ۷۰۰ مترمکعب در شبانه روز انجام شده است.

این دومین تصفیه خانه فاضلاب شهر پاوه است که در در زمینی به مساحت ۱/۵ هکتار احداث شده و فرآیند تصفیه آن از نوع لجن فعال با هوادهی ممتد است.

بیمارستان ۶۴ تختخوابی پاوه با ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار از دیگر پروژه های مصوبات سفر رئیس جمهوری است که تا پایان شهریور امسال به بهره برداری می رسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه در ادامه این گفتگو با بیان اینکه ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل سفر هیات دولت به استان کرمانشاه، به شهرستان پاوه اختصاص یافت، گفت: از این مبلغ ۲۸۰ میلیارد ریال برای تکمیل و اتمام تأمین آب شرب شهر پاوه از چشمه هانی کوان، ۹۵ میلیارد ریال برای تکمیل و اتمام بیمارستان جدید شهرستان و ۳۵ میلیارد ریال برای احداث تصفیه خانه شماره ۲ شهر پاوه و خط انتقال و شبکه جمع آوری فاضلاب آن هزینه می شود.

شهرستان پاوه با بیش از ۶۰ هزار نفر جمعیت در ۱۲۰کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.

خبرنگار:فرزاد نویدی

 

5 پاسخ برای “تحقق سه مصوبه سفر رئیس جمهور در پاوه/آبرسانی، تصیفه خانه فاضلاب و بیمارستان افتتاح می شود

  • ناشناس در تاریخ تیر 13, 1396 گفت:

    بیمارستان دو ماه دیگر خاکبرداریش تمام نمی شود چهجور افتتاح میشود کلنیککلنیک تخصصی چهار ماه تعطیل است کسی نمیبیند خواهشن وعده سرخرمن مدید

  • بیمه شده در تاریخ تیر 13, 1396 گفت:

    سلام جناب آقای نیک کردارجناب عالی یکی ازمسولین ازاستان کرمانشاه بودی که ۳سال و چندماه پیش درکلنگ زنی درمانگاه تامین اجتماعی پاوه به همراه سایر مسولین حضور داشتید اما متاسفانه از آن تاریخ تابه امروز هیچگونه عملیات ساخت وسازبه خاطر کارشکنی های اداره راه و مسکن و شهرسازی و همکاری نکردن سازمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه وکشور هیچگونه اقدامی صورت نگرفت این بی توجهی و کم کار،کم محبتی به بیش از چندین هزار نفر به بیمه شدگان وقشر زحمتکش جامعه کارگری شهرستان پاوه می باشد امید است مسولین دولت تدبیر و امید درسال اقتصاد مقاومتی هرچه زودتر اقدام لازم را به عمل آورند.۷

  • ناشناس در تاریخ تیر 13, 1396 گفت:

    نماینده شهر و شورا باید مصرانه دنبال پیگیری این قبیل طرح ها باشن نه باندبازی و عوض کردن افراد در سمت ها .مردم خدمات میخوان از مسولین
    دست کسایی که در اجرای این پروژه ها سهیم هستن درد نکنه و خدا قوت .کارهای نیک و خداپسندانه و حیاتی برای شهر پاوه هستن واقعا

  • باینگان در تاریخ تیر 13, 1396 گفت:

    با تشکر ، باینگان چی کی پروژه های نیمه تمام درست میشود منتظر هستیم . نمی دانیم مسولین نام باینگان را شنیده اند یا …..

  • شهروند در تاریخ تیر 13, 1396 گفت:

    مگر استاندار نگفت روز ۲۲ بهمن که آب هانی کوان تا ۲۰ اسفند افتتاح می شود مگر مسئول بنیاد مسکن تیر ماه گذشته نگفت خیابان کوچه بیمه گمرک تا ۴ ماه دیگر باز می شود مگر فرماندار سال ۹۴ نگفت که امسال آب هانی کوان افتتاح می شود آیا باید حرف این معاون را باور کنیم یا به علاقه ماکان کذب پنداریم