ج 10 فروردین 1403 ساعت 14:52

رسانه‌ها برنامه‌های تربیتی و آموزشی برای مخاطبان داشته باشند/تاثیرفقر و بیکاری در تبلیغ دین /تصاویر

رسانه‌ها برنامه‌های تربیتی و آموزشی برای مخاطبان داشته باشند/تاثیرفقر و بیکاری در تبلیغ دین /تصاویر

به گزارش سلام پاوه:نماز جمعه روز گذشته پاوه  به امامت حاج ماموستا ملا قادر قادری و حضور باشکوه مسلمانان نمازگزار در مسجد جامع شهر پاوه،اقامه شد. در این هفته خطیب جمعه پاوه خطبه‌ها را به موضوعات«۱-انواع دعوت از دیدگاه قرآن کریم۲-موانع دعوت به‌سوی خدا ۳-چاره و راه‌حل موانع دعوت چیست؟ ۴-هفته قوه قضائیه ۵-روز اصناف […]

به گزارش سلام پاوه:نماز جمعه روز گذشته پاوه  به امامت حاج ماموستا ملا قادر قادری و حضور باشکوه مسلمانان نمازگزار در مسجد جامع شهر پاوه،اقامه شد.

در این هفته خطیب جمعه پاوه خطبه‌ها را به موضوعات«۱-انواع دعوت از دیدگاه قرآن کریم۲-موانع دعوت به‌سوی خدا ۳-چاره و راه‌حل موانع دعوت چیست؟ ۴-هفته قوه قضائیه ۵-روز اصناف و صنعت و معدن» اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه:خطیب جمعه پاوه در خطبه های دیروز نماز جمعه پاوه به سالگرد ۷ تیر و هفته قوه قضائیه اشاره کرد و گفت در سال ۶۰ ترورهای عجیب‌ و غریبی در مملکت ما به وقوع پیوست،روزی رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر ما را شهید کردند و روزی دیگر دادستان انقلاب و روزی هم ائمه جمعه کرمانشاه و قم و تبریز را ترور نمودند و در هفتم تیر سال ۶۰ نیز دفتر حزب جمهوری اسلامی را هدف قراردادند و ۷۲ نفر از یاران مخلص انقلاب ازجمله آیت الله دکتر بهشتی را شهید کردند.

 

حاج ماموستا ملا قادر قادری در بخش اول خطبه‌ها به انواع دعوت از دیدگاه قرآن کریم اشاره کرد و گفت:قرآن کریم که اساس و منهج و مصدر دین ماست، دو نوع دعوت را معرفی نموده که یکی دعوت به‌سوی غیر الله و دیگری دعوت الی الله است و همواره در طول تاریخ دعوت الی الله طرفداران کمتری داشته است هرچند که داعیان الی الله مخلص‌تر بوده‌اند و منهج قوی‌تری داشته‌اند اما طرفدارانشان کم بوده است.

 

وی با استناد به آیه «وَقَالَ الَّذِینَ کَفَرُوا لَا تَسْمَعُوا لِهَذَا الْقُرْآنِ وَالْغَوْا فِیهِ لَعَلَّکُمْ تَغْلِبُونَ»به شعار داعیان دعوت به غیر الله اشاره کرد و گفت:آنان شعارشان این است که به مخاطبان خود می‌گویند:به قرآن گوش ندهید و با داعیان الی الله با شیوه‌های مختلف و با زبان و قلم مبارزه کنید امید است شما پیروز شوید.

 

ماموستا قادری سپس به مصدر آیین پاک اسلام و داعیان الی الله نیز اشاره کرد و گفت:مصدر آیین پاک اسلام قرآن کریم است و داعیان الی الله اول پیامبران توحیدی اند؛از جمله پیامبر اسلام (ص) و در درجه بعدی یاران مخلص وی که با زبان و قلم و خون و مال خود در اعتلای این دین و رسالت پیامبر کوتاهی نکردند و بعد از یاران رسول خدا (ص) نیز تابعین و در عصر ما علمای کرام، عارفان خداشناس و متدینین این رسالت را به دوش گرفتند.

 

امام‌جمعه پاوه سپس به خصوصیات داعی دین اشاره کرد و گفت:داعی باید تنها مردم را دعوت نکند،بلکه در کنار دعوت عمل هم داشته باشد و خسته نشود و اگر دیگران را به انجام عبادت و نماز و روزه دعوت می‌کند خود نیز بدان عبادات پایبند باشد و همواره بگوید؛ این مردم بدانید من پاسدار، حافظ، نوکر و مخلص اسلام هستم و در راه اسلام حاضرم جان دهم.

 

وی در ادامه افزود: همواره در طول تاریخ داعیان و پیام‌رسانان دین به قلم و قدم و ابیات و شعر خود دین را یاری کرده‌اند و تا امروز نصرت دین خدا ادامه دارد.وی سپس به مشکلات جوامع بشری و جوامع اسلامی اشاره کرد و گفت: امروزه در جوامع اسلامی حرف داعیان دین کمتر تأثیرگذار است چون جامعه ما با مشکلات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، آموزشی، فرهنگی و رسانه‌ای درگیر است.

 

ماموستا قادری تصریح کرد:ما داعیان دین اگر هزار بار در مسجد قرآن بخوانیم و مردم مشکلات اقتصادی داشته باشند،سخن ما کمتر تأثیرگذار است و اگر هزار با خطبه بخوانیم،چون مدیران سیاسی به شیوه‌ای دیگر مردم را هدایت می‌کنند حرف ما تأثیرگذار نیست و اگر آموزش دهیم و آموزش بیرون همگام با آموزش ما نباشد، قطعاً فایده‌ای نخواهد داشت.

 

امام‌جمعۀ پاوه در ادامه به نقش رسانه ها و فضاهای مجازی اشاره کرد و گفت امروزه نقش رسانه ها و خصوصاً ماهواره و موبایل در اخلاق و تربیت نسل جوان ما بسیار پر رنگ است؛لذا باوجود رسانه‌های فراوان ضد دین،باید رسانه‌های ما برنامه‌های تربیتی و آموزشی برای مخاطبان خود داشته باشند و با صرف داشتن برنامه‌های سرگرم‌کننده توفیقی در تربیت جوانان خود نخواهیم داشت.

 

خطیب جمعه پاوه سپس مشکلات اجتماعی امروزی را برشمرد و گفت:جامعه ما به چند درد از جمله ضعف دین، انحرافات خانوادگی،طلاق، فقر،بیکاری،رسانه های منحرف و هجمه فرهنگی مبتلاست.

 

وی افزود:ما در تعلیم دین به فرزندانمان کوتاه آمده‌ایم و فرزندان ما اکثراً به‌صورت سنتی نماز و روزه را از ما یاد گرفته‌اند و دین قویاً در دل آنها جای نگرفته است، طلاق هم یکی از معضلات اجتماعی است که فساد را در جامعه ترویج می‌دهد زیرا طلاق فقط جدا شدن زوجین نیست،بلکه زمینه‌ای برای ایجاد انحراف و رفتارهای ناهنجار اجتماعی از سوی فرزندان و پدر و مادر است و فقر و بیکاری هم در تبلیغ دین بسیار تأثیرگذار هستند.

 

امام‌جمعۀ پاوه سپس به هجمه فرهنگی دشمنان اشاره کرد و گفت:در جامعه ما موبایل به‌عنوان معضلی بزرگ و هجمه‌ای گسترده در دست جوانان قرارگرفته که به راحتی در شبانه‌روز به انواع سایت‌ها ازجمله سایت‌های ضد اخلاقی سرک می‌کشند و برنامه‌های ضد دینی و اهانت و ابتذال را تماشا می‌کنند و درواقع هجمه‌ای گسترده و برنامه‌ریزی‌شده از جانب دشمنان بر جوانان ما واردشده به‌طوری‌که دیگر سخنان بنده و امثال بنده کمتر تأثیرگذار است.

 

وی در ادامه به حدیثی از پیامبر اسلام در خصوص پیش‌بینی آینده اشاره کرد و گفت: رسول گرامی اسلام (ص) می‌فرماید: از همان روز اول اسلام غریب بود و مردم به‌سختی آن را پذیرفتند؛ روزگار دیگری خواهد آمد هرچند مردم به‌ظاهر مسلمان هستند اما دچار فتنه‌ها و بلایایی می‌شوند که دوباره اسلام غریب خواهد شد اما خوش به حال آن غربا که استقامت می‌کنند و از قرآن و دین رسول‌الله (ص) پاسداری می‌نمایند.

 

امام‌جمعه پاوه سپس در خصوص فتنه آخرالزمان به حدیثی دیگر از رسول خدا (ص) اشاره کرد و گفت: پیامبر اسلام (ص) فرمود: اگر در آخرالزمان اسلام دچار فتنه شد و کسانی ایستادند و از دین و نماز و جماعت خود حفاظت نمودند در ثواب و پاداش همانند مهاجرین هستند که از مکه به مدینه و نزد من مهاجرت می‌نمایند.

 

ماموستا قادری با اظهار امیدواری به اینکه ان شاء الله روزی شاهد باشیم دین اسلام به تمام دنیا سیطره یابد افزود: امروز اگر کشورهایی چون آمریکا و انگلیس و آلمان و فرانسه و … به خاورمیانه و خلیج‌فارس آمده‌اند،از نفوذ دین اسلام به کشورهایشان می ترسند؛اما آن‌ها باید بدانند که دیگر نمی‌توانند با موج اسلام‌خواهی مبارزه کنند،این دین دین خداست و لاجرم سران ظالم این کشورها خواهند رفت و ان شاء الله اسلام به‌تمامی خانه‌ها و خیمه‌ها و چادرهای آنان نفوذ خواهد نمود.

 

وی در ادامه به سالگرد ۷ تیر و هفته قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: در سال ۶۰ ترورهای عجیب‌وغریبی در مملکت ما به وقوع پیوست، روزی رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر ما را شهید کردند و روزی دیگر دادستان انقلاب و روزی هم ائمه جمعه کرمانشاه و قم و تبریز را ترور نمودند و در هفتم تیر سال ۶۰ نیز دفتر حزب جمهوری اسلامی را هدف قراردادند و ۷۲ نفر از یاران مخلص انقلاب ازجمله آیت الله دکتر بهشتی را شهید کردند.

 

خطیب جمعه پاوه با بیان اینکه مردم این کشور سال‌هاست زجر ترور را کشیده‌اند، گفتند: ما ۳۶ سال پیش زجر ترور را دیدیم و سران ما یکی پس از دیگری توسط دشمنان ترور شدند و امروز هم که ترور تمام دنیا را فراگرفته است ما هم از این کاروان جدا نیستیم و مردم ما قربانی ترور و اعمال تروریستی دشمنان شده و می‌شوند.

 

وی ضمن تبریک هفته قوه قضائیه به کارمندان و قضات دستگاه قضا خاطرنشان کرد:هفته قوه قضائیه را به خدمتگزاران مردم در این نهاد تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم خداوند به بنده و سایر دوستان ما در قوه قضائیه توفیق دهد تا بهتر و بیشتر در خدمت مردم و نظام باشیم.

 

ماموستا قادری در پایان روزهای اصناف و صنعت و معدن را نیز به مجموعه کارکنان اداره صنعت و معدن و تجارت و اتاق اصناف پاوه تبریک گفت و عنوان کرد: این روز را نیز به مجموعه زحمتکش اداره صنعت و معدن، اتاق اصناف و بازاریان عزیز تبریک می‌گویم و توفیقات روزافزون همه آن‌ها را از خداوند متعال خواهانم.