پ 30 فروردین 1403 ساعت 03:52

دختران کرد،قهرمانان واقعی خط مقدم مبارزه با داعش/جمال کاری

دختران کرد،قهرمانان واقعی خط مقدم مبارزه با داعش/جمال کاری

 پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه:مدت ها بود وقتی اخبار و تصاویر خط مقدم مبارزات دختران نوجوان کرد در جنگ با داعش متوحش را در کردستان عراق و به ویژه سوریه نگاه می کردم به خود می بالیدم و به راستی غبطه می خوردم که کاش شایستگی و لیاقت چنین مبارزه ای در راه آزادی و […]

 پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه:مدت ها بود وقتی اخبار و تصاویر خط مقدم مبارزات دختران نوجوان کرد در جنگ با داعش متوحش را در کردستان عراق و به ویژه سوریه نگاه می کردم به خود می بالیدم و به راستی غبطه می خوردم که کاش شایستگی و لیاقت چنین مبارزه ای در راه آزادی و انسانیت نصیب ما می شد. بی شک تاریخ باید برای خودش فصل جداگانه ای را برای این مبارزین راه آزادی اختصاص دهد. همیشه در این اندیشه بودم کاش دنیا قدردان این همه شجاعت و شهاومت می بود و سر تعظیم در برابر دختران مبارز کرد فرود می آورد. 

آشکار و عیان است که کردستان در راه مبارزه با داعش طی سال های اخیر هزینه های زیادی متحمل شده است. شهادت تعداد بیشماری پیشمرگ مبارز و زخمی شدن تعداد بیشتری از آنها و مفقود شدن برخی و تصاویر سربریدن مبارزین اسیر و دربند داعش، گواه آشکاری است بر اینکه دست یافتن به آزادی بهای سنگینی دارد و تاوان جهانی این مساله را کردها بیش از هر ملت دیگری بر عهده گرفته و متحمل شده اند. کسی فراموش نخواهد کرد به اسارت بردن تعداد بیشماری زن و دختر معصوم و بیگناه کرد ایزدی را که به راستی فراتر از مقولات غیر انسانی باب شده در دنیای مدرن همچون نسل کشی و … باید برایش نامی جدید یافت. یا تصاویر بیشمار مهاجران که همه آنها را می توان در نماد آلان خردسال جویا شد و همه اینا گویای رنج های بیشمار ملت کرد در این مبارزه است و به راستی بار سنگینی بر دوش تاریخ خواهد بود.

بی شک اگر جهان به اصطلاح متمدن ذره ای از تمدن بهره می برد باید خود را برای همیشه مدیون چنین مبارزاتی می دانست اما دریغ از اینکه به عنوان مدافعان راه آزادی و دموکراسی در مذاکرات به اصطلاح صلح سوریه حقی را برای کردها قائل نشدند. چه تفاوتی بین داعش سیاه و متجر در سوریه و عراق با این مدعیان دروغین دموکراسی است؟

بی شک اگر اغراق نباشد ملت کرد یکی از مظلوم ترین ها در جهان که از بد حادثه در منطقه ای بس ناامن و آشوب زده به نام خاورمیانه قرار گرفته است. همه این مشقت ها و هزینه ها با پیروزی های ممتد این مبارزین در جنگ با داعش و دیگر گروهای تروریستی به راستی موجب خوشحالی همه انسان های آزادی خواه و منصف از یک سو و ملت کرد از سوی دیگر شده است. از همان روزهای تصرف بخش های زیادی از کشور عراق توسط داعش که تا دروازه های بغداد پیش رفتند، غرور کاذب و هیجان قدرت، آنها را مرتکب خطایی راهبردی نمود و آن اشتباه راهبردی حمله به کردستان بود که بنده در همان روزهای آغازین حمله داعش به کردستان اشاره نمودم شکست داعش با این اشتباه آغاز شده است.

به راستی بزرگترین خطای راهبردی داعش حمله به کردستان بود و مبارزات قهرمانانه کردها در کرکوک، شنگال، و به ویژه کوبانی و امروز در رقه به نمادی برای ایستادگی و مقاومت تبدیل شده و صدای خرد شدن استخوان های متحجرانه داعش و حامیان آنها را نوید می دهد. همه می دانند که حامیان رسمی(حکومت ها/ دولت ها) و غیر رسمی این گروه که در شکل گیری و توسعه داعش نقش داشتند باید روزی تاوان این حمایت ها و اشتباهاتشان را پرداخت نماید.

 با این حال و در این ایام خوشی که صدای شکست داعش به ویژه توسط مبارزان کرد به گوش می رسید و دختران مبارز کرد به دروازه های شهر رقه پایتخت پوشالی داعش متوحش نزدیک و نزدیکتر می شدند، از همه چیز انتظار می رفت بجز خبر ناگوار حمله تروریستی تهران نه از آنجهت که ممکن نیست چنین حمله هایی اتفاق بیفتد “چرا که همه روزه در گوشه و کنار جهان به ویژه کشورهای غربی و توسط ایادی داعش اتفاق می افتاد؛” بلکه از آن جهت که به نام تنی چند از اکراد جذب شده و فریب خورده در این گروه تروریستی صورت گرفته که به راستی دل هر انسان منصفی را به درد می آورد.

باور چنین مساله ای برایم همچنان سخت است آنهم توسط افرادی که بزرگ شده یکی از ناب ترین بخش های سرزمین کردستان یعنی اورامانات اتفاق افتاده باشد. به راستی این خطه از کردستان به همه زیبایی های مادی و معنوی شهرت دارد بجز توحش و بربریت. بازم باورش سخت است اما امیدوارم که هیچگاه چنین خبری و حادثه ای تکرار نشود. از همه مردم سرزمینم کردستان به ویژه مادران و پدران عزیز می خواهم هوشیار و آگاه باشند و نگران آینده فرزندان خود و اجازه ندهند حتی یک نفر از این خطه و یا بخش های دیگر جذب چنین تفکرات تندروانه داعشی گردند. این حادثه ناگوار و ترور تعدادی شهروند بیگناه که بخشی از آنها نیز از قوم کرد بودند بسیار سخت و فراموش نشدنی است. اینک جهان بیش از هر زمانی نیازمند هوشیاری و آگاهی است و کوچکترین خطا و لغزشی برای همیشه در تاریخ ماندگار خواهد شد.

با این حال و با این توضیحات نه گناه آن عده معدوم الحال و متوحش را به گردن قومی شریف و مبارز چون قوم کرد می اندازد و نه بار مسولیت همگان را در مقابل چنین خطاهایی نادیده می گیرد، پس هوشیارانه و آگاهانه در تربیت فرزندان با جدیت اهتمام ورزیم تا شاهد تکرار چنین اتفاقاتی نباشیم. در نهایت به این گفته بسنده می کنم که بسی مایه شرم برای سردمداران دنیای غرب که در مذاکرات باصطلاح صلح سوریه، مبارزین واقعی نبرد با داعش را در نادیده گرفتند و از آنها دعوت به عمل نیاوردند.

اما شیرزنان کرد خط مقدم مبارزه با داعش اینبار با فروریختن آرزوهای پوشالی پایتخت دروغین و خودخوانده داعش در شهر رقه سوریه، حقانیت واقعی مبارزین راه آزادی و انسانیت را به همگان نشان خواهد داد. امید است در کوتاه ترین فاصله و کمترین زمان ممکن و با شیرینی این پیروزی و برچیدن آرزوهای دروغین این پایتخت خیالی و متوهم، مرهمی و تسکینی بر رنج ها و دردهای بیشمار خانواده های داغدار ترورهای غیر انسانی گروه داعش گذاشته شود.بار دیگر از دست دادن تعدادی انسان بی گناه را به خانواده های داغدار این عزیزان و ملت ایران و همه انسان های آزادیخواه تسلیت عرض می نمایم.