ج 31 فروردین 1403 ساعت 13:10

به کارگیری اهل سنت و بانوان در پست های مدیریتی استان به صورت جدی دنبال می شود

به کارگیری اهل سنت و بانوان در پست های مدیریتی استان به صورت جدی دنبال می شود

به گزارش سلام پاوه:استاندار کرمانشاه اعلام کرد که به کارگیری مردم اهل سنت و بانوان در پست های مدیریتی استان به صورت جدی دنبال می شود. به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا:اسدالله رازانی چهارشنبه شب در نشستی با نخبگان اهل سنت استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد،اظهار داشت:آقای روحانی در زمینه […]

به گزارش سلام پاوه:استاندار کرمانشاه اعلام کرد که به کارگیری مردم اهل سنت و بانوان در پست های مدیریتی استان به صورت جدی دنبال می شود.

به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا:اسدالله رازانی چهارشنبه شب در نشستی با نخبگان اهل سنت استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد،اظهار داشت:آقای روحانی در زمینه انتصاب اهل سنت در پست های مدیریتی تابوشکنی خواهد کرد که به زودی اخبار آن منتشر خواهد شد.

 

وی اظهار کرد:هویت ملی ما که شامل جمعیت اهل سنت و جمعیت اهل شیعه هستند منافع و امنیت ملی ما را تشکیل می دهد، فاصله چندانی بین شیعه و سنی در بخش های عقیدتی و عملی بین شیعه و سنی وجود ندارد و در مبانی اصلی با یکدیگر مشترک هستیم.

وی گفت: ۳۸ سال پس از انقلاب کارنامه کل نظام در مناطق کردنشین همچون اورامانات بسیار درخشان بوده و پیشرفت های خوبی در این منطقه ایجاد شده است.

استاندار کرمانشاه افزود:به عنوان مثال تعداد تحصیل کرده ها در شهر پاوه پیش از انقلاب کمتر از انگشتان دست بود اما انقلاب اسلامی عدالت آموزشی و تحصیلات دانشگاهی را به این شهر برد.

رازانی با اشاره به اینکه انواع مفاسد در میان جوانان ناامید طعمه گیری می کنند، عنوان کرد: نباید احساس فقر و بیکاری در میان جوانان گسترش پیدا کند تا آنان از آینده کشور ناامید شوند.

وی تاکید کرد:در تمامی ارکان جمهوری اسلامی اصل بر محرومیت زدایی از تمامی مناطق کشور است و با تمام توان در این زمینه تلاش می شود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به عقب ماندگی این استان نسبت به دیگر استان ها گفت: نباید فراموش کنیم که برخی از امکانات زیرساختی همچون راه آهن با تاخیری ۱۰۰ ساله به کرمانشاه آمد.

رازانی یادآور شد:هم اکنون زیرساخت های استان کرمانشاه به منظور توسعه بسیار مناسب است و باید از آنها به خوبی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه امروز بیکاری مشکل اصلی تمام کشور است، گفت: براساس برنامه ششم استان هایی همچون کرمانشاه که برخوردار کمتری از نظر اشتعال دارند از بخشنودگی مالیاتی برخودار می شوند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه دولت به دنبال رفع بیکاری در مناطق محروم است، اظهار داشت: توسعه اورامانات از اولویت های اصلی مدیریت استان محسوب می شود.

رازانی افزود:مردم منطقه اورامانات رای قاطعی به دکتر روحانی دادند، این رای حقی بر گردن دولت ایجاد می کند و مسئولان برای خدمت به این منطقه خود را موظف می دانند.

در این نشست صمیمانه‌ هشت تن از نخبگان اهل سنت استان کرمانشاه مطالبات و مسائل مربوط به جامعه اهل سنت استان را مطرح کردند.استان کرمانشاه حدود ۲ میلیون تن جمعیت دارد که از این تعداد ۵۸۶ هزار و ۶۲۱ نفر معادل ۳۰ درصد در ۲ هزار و ۶۲۲ روستا در ۱۴ شهرستان سکونت دارند.

این استان با تنوع قومی و مذهبی، گلستان ایران محسوب می شود؛ اهل تشییع، اهل تسنن و اهل حق سه مذهبی که پیروان آن در استان کرمانشاه در طول قرن ها با هم به صورت مسالمت آمیز زندگی می کنند و امروز به اوج اتحاد و انسجام رسیده اند.