پ 30 فروردین 1403 ساعت 07:58

آتش سوزی جنگل ها و مراتع زردوئی شهرستان پاوه مهار شد

آتش سوزی جنگل ها و مراتع زردوئی شهرستان پاوه مهار شد

به گزارش سلام پاوه : حدود سه هکتار از جنگل ها و مراتع منطقه زردوئی بخش باینگان شهرستان پاوه عصر سه شنبه طعمه حریق شد که با تلاش اعضای انجمن سبز روستای زردوئی بعد از هفت ساعت تلاش مهار شد. یکی از اعضای انجمن سبز زردوئی سه شنبه شب در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت که […]

به گزارش سلام پاوه : حدود سه هکتار از جنگل ها و مراتع منطقه زردوئی بخش باینگان شهرستان پاوه عصر سه شنبه طعمه حریق شد که با تلاش اعضای انجمن سبز روستای زردوئی بعد از هفت ساعت تلاش مهار شد.

یکی از اعضای انجمن سبز زردوئی سه شنبه شب در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت که اعضای این انجمن با دست خالی و بدون هرگونه امکانات و تجهیزات لازم اقدام به مهار آتش کردند.

به گفته تیمور بهرامی، ۱۰ تن از اعضای انجمن سبز زردوئی در مهار آتش شرکت داشتند که تعدادی از آنها نیز دچار سوختگی از ناحیه دست و صورت شدند.

وی با بیان اینکه آتش سوزی سه راهی روستای زردوئی تا روستای دودان را در بر گرفت، افزود: به محض شعله ور شدن آتش و اطلاع یافتن اعضای انجمن، حدود ۱۰ تن از این افراد به همراه مسئول محیط زیست باینگان خود را به محل رساندند و پس از هفت ساعت تلاش موفق به مهار آتش شدند.

به گفته او، این اولین آتش سوزی جنگل ها و مراتع در بخش باینگان بوده که جنگل های آن پوشیده از درختان بلوط و ون است که بخشی از این درختان متاسفانه در این حادثه در آتش سوختند.

این عضو فعال انجمن سبز زردوئی، دلایل این آتش سوزی را نامشخص دانست و گفت به احتمال زیاد آتش سوزی عمدی نبوده است.

بهرامی از مسئولان خواست امکانات و تجهیزات لازم را در اختیار اعضای انجمن های محیط زیستی قرار دهند تا در هنگام بروز آتش از آن برای مهار و کنترل آتش استفاده کنند.

او در ادامه به تشکیل نشستی با مسئولان شهرستان پاوه در ارتباط با قول مساعد آنان برای اختصاص امکانات و تجهیزات مورد نیاز به انجمن های محیط زیستی در ماه گذشته خبر داد و گفت: در این نشست قول دادند که این امکانات در اختیار انجمن ها قرار گیرد که تاکنون این وعده محقق نشده است.

انجمن محیط زیستی سبز زردوئی هشت نفر عضو اصلی و ۲۷ نفر همیار دارد و در زمینه حفاظت و صیانت از محیط زیست منطقه فعال است.

بخش مرزی باینگان با حدود ۱۰ هزار تن جمعیت در ۱۳۰ کیلومتری کرمانشاه واقع شده و یکی از مناطق کوهستانی با پوشش جنگلی و مراتع غنی استان محسوب می شود.

خبرنگار:فرزاد نویدی