پ 09 فروردین 1403 ساعت 22:31

مردم روستاهای مرزی استان کرمانشاه از سهمیه صادرات سوخت بهره مند می شوند

مردم روستاهای مرزی استان کرمانشاه از سهمیه صادرات سوخت بهره مند می شوند

به گزارش سلام پاوه : استاندار کرمانشاه اعلام کرد که مردم روستاهای مرزی این استان از سهمیه صادرات سوخت به کشور عراق بهره مند می شوند. به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا : اسدالله رازانی عصر سه شنبه در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز که در استانداری کرمانشاه برگزار […]

به گزارش سلام پاوه : استاندار کرمانشاه اعلام کرد که مردم روستاهای مرزی این استان از سهمیه صادرات سوخت به کشور عراق بهره مند می شوند.

به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا : اسدالله رازانی عصر سه شنبه در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: خانوارهای روستایی مستقر در شعاع ۲۰ کیلومتری مرز از این سهمیه برخودار خواهند شد.


وی گفت: براساس طرح حمایت از مرزنشینان تعاونی های مرزی که از توانایی لازم‌ در زمینه صادرات سوخت برخوردار باشند می توانند سوخت را از شرکت توزیع نفت خریداری کرده و در کشور همسایه بفروشند.

وی افزود: در این ‌طرح تنها فرآورده های حاصل از نفت خام‌ همچون بنزین و گازوئیل صادر می شود و نفت خام صادر نخواهد شد.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: اشخاص حقیقی و حقوقی که سوخت را به عراق صادر می کنند باید قیمت سوخت و سود حاصل از آن را پیش از دریافت سوخت واریز کنند.

رازانی ادامه داد: بخش عمده سود حاصل از این صادرات بین خانواده های مرزنشین تقسیم ‌خواهد شد.

وی اعلام کرد: پس از صدور فراخوانی در نشریات، کارگزاران و تعاونی هایی که سود بیشتری را به مرزنشینان اختصاص دهند انتخاب خواهند شد.

به گفته استاندار کرمانشاه در هر شش شهرستان مرزی استان از حق صادرات سوخت برخوردار خواهند شد.

رازانی با بیان اینکه باید حداقل قیمتی که باید تعاونی ها به حساب مرزنشینان واریز کنند، مشخص باشد، گفت: پیش از این طرح در سیستان و بلوچستان اجرایی می شود و ما نیز با پیگیری های بسیار به دنبال اجرای آن در کرمانشاه هستیم.

وی ادامه داد: وزارت نفت با اجرای این طرح در استان کرمانشاه موافقت کرده است و ما در حال تهیه سازو کارهای مناسب برای اجرایی کردن آن هستیم.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: براساس طرح ماهانه می توانیم هفت میلیون لیتر سوخت به کشور عراق صادر کنیم که این میزان در مرحله نخست ۲ و نیم میلیون لیتر است.

رازانی با بیان اینکه ۲۳ هزار خانواده شامل این طرح می شوند، گفت: براساس برآوردهای اولیه در مرحله نخست این طرح حداقل هفت میلیارد ریال بین خانواده های مرز نشین توزیع خواهد شد.

خبرنگار:سامان رحمتیان

یک پاسخ برای “مردم روستاهای مرزی استان کرمانشاه از سهمیه صادرات سوخت بهره مند می شوند

  • ناشناس در تاریخ خرداد 31, 1396 گفت:

    یعنی هر خانوار سی هزار تومان در ماه در مرحله اول دریافت می کند اگر بین افراد خانواده تقسیم شود نفری ده هزار تومان در ماه می شود