پ 09 فروردین 1403 ساعت 16:05

توجه نکردن به بیمه تولیدکنندگان مهمترین عامل افزایش بیکاری در کشور است

توجه نکردن به بیمه تولیدکنندگان مهمترین عامل افزایش بیکاری در کشور است

به گزارش سلام پاوه:فرماندار شهرستان پاوه گفت: توجه نکردن به بیمه تولیدکنندگان مهمترین عامل در افزایش بیکاری وعدم اشتغال در کشور است. به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا:پرویز ایده پور روز یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری که در سرسرای اجتماعات فرمانداری پاوه تشکیل شد،افزود: یکی از شاخصه های توسعه […]

به گزارش سلام پاوه:فرماندار شهرستان پاوه گفت: توجه نکردن به بیمه تولیدکنندگان مهمترین عامل در افزایش بیکاری وعدم اشتغال در کشور است.

به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا:پرویز ایده پور روز یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری که در سرسرای اجتماعات فرمانداری پاوه تشکیل شد،افزود: یکی از شاخصه های توسعه یافتگی در جوامع بیمه و توجه به آن است.

وی اظهار کرد:اگر طی ۳۸ سال گذشته با وجود پرداخت میلیاردها تومان تسهیلات در زمینه های مختلف شاهدیم که هر روز به آمار بیکاران در کشور افزوده می شود به دلیل توجه نکردن به بیمه افراد و تولید کنندگان بوده است.

ایده پور تصریح کرد:شناسایی و اعلام آمار اشتغال براساس آمار بیمه تأمین اجتماعی در کشور مشخص می شود و وقتی تولید کننده ما بیمه نیست در نتیجه هیچ اشتغالی هم ایجاد نشده است.

وی با اشاره به تاریخچه صنعت گیوه بافی در این شهرستان و به ویژه در روستاهای آن همواره بیش از ۶۰ درصد جمعیت شهری و بیش از ۹۰ درصد جمعیت روستایی ما در این صنعت استاد کار و فعال بوده اند اما چون بیمه نشده اند به عنوان شاغل معرفی نمی شوند.

او با بیان اینکه تا بطور جدی به مقوله مهم بیمه در تولید توجه نشود آمار بیکاری ما تکان نخواهد خورد لذا مسئولان امر باید به محض تصویب طرحها نسبت به بیمه طرح و افراد شاغل در آن اقدام کنند.

فرماندار پاوه به ایجاد سوله برای تجمیع و تمرکز تولید کنندگان و ساماندهی صنایع دستی در روستاها را مورد تاکید قرار داد و گفت: با احداث سوله در هر روستا هم امر آموزش به آسانی انجام می شود هم بیمه افراد و تولید کنندگان بهتر و آسانتر خواهد شد.

وی تغییر نگرش مسئولان، آموزش رایگان، نظارت صحیح و توجه کامل به بیمه افراد شاغل در طرحها را عوامل مؤثر در ایجاد اشتغال پایدار و کاهش بیکاری دانست و افزود: در غیر این صورت هیچ گاه شاهد کاهش بیکاری در کشور نخواهیم بود.

در این جلسه ۱۴ طرح شامل تولید مصنوعات چوبی،کارگاه خیاطی چند منظوره،ماست بندی، میوه خشک کنی،توسعه شهربازی، بسته بندی یخ،کارگاه تولید مبل، سردخانه ۲ منظوره،گلخانه روستایی و پرواربندی گوساله و بره ۸۰ و ۹۰ رأسی به تصویب رسید.برای اجرای این طرحها که ۵۲ نفر اشتغالی زایی خواهد داشت، مبلغ ۲۴ میلیارد ریال تسهیلات مصوب شد.

خبرنگار:محمد هادی زامیاد

یک پاسخ برای “توجه نکردن به بیمه تولیدکنندگان مهمترین عامل افزایش بیکاری در کشور است

  • نقره در تاریخ خرداد 29, 1396 گفت:

    آقای فرماندار با سلام دست خوش از تلا ش شما باید آن که بافننده است بیمه شود ودر شهرمان عمومی شد ….به این عنوان بررسی نماید آنها یی که به عنوان بافنده کلاش بیمه هستند چند درصد واقعی است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بافنده کلاش هستند