ج 31 فروردین 1403 ساعت 03:32

رفع محدویت های بازارچه کوله بری در کاهش قاچاق بسیار مؤثر است

رفع محدویت های بازارچه کوله بری در کاهش قاچاق بسیار مؤثر است

به گزارش سلام پاوه:فرماندار شهرستان پاوه گفت: رفع محدویت های بازارچه کوله بری در کاهش قاچاق، افزایش امنیت مرزها و کاهش مأموریتهای مرزبانان مهم و حائز اهمیت است. به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا:پرویز ایده پور روز دوشنبه در نشست مسئولان و مرزبانان پاوه با فرمانده مرزبانی کشور در این شهر افزود:رفع […]

به گزارش سلام پاوه:فرماندار شهرستان پاوه گفت: رفع محدویت های بازارچه کوله بری در کاهش قاچاق، افزایش امنیت مرزها و کاهش مأموریتهای مرزبانان مهم و حائز اهمیت است.

به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا:پرویز ایده پور روز دوشنبه در نشست مسئولان و مرزبانان پاوه با فرمانده مرزبانی کشور در این شهر افزود:رفع محدویت های بازارچه کوله بری علاوه بر کاهش قاچاق،افزایش امنیت مرزها و کاهش زحمات مرزبانان،موجب تأمین معیشت مردم مرزنشین نیز خواهد شد.

وی اظهار کرد:هر اندازه ما بتوانیم در بازارچه کوله بری قانون مندانه حرکت کنیم می توانیم به همان اندازه و حتی بسیار بیشتر فضای قاچاق را کاهش دهیم.

فرماندار پاوه افزود:مرزنشینان در صورت تأمین معیشتشان وفادارترین افراد برای همراهی با مرزبانان در حفاظت و پاسداری از مرزها هستند و این را همواره در عمل نشان داده اند.

ایده پور با اشاره به اینکه قاچاق جزو لاینفک مرزنشینان است،گفت:نیروهای مرزبانی ضمن حفاظت از مرزها و برخورد قاطع با قاچاقچیان بزرگ هرگز موجب آزرده خاطر شدن مرزنشینان نشده و بسیار حکیمانه با آنان برخورد کرده اند.

وی افزود:مرزبانان ما در شهرستان همواره عزت و احترام خود را در انجام مأموریتهایشان که همانا پایداری و صیانت از مرزهای کشور است، انجام داده اند.

فرماندار پاوه،افزایش و توسعه دیپلماسی با مرزبانان کشور همسایه (اقلیم کردستان عراق)خواستار شد و افزود: با این عمل از فشار و هجمه بر مرزبانان کشورمان خواهیم کاست.

ایده پور گفت:اگر این رابطه را بطور مستمر افزایش دهیم و مذاکرات را در فضای گذشته تغییر بدهیم به طور قطع می توانیم در امور مرزی بیش از پیش موفق باشیم.

وی احداث ۲ پاسگاه مرزی در ۲ ناحیه شهرستان پاوه را به لحاظ پرشدن خلاء مرزی ضروری دانست و گفت:با احداث این ۲ پاسگاه در تسلط بر رفت و آمدها در منطقه مهم و حائز اهمیت است.

 

خبرنگار: محمدهادی زامیاد