ج 10 فروردین 1403 ساعت 01:16

ره آورد دین مهربانی یا خشونت؟/ بهنام سلیمی

ره آورد دین مهربانی یا خشونت؟/ بهنام سلیمی

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه:ره آورد دین مهربانی یا خشونت؟خبر از ویرانی و نابودی؟؟خبراز خونریزی و ددمنشی؟؟خبر از تخریب و تهدید و رعب و وحشت و نهایتا خبر تعدی به جان شهروندان بیگناه در پایتخت … همیشه و از هر جا که باشد و به نسبت هر قوم و نژادی که باشد با هر دین […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه:ره آورد دین مهربانی یا خشونت؟خبر از ویرانی و نابودی؟؟خبراز خونریزی و ددمنشی؟؟خبر از تخریب و تهدید و رعب و وحشت و نهایتا خبر تعدی به جان شهروندان بیگناه در پایتخت …

همیشه و از هر جا که باشد و به نسبت هر قوم و نژادی که باشد با هر دین و آیینی دلخراش و جان کاه است .از زمانی که قابیل دست تعدی بر هابیل گشود و راه را برای قابیلیان هموار نمود وجود این تراژدی ها در عالم امکان اجتناب ناپذیر گشت.

دراز کردن دست تعدی و تجاوز از سوی هر کس بر هر کس و کسان محکوم است همانگونه که لطف و مهربانی از هر کس بر هر کس و کسان ارزشمند است.

روزی رسول خدا جنازه ای را دید که از پیش روی ایشان رد می کردند از جای بپاخاسته تا او را رد نمودند صحابه به ایشان گفتند که این جنازه یک نفر یهودی است ایشان فرمود آیا او انسان نیست !!!

ابوالحسن خرقانی بر سر در خانقاه خود این جمله راداده بود که بنگارند ” هر کس در این سرای درآید نانش دهید و از ایمانش نپرسید …”اگر ما خود را متدین به دین اسلام می دانیم باید خود رابه رنگ و بوی آن درآوریم نه اینکه با ورود به اسلام آن را برخود منطبق کنیم و از سر و ته آن بزنیم …دین اسلام آیین صفا و مهرورزی است برای همه . پیامبر ما رحمه للعالمین بود …

فردی که مرتکب بی رحمی و قساوت می شود هر کس از هر نژاد و رنگ باشد محکوم است و محکوم بودنش به دلیل عملکرد اوست نه به دلیل رنگش و نژادش و گویشش. .. مطرح نمودن قوم و نژاد و رنگ و … در این حادثه ها جز به بیراهه رفتن و آب به آسیاب ظالمان ریختن و صورت مسئله را دگرگون کردن نیست …

مردم غیور ایران زمین و اقوام شریفش با فرهنگ ها و آداب متمایز از هم همیشه دوستانه و مهربانانه در کنار هم بوده اند و بخصوص در هنگام سختی ها چون کوهی استوار شانه به شانه هم از مرز و بوم خود دفاع نموده اند لذا شایسته نیست که در حوادثی اینچنین به دلیل قومیت افراد خطاکار به محاکمه کل قوم بپردازیم …

این بی انصافی است و اگر افرادی بر این بی انصافی اصرار دارند در خطایی دیگر قدم گذاشته اند و برای خارج شدن از این خطا به آنان پیشنهاد می شود در خلوت خود به واکاوی قومی و نژادی تمام ترور ها و خون ریزی های بعد از پیروزی انقلاب بپردازند آنگاه سهم هر قوم و هر شهر را جدا کنند ….

                                                         بهنام سلیمی

                                                           ۹۶/۰۳/۲۲

5 پاسخ برای “ره آورد دین مهربانی یا خشونت؟/ بهنام سلیمی

  • فرهنگی در تاریخ خرداد 22, 1396 گفت:

    به نام خدا و با سلام . ضمن تشکر از فرمایشات متین و بجای استاد گرامی. مردم کرد و به خصوص این دیار با تقدیم اینهمه شهید وفاداری خود را در بطن انقلاب و دوران دفاع به اثبات رسانده اند .مردم این دیار کسانی را مرتکب این اعمال تروریستی شده و یا خواهند شد ( از هر قوم و نژادی که باشند) محکوم نموده و کسانی که می خواهند از این موضوع استفاده ابزاری و یا سیاسی نمایند را افرادی بی بصیرت می دانند که با این کارهایشان دل دشمنان را شاد و به وحدت کلمه لطمه خواهند زد.

  • بهرامی در تاریخ خرداد 22, 1396 گفت:

    آقای سلیمی استاد گرامی و اندیشمند؛ نوشته مختصر و مجمل شما بسیار ارزشمند است و در محتوای پیام آن هیچ شک و شبهه ای نیست. … حضرت مولانا در دفتر ششم مثنوی می فرماید:
    این مباحث تا بدینجا گفتنیست هر چه آید زین سپس بنهفتنیست
    گر بپوشی، ور بگوئی صد هزار هست بیگار و نگردد آشکار
    تا به دریا سیر اسب و زین بود بعد از آنت مرکبِ چوبین بود
    مرکب چوبین به خشکی ابتر است خاص آن دریائیان را رهبر است
    این خموشی مرکب چوبین بود بحریان را خامشی تلقین بود
    هر خموشی کان ملولت میکند نعره های عشق زآن سو میزند
    تو همی گوئی: عجب! خامش چراست؟ او همی گوید: عجب! گوشش کجاست ؟
    من ز نعره کر شدم، او بی خبر تیز گوشان زین سمر هستند کر
    آن یکی در خواب نعره میزند صد هزاران بحث و تلقین میکند
    این نشسته پهلوی آن بی خبر خفته خود آن است و کر زآن شور و شر
    آن کسی کش مرکبِ چوبین شکست غرقه شد در آب، او خود ماهی است
    نه خموش است و نه گویا، نادریست حال او را در عبارت نام نیست
    نیست این دو، هر دو هست آن بو العجب شرح این گفتن برون است از ادب
    این مثال آمد رکیک و بی ورود لیک در محسوس از این بهتر نبود

  • احمدی در تاریخ خرداد 22, 1396 گفت:

    ضمن تشکر از مطلب بجا ومفیدتون از اساتید محترم خواهشمندیم دراین زمینه حق مطلب رو ادا کنند .

  • پاوه در تاریخ خرداد 22, 1396 گفت:

    خیلی خوب گفتین آقای سلیمی

  • بیستون در تاریخ خرداد 22, 1396 گفت:

    از این کوه یخ فقط اندکی را که خود میخاهید نشان می دهید.کوه یخ را باید کامل دید و قضاوتش نمود.