ج 10 فروردین 1403 ساعت 16:36

شورا نهادی برساخته از اراده عمومی شهروندان/ آسیب شناسی پدیده های تاثیر گذار بر پروسه انتخابات در نشست کتابخوان

شورا نهادی برساخته از اراده عمومی شهروندان/ آسیب شناسی پدیده های تاثیر گذار بر پروسه انتخابات در نشست کتابخوان

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه:بدنبال شکل گیری نشست های کتابخوان در کتابخانه عمومی پاوه و و استقبال خوب و قابل توجه شهروندان از این نشست، پایگاه خبری سلام  پاوه در یک مصاحبه مطبوعاتی با سیروس امین زاده از اعضای فعال گروه مطالعاتی کتابخوانه عمومی پاوه اهداف و برنامه های این نشست  ها را برای تنویر […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه:بدنبال شکل گیری نشست های کتابخوان در کتابخانه عمومی پاوه و و استقبال خوب و قابل توجه شهروندان از این نشست، پایگاه خبری سلام  پاوه در یک مصاحبه مطبوعاتی با سیروس امین زاده از اعضای فعال گروه مطالعاتی کتابخوانه عمومی پاوه اهداف و برنامه های این نشست  ها را برای تنویر افکار عمومی جویا شد که در قالب دو موضوع نشست گفتگو های دیالوگ محور گروه مطالعاتی و نشست  کتابخوان و ترویج فرهنگ مطالعه در دو بخش ارائه میگردد که بخش نخست آن به موضوع اهداف و برنامه های گروه مطالعاتی و نشست چهارشنبه های وسط هر ماه با موضوع گفتگو های دیالوگ محور تقدیم مخاطبین گرامی خواهد شد.

سیروس امین زاده فعال فرهنگی حوزه کتاب و کتابخوانی و دیالوگ علم محور و از اعضای گروه مطالعاتی کتابخانه های عمومی پاوه درابتدا شهروندان را به منظور نهادینه کردن فرهنگ گفتگوی واقعی و علمی منتهی به توسعه پایدار جامعه را  به شرکت در نشست های دیالوگ وار عقلانیت محور گروه مطالعاتی کتابخانه های عمومی پاوه دعوت نمود.

سلام پاوه:جناب آقای امین زاده ضمن تقدیر ازقبول دعوت پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه برای انجام این مصاحبه لطفا بفرمایید گروه مطالعاتی کتابخانه عمومی پاوه بدنبال چیست؟

به نام خدا و عرض ارادت و احترام خدمت مخاطبین فهیم،و آرزوی پویایی فکری و تداوم علمی و خرد محور ارتباط دو سویه رسانه و مخاطب در پاوه و تشکر از اهتمام ویزه سلام پاوه به موضوع مطالعه و فهم و تفهیم حاصل از آن ،در پاسخ به این پرسش  بطور کلی ما بدنبال کشف و شناخت چشم اندازها و و امکانات جدید به منظور ایجاد بستر مناسب بروز ظرفیت های آرزومندی افراد در جهت نیل به  اهداف و افق های بر ساخته ذهنیت جمعی شهروندان  می باشیم، که قطعا در این مسیر بر جسته نمودن نقش عاملیت و فاعلیت با مشارکت هر چه بیشتر افراد در پروسه گذار از افراد عادی به شهروند مسئولیت پذیر از برنامه های گروه مطالعاتی می باشد.

سلام پاوه:ضرورت شکل گیری این گروه در دنیای واقعی با توجه به فراوانی داده ها و اطلاعات از طریق فضای مجازی برای جامعه پاوه چه بوده است؟

سوال خوبی است،به نظر بنده نخستین مسئله بسیار مهم،در مواجهه با مسائل اجتماعی به منظور ارائه را هکار و ایده های حل مساله موضوعی است تحت عنوان نگرش به موضوعات انسانی،اجتماعی و فرهنگی که در این مقوله نوع بینش و نگرش نیروی انسانی مورد نیاز  برای حل مساله بسیار حائز اهمیت می گردد و اینکه آیا دید و نگرش انسانهای در پی رشد و تعالی جامعه عمیق،ژرف،جامعیت خواه و کلی نگر منتهی به بارش ذهنی است،یا اینکه آیا تک عیب بینی و عدم جامعیت در بررسی موضوعات به حصول شناخت واقعی و همه جانبه منجر می شود؟آیا ناقص دیدن علل و عوامل به ناقص شدن راه حلها و عدم توفیق در حل معضلات منتهی نمی شود؟و آیا صرف دریافت داده ها و اطلاعات از فضلی مجازی و بهره گیری صرف از سواد رسانه ای بدون در نظر گرفتن سواد علمی منتج از مطالعه و گفتگو های علمی و عقلانیت مدار،جامعه را در مسیر سر نوشت ساز استفاده از خرد جمعی منتهی به حل مساله رهنمون است ودر این صورت فرد دچار شتابزدگی و پیش داوری در بررسی پدیده های اجتماعی و فرهنگی و انسانی نمی گردد؟

در جواب سوالات پیش آمده برای ذهن های خلاق و پویا باید گفت،یکی از بیماری های فرهنگی شتاب و عجله فراوان در بررسی پدیده ها و شناسایی مقولات اجتماعی و انسانی است که هدف گروه مطالعاتی در این زمینه بررسی و نگرش علمی و عقل مدار در یک پروسه جامع و کلی نگر به پدیده های اجتماعی است فکه با بهره گیری از نیروی بارز و مشخصه انسانی یعنی عقلانیت بدنبال استفاده بهینه از تفکر و خرد جمعی برآ مده از همفکری در یک فضای صمیمی و اعتماد محور اجتماعی برای ارائه راه حلها و در نهایت انتخاب بهترین راهکار حل مسائل اجتماعی هستیم که این پروسه در سایه تبادل ارا ء و نظرات و تلاقی اندیشه ها در یک گفتگوی دیالوگ محور قابل حصول است، نه صرفا در یک فضای مجازی بدون شناسنامه و کارنامه علمی مشخص و مورد تایید نهاد های علمی،که قطعا جامعه پاوه نیز از این قاعده مستثنی نیست.

سلام پاوه:آیا این گفتگویی که شما در کنار توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه در پی آن هستید برساختی فرهنگی ،اجتماعی است یا انسانها فطرتا باید استعداد آنرا داشته باشند ؟

بدون شک انسان پس از تولد با اولین گریه های خود یک کنش ارتباطی و یک گفتگو را با محیط پیرامون خود انجام میدهد پس می توان گفت جز ذات انسان است، و در ادامه مسیر زندگی خود جهت کسب هویت فردی و اجتماعی خود نیاز به برقراری ارتباط و گفتگویی است، که بر ساخته از فرهنگ و اجتماع خود باشد. پس کلیه انسانها از استعداد داشتن ارتباط بر خوردارند و فقط جهت به فعلیت رساندن این استعداد بالقوه باید تلاش و کوشش نمایند، تا بتواند با توجه به مقتضیات فرهنگی و اجتماعی در مسیر درست به اهداف متعالی خود برسد، و با در پیش گرفتن گفتگو های واقعی امکان رسیدن به هوش جمعی را میسر سازد ،که در این صورت گفتگو و استفاده از هوش جمعی می تواند سازنده وتکامل دهنده وجودانسانی باشد،و یا در مسیر گفتگوی غیر واقعی و تظاهر گونه فرد و جامعه در سرآشیبی سقوط فردی و اجتماعی قرار گیرد. پس همانگونه که ملاحظه می گردد این گفتگو های علمی علاوه بر اینکه در ذات همه انسانها وجود دارد بلکه برساختی اجتماعی و فرهنگی نیز می باشد.

سلام پاوه:پس با این بیان همه افراد جامعه از هر سطح علمی  و تحصیلاتی می توانند در نشست گفتگو های شما شرکت نمایند؟

دقیقا ما بدنبال گسترش گفتگو و دیالوگ واقعی در سطح عمومی جامعه می باشیم بر این اساس است که محل ان را کتابخانه عمومی انتخاب نموده ایم، و نه کتابخانه و محل های علمی و تخصصی صرف،چون منظور تلاقی اندیشه های عمومی است که هر شهروندی بتواند با هر فکر و سلیقه و سطح معلوماتی درگفتگو ها حضور یابند.

سلام پاوه:شما در سخنانتان همواره از گفتگو های علمی و عقلانیت محور واقعی در قالب دیالوگ حرف میزنید هدف از  یک گفتگوی واقعی از منظر شما چیست ؟

یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در توسعه یک جامعه رشد خلاقیت جمعی است ،اگر در یک جامعه ای در این زمینه ضعفی و جود داشته باشد دستیابی به موفقیت های علمی،اقتصادی و فرهنگی بسیار سخت خواهد شد.حال با گذزی بر شرایط توسعه در جامعه به این حقیقت دست می یابیم که زمینه بروز خلاقیت جمعی در سطح زندگی عمومی مهیا نیست،لذابا توجه به اینکه یکی از مولفه های ایجاد بستر مناسب ظهور خلاقیت های جمعی گفتگو و دیالوگ به منظور بر داشتن موانع همفکری و هم اندیشی می باشد، و این تنها در سایه گفتگو واقعی و علمی مهیا میگردد پی به ضرورت داشتن دیالوگ های عقلانیت محور در بین افراد جامعه می بریم و بر اساس آن می توان شاخص های یک گفتگوی علمی را با توجه به ارزشها و فرهنگ حاکم بر هر جامعه تعیین نمود.

یعنی می توان گفتگو را یک ارزش برای کامل بودن انسان در جستجوی هویت جمعی دانست؟

بدون تردید برای کامل بودن در عرصه زندگی معاصر  نیاز به پذیرفتن تمام وجود خود داریم ،و پیش زمینه این پذیرفتن شناسایی ابعاد و جودی خود با کمک مهارت خود آگاهی می باشیم ،که مولفه اصلی این مهارت ارتباط با درون و ذهن خود و همچنین ارتباط با بیرون و دوروبر خود می باشد، تا انسان در سایه این ارتباط بین درون و برون در یابد که جهان با تمام شکوه و عظمت خود در وجود آدمی جا دارد و انسان در سایه آگاهی بر ساخته از گفتگو واقعی و علمی گام به گام از پیش داوری و جدایی خواهی رهایی می یابد و با حفظ هویت فردی خود به سوی همدلی و همفکری و در نهایت هویت جمعی آینده ساز رهنمون میگردد.

حال اگر گفتگو واقعی نباشد ،ریشه های پیش داوری و اختلافات بدرستی شناخته نشود، علت یابی بسیاری از معضلات فرهنگی ، اجتماعی و انسانی ناقص انجام می شودف در نتیجه فرد بر اثر نتیجه گیری نادرست دچار بحران هویت و معنا گشته و از بروز نقش اجتماعی خود بصورت صحیح ناتوان میگردد ،ودر نتیجه جامعه و همنوعان خود را دچار فقر قابلیتی و ماهیتی می نماید دردی که امروزه جامعه ما کم و بیش در گیر آن است.

سلام پاوه:تفاوت یک گفتگو واقعی و یا یک دیالوگ علمی با یک گفتگو غیر واقعی و جرو بحث عامیانه در چیست ؟

یکی از اولین متفکرانی که بر گفتگو برای یافتن حقیقت تاکید میکرد سقراط بود در بیش از دو هزار و پانصد سال پیش او معتقد بود که آفرینش معنا و مفهوم در پرتو گفتگو حاصل می شود و هیچ یک از مکالمات سقراط که در قالب رساله هایی از افلاطون آمده است،برای قانع ساختن یا مخالفت ورزیدن با دیگران نبود، برعکس شالوده این گفتگو ها را فهم و تفهیم می دانست،و بطور کلی گفتگو را راهی برای دانستن و فهمیدن می دانست.

در گفتگوی علمی بدنبال هویت یابی و ایجاد جامعه مدنی بر اساس این هویت کسب شده علمی و درونی کردن نداه های اخلاقی می باشیم ،تا در کنار بر ساختن هویت جمعی،اعتماد اجتماعی را بالا برده و زمینه همفکری توسعه گرا را مهیا نمایم،در گفتگو واقعی بدنبال ریشه یابی حقیقی اختلافات به منظور ایجاد تفاهم و درک واقعیات برای بدست آوردن راه حل مسائل پیش آمده اجتماعی هستیم،در حالیکه در گفتگوی غیر واقعی و بحث کردن بدنبال مخالفت ورزیدن و اقناع کردن  دیگران با تعصب بر دیدگاه خود هستیم،

در دیالوگ علمی ما بدنبال پاسخ به سوال هایمان و طرح سوالات جدید  هستیم نه تنها در فکر  پاسخ به سوال دیگران باشیم،در گفتگوی واقعی بدنبال بازی برد _برد به نظرات دیگران گوش می دهیم در حالیکه در گفتگوی غیر  واقعی با پیش داوری سعی در شکست طرف مقابل و پیروزی نظرات خود هستیم،و عموما با هر طریقی از نقد مخرب و منفی گرفته تا ترور شخصیت طرف گفتگو بدنبال دفاع از مو قعیت خود می باشیم، و بطور کلی و عموما از دل یک گفتگوی واقعی دانش تولید میگردد و ترویج دانش و کاربست این دانش در زندگی روزانه برای ایجاد بستر  بروز ظرفیت های واقعی افراد به منظور کشف امکانات و چشم انداز های جدید منتهی به توسعه همه جانبه در سطح جامعه اتفاق می افتد، در حالیکه فرد در گفتگوی غیر واقعی فقط بدنبال دفاع از موقعیت فعلی خود و  تامین منافع فردی می باشد.

سلام پاوه:به نظر شما  در جامعه ما گفتگو به کدامین سو میرود و ظرفیت افراد را برای قرار گرفتن در دیالوگ های منتهی به اهداف علمی چگونه می بینید   ؟

در جوامع کمتر توسعه یافته یا در حال توسعه سیر مطالعاتی و تحقیقلات علمی نشان از پایین بودن در صد سواد علمی بر گرفته از مطالعه می باشد گرچه این آمار و ارقام امروزه زیاد محلی از اعراب ندارند و آمار کمی فقط رشد را محاسبه می کند نه توسعه و کیفیت را چون در قرن تلاقی فرهنگ ها و اندیشه ها و زیست انسان معاصر ،سواد فقط خواندن و نوشتن نیست بلکه بیشتر درک مفاهیم و تولید و تفسیر متن،به منظور فهم و تفهیم معلومات و کار برد آنها در زندگی روز مره می باشد، و این زمانی میسر میگردد که مطالعه بعنوان یک کنش ارتباطی در نظر گرفته شود،نه یک خواندن ساده ،یعنی فعل خوانش به منظور بر قراری ارتباط متن محور در قالب یگ دیالوگ علمی منتهی به شیوه مناسب حل مسائل تلقی گردد،با نگاهی به و ضعیت مطالعه و نحوه انجام آن در جامعه ما حتی با وجود داشتن ضریب استفاده بالا از اینترنت و در اختیار داشتن فضای مجازی بیشمار توسط افراد ساکن در جامعه ای که باید بدنبال کسب مقام شهروند جهانی باشد نه اسیر در تعصبات قومیتی و فامیلی، متاسفانه باید گفت که هنوز با شرایط ایده ال که اتفاقا خواست و فرهنگ آرمانی اکثر شهروندان می باشد فاصله زیادی داریم  ،که در این مورد مخاطبین اگاه خود می توانند بهترین قضاوت را داشته باشند.

سلام پاوه:اقدام و برنامه شما و دوستانتان در گروه مطالعاتی در این زمینه و بر طرف کردن این رخداد ناشایست چه می باشد؟

بدون شک ما در گروه مطالعاتی بیشتر بدنبال نهادینه کردن شیوه مطالعه واقعی و تمرین و ممارست گفتگو های علمی و گسترش انها به سطح عمومی جامعه می باشیم،چون بر این باوریم که بین فرهنگ آرمانی و فرهنگ عملی ما در شیوه زیست تفاوت وجود دارد، بر این اساس به منظور کم کردن فاصله ی بین دو آرمان و فرهنگ و یا انطباق آنها بر هم با توجه به ارزش های حاکم بر جامعه و قوانین و مقررات پذیرفته شده باید ،ضمن آسیب شناسی علمی و بهره گیری از تخصص های علمی به رشیه یابی و علت یابی این نقیصه پرداخته شود تا ضمن دریافت کلیه نظرات و راه حل های طیف های مختلف فکری و عملی جامعه بهترین راه حل و راهکار حل مسائل اجتماعی و فرهنگی  انتخاب شده و در تعامل فکری با مسئولین مربوطه کمکی شایسته در جهت نیل به توسعه همه جانبه جامعه از طرف گروه مطالعاتی انجام شود.

سلام پاوه:نقش و جایگاه  رسانه ها را بطور عمومی و رسانه های خبری تحلیلی محلی را خصوصا در همراهی و همفکری با گروه مطالعاتی و جایگاه آنها را در نهادینه کردن گفتگو های واقعی در جامعه چگونه می بینید؟

قطعا در جریان ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه و گفتگو نقش حیاتی و جایگاه حقیقی رسانه ها بعنوان خاستگاه اصلی گفتگو و دیالوگ را نمی توان نادیده گرفت، چون رسالت اصلی رسانه های جمعی چیزی جز بر قراری ارتباط و گفتگو در سطح جامعه نمی باشد،رسالتی که کار ویژه اصلی ایجاد بستر فرهنگی جذب مخاطب و مخاطب پروری اگاهانه به منظور سرمایه گذاری انسانی و فرهنگی و اجتماعی برای قرار گرفتن در شرایط دیالوگ های علمی و عقل محور انجام میدهد .که این نقش ارزشمند را در جامعه ما رسانه های محلی کم شمار ولی بسیار قوی با مهارت خاصی بدرستی انجام میدهند، و همواره صدای رسای نشست های گروه مطالعاتی به منظور جذب و هدایت علمی مخاطبان بوده اند،و بطور یقین می توان گفت که رسانه بدون گفتگو و گفتگوی بدون رسانه در رسیدن به اهداف خود نا توان هستند بلکه این دو مقوله اجزای یک کلیت واحدکارا در سطح جامعه هستند.

سلام پاوه:آیا نشست های گروه مطالعاتی بر مبنای گفتگو های هدف دار و برنامه ریزی شده هستند یا تصادفی موضوع انتخاب می شود؟

یقینا هدف از برگزاری نشست گفتگوهای دیالوگ محور رسیدن به فهم واقعی پدیده های اجتماعی و فرهنگی است،و چون ما بدنبال سخنرانی و مونولوگ در نشست ها نیستیم باید قطعا افق واهداف و چشم انداز های دست یافتنی انتخاب و بر اساس پتانسیل های موجود و ارزش ها و قوانین و مقررات حاکم بر جامعه استراتژی و برنامه ریزی واقعی نیل به هدف تعین گردد،که قطعا ما با بهره گیری از از مفهوم گفتگوی واقعی در جامعه مدنی ساخته شده از مفاهیم علمی و عقلانی،در کنار برخورداری از الزامات اخلاقی و دینی بدنبال شیوه هایی هستیم که با تبادل نظر و عقاید و آراء و اندیشه هابه الزامات مشترک بین شهروندان دسترسی یافته و با یافتن ریشه های سوء تفاهمات و پیش داوری هایی که مانع فهم درست مفاهیم بین انسانی می شود،

دیدگاه های مختلف افراد گفتگو کننده را برای یکدیگر قابل فهم گردانیم، تا بتوانیم موانع همفکری اجتماعی را بر طرف سازیم.همانگونه که مشاهده می گردد برای حصول این نتیجه ما نیاز به گفتگو ی هدف دار مبتنی به برنامه منتهی به هدف می باشیم نه گفتگوی تصادفی،البته در این مسیر شاید گفتگو های برنامه ریزی شده بدون موضوع از پیش تعین شده انجام گیرد که همان گفتگو های بالنده می باشند که گاها موجبات رشد و احساس لذت و دلگرمی را در شرکت کنندگان فراهم می کنند.

سلام پاوه:آیا این گفتگو های شما در مسیر برنامه های نشست کتابخوان و همگام با اهداف آن می باشد؟

باور ما بر این اساس است که فرصتی در کنار نشست های کتابخوان به منظور توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه به عنوان یک خوانش منتهی به سواد علمی جامعه پیش آمده است،که باید این خوانش متن محور به یک کنش ارتباطی جامعه ساخت منتهی شود،و این تنها در کنار و پشتیبانی یک گفتگوی علمی و هدفمند میسر است.بنابراین اکثر نشست های گفتگو محور گروه مطالعاتی با اهداف عمده برنامه کتابخوان هم پوشانی کامل دارد،و اصولا گفتگو ها در ادامه و بوسیله سواد علمی ساخته شده از مطالعه کتابها انجام میگیرد،و گفتگو های مد نظر گروه مطالعاتی و موضوعات آنها بر آمده از نیاز های واقعی فرهنگی و انسانی و اجتماعی جامعه می باشد،که با بسط آنها به تعابیر و مفاهیم نهفته شده در دل کتب و نظریه های علمی در پی خلق دیالوگ های علمی عقلانیت مدار متن محور می باشیم که قطعا در این راه نیاز مندبه همراهی و همفکری نشست های کتابخوان می باشیم.

سلام پاوه:بعنوان سوال آخر موضوع گفتگوی خرداد ماه نشست گروه مطالعاتی را به انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا اختصاص داده اید لطفا در این مورد توضیحاتی ارائه نمایید؟

مشارکت مردم در تصمیم گیرهای مربوط به جامعه و سرنوشت آینده خود پیش زمینه ایجاد جامعه مدنی است لذا با توجه به اینکه انتخابات هم میتواند گزینشی برای انتخاب افراد ونهادهای تاثیرگذار بر زندگی فردی و جمعی شهروندان باشدو هم می تواند سبک و شیوه زندگی و حتی نوعی فرهنگ تلقی گردد.لذا در جامعه ما بر اساس برخی از اصول قانون اساسی فرصت و حقی به عموم مردم داده شده است که بسیاری از منصبها و ساختار ها ونهادهای تاثیر گذار از طریق انتخابات و ارای مردم انتخاب شوند تا مردم بتوانند بطور مستقیم در در سرنوشت خود سهیم باشند،که این از شالود های اصلی نظام های مردم سالار می باشد.سیروس امین زاده

بر این اساس با توجه به اینکه شورای اسلامی شهر و روستا نهادی برساخته از اراده عمومی شهروندان که تاثیر مستقیمی در زندگی فردی و جمعی آنها دارد می باشد فلذا به منظور آسیب شناسی و روانکاوی علمی پدیده های تاثیر گذار بر پروسه انتخابات در جامعه بایسته است تا گذری علمی و جامعه شناختی مردمی محور بر این رخداد مهم داشته باشیم،زیرا نیک بر این اندیشه واقفیم که مشارکت حداکثری شهروندان در اداره امور شهر و انتخاب افرادی جهت مدیریت شهری زمانی کارساز و موفق است که آرای برآمده از دل انتخابات ما حصل اندیشه آگاه از شهروندانی شایسته باشد،که در سایه بر خورداری از فهم و دانش و گفتگو های واقعی به این یقین و باور رسیده باشند که باید انتخاب کنند آنچه را که شایسته انتخاب آگاهانه است،

و پس از این انتخاب باید به فعلیت برسانند آنچه را که انتخاب نموده اند، و کاربردی نمایند آنچه را که خواسته اند، و در ادامه نیز با در نظر گرفتن نقش فاعلیت و عاملیت خود بعنوان عضوی از جامعه نه جزئی از آن نقش شهروند مسئولیت پذیری را با مشارکت فعال در ساختن آینده جامعه خود بپذیرند که این درسایه آگاهی ساخته شده از گفتگو های عقلانیت محور حاصل می شود.بدین منظور و برای همراهی و همفکری اقشار مختلف مردم در انتخابات آینده همچنین همراهی با منتخبین مردم در شورای شهر  در به فعلیت رساندن و تداوم موفقیت آمیز بر نامه های آن موضوع این ماه نشست گروه مطالعات را به پنجمین دوره شورای شهر پاوه اختصاص داده ایم.

که از این فرصت استفاده می نمایم از کلیه صاحب نظران،شخصیت های علمی تاثیر گذار و علمای معزز ،فرهنگیان و اساتید دانشگاه و دانشجویان عزیز،همچنین کلیه کاندیداها و منتخبین پنجمین دوری شورای اسلامی شهر  و عموم علاقمندان به رشد و توسعه و بالندگی جامعه از طرف گروه مطالعاتی کتابخانه عمومی پاوه دعوت به شرکت در نشست چهارشنبه ۱۳۹۶/۰۳/۱۷ در ساعت ۱۶ بعد ازظهر با موضوع انتخابات شورای اسلامی شهر پاوه در سالن اجتماعات کتابخانه وحدت پاوه می نمایم.

سلام پاوه:آقای امین زاده ضمن تشکر از حضور حضرتعالی در این مصاحبه اگر سخن پایانی دارید لطفا بیان بفرمایید؟

لازم میدانم بر این نکته  مجددا تاکید نمایم گروه مطالعاتی بدنبال نهادینه کردن گفتگوی علمی و واقعی با توجه به مقتضیات زمان و مکان به منظور رسیدن به یک جامعه مدنی کارا ی منطبق بر آرمانها و ارزشهای حاکم بر جامعه خود هست ،و اعلام میدارد در این را در پی کسب یک وحدت و همدلی و همفکری جمعی برای کسب بهترین راهکار حل مسائل فرهنگی و اجتماعی تلاش می کند و قطعا هدفی جز رشد و توسعه پایدار و ماندگار جامعه در چارچوب ارزشهای دینی و قوانین و مقررات حاکم بر جامعه ندارد با در پیش گرفتن منش اعتدال گرایی و بدور از هرگونه افراط و تفریطی حاظر به شنیدن و گوش دادن به هر پیشنهاد و ایده ای از طرف هر صاحب فکر و سلیقه ای می باشد و کلیه انتقادات سازنده شهروندان را با ذهنیتی انعطاف گراپذیرا می باشد.

در پایان لازم میدانم از کلیه صاحبان فکر و اندیشه،شهروندان گرانقدری که یک سال گذشته با حضور خود و یا پشتیبانی غیر حضوری از نشست ها زمینه ساز تداوم برگزاری نشستها گشته اند تشکر و قدر دانی نمایم،همچنین از اصحاب رسانه این صاحبان واقعی گفتگو های علمی و مخاطب پرور اگاه،ومسئولین گرانقدر شهرستان و نهاد کتابخانه های عمومی استان و شهرستان بویژه مسئولیت زحمت کش و کارکنان پرتلاش کتابخانه های عمومی وحدت و بعثت پاوه تقدیر و تشکر نمایم و بابت تقبل زحمات همیشگی نشست های کتابخوان و گروه مطالعاتی از پایگاه های خبری،سلام پاوه،پاوه پرس،هزار ماسوله و دنگی نوریاو تشکر ویژه داشته باشم و برای مدیران مسئول و کارکنان این پایگاه های خبری و تحلیلی محلی آرزوی توفیق و سربلندی می نمایم و از مدیریت و کارکنان پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه و تابناک یار و یاور همیشگی کتاب و کتابخوانی بابت این فرصتی که در اختیار گروه مطالعاتی نهاده اند سپاسگزاری می نمایم.

گفتگو از فرهاد صالحی