ج 10 فروردین 1403 ساعت 13:59

ئاسیلان کوهستان ناشناخته کوهنوردان/گزارش تصویری

ئاسیلان کوهستان ناشناخته کوهنوردان/گزارش تصویری

به گزارش سلام پاوه:طبیعت بکر منطقه اورامانات و بخصوص شهرستان پاوه همیشه زیبایی های خاص و منحصر به فردی داشته است.آسیالان کوهستان ناشناخته کوهنوردان از رشته کوه زاگراس می باشد که عمدتا در سرزمین جغرافیایی استان کرمانشاه و روستای داریان قرار گرفته است. به گزارش خبرنگار سلام پاوه:گروه کوهنوردی نور پاوه  به سرپرستی صباح ولدبیگی […]

به گزارش سلام پاوه:طبیعت بکر منطقه اورامانات و بخصوص شهرستان پاوه همیشه زیبایی های خاص و منحصر به فردی داشته است.آسیالان کوهستان ناشناخته کوهنوردان از رشته کوه زاگراس می باشد که عمدتا در سرزمین جغرافیایی استان کرمانشاه و روستای داریان قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه:گروه کوهنوردی نور پاوه  به سرپرستی صباح ولدبیگی بخشدار بازنشسته ، از فعالان فرهنگی و مدنی و از پیشکسوتان کوهنوردی روز جمعه در صعودی دیدنی به پاس داشت و احترام به کوهنورد فقید کرمانشاهی(احمد نیک بیان)که اخیرا در کوه(کارل مارکس)تاجیکستان برای همیشه در کوهستان ماندگار شد عازم کوهستان خشن و زیبای آسیالان شهرستان پاوه شدند.

زیبایی ها و سختیها؛چشمه ها و غارها ،برف یخچال؛ تنوع جانوری و گیاهی و فعلا بکر ماندن از خصوصیتهای این کوهستان بکر و دیدنی آسیالان می باشد که در نوع خود بی نظیر است.

این کوهستان عمدتا در سرزمین جغرافیایی استان کرمانشاه و روستای داریان که مشرف به هانه که که وو قرار دارد وجود چشمه سارهای دیدنی از جمله
هانه ضیایین؛منیجه خانم؛مره پریسی،هیرنیس؛کانی دریژ؛و…. شکوه و عظمت خالق و پرودگار جهان را به زیبایی به تصویر کشیده است.

مسیرهای ورودی به این کوهستان ناشناخته و بکر عبارتند:

۱_از مسیر چشمه کریسان
۲_از‌مسیر مال نجار و ته لان
۳_از مسیر دوریان
۴_از مسیر قدیم گاهول

در کنار چشمه های خروشان این منطقه نیز غالبا غارهای خوبی برای شب مانی کوهنوردان وجود دارد.در هر فصلی از سال زیبایی های خاص خود را دارد اما بهارش بی نظیر است.قله نور(۳۰۰۰ متر) که بر رشته کوه آسیالان مشرف است از قله های این کوه زیباست.

گفتنی است گروه کوهنوردی نور”شهرستان پاوه “درسال۱۳۸۲توسط جمعی از علاقمندان به کوه ومحیط زیست تشکیل گردید.این گروه در برنامه ها و مناسبت های مختلف صعودهایی داشته و هم اکنون نیز یکی از گروهای فعال درشهرستان پاوه میباشد. نور نام یکی از قله های مرتفع شاهو در رشته کوه زاگرس میباشدکه سرپرستی این گروه را آقای صباح ولدبیگی برعهده دارد.

یک پاسخ برای “ئاسیلان کوهستان ناشناخته کوهنوردان/گزارش تصویری

  • ahsan در تاریخ خرداد 8, 1396 گفت:

    ئاسێڵان یان ئاسیالان؟!!!!