ج 31 فروردین 1403 ساعت 10:33

استان کرمانشاه می تواند از معافیت های مالیاتی برای جذب سرمایه گذار بهره مند شود

استان کرمانشاه می تواند از معافیت های مالیاتی برای جذب سرمایه گذار بهره مند شود

به گزارش سلام پاوه : رئیس کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی گفت: براساس برنامه ششم توسعه، استان کرمانشاه با توجه به بیکاری بالا می تواند از معافیت های مالیاتی برای جذب سرمایه گذاران همچون مناطق آزاد تجاری بهره بگیرد. به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا، محمدرضا پور ابراهیمی روز شنبه در نشست […]

به گزارش سلام پاوه : رئیس کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی گفت: براساس برنامه ششم توسعه، استان کرمانشاه با توجه به بیکاری بالا می تواند از معافیت های مالیاتی برای جذب سرمایه گذاران همچون مناطق آزاد تجاری بهره بگیرد.

به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا، محمدرضا پور ابراهیمی روز شنبه در نشست با مسئولان و فعالان اقتصادی شهرستان پاوه با بیان اینکه درصد بیکاری در استان کرمانشاه از میانگین کشوری بالاتر است، افزود: می توان با استفاده از معافیت های مالیاتی زمینه جذب سرمایه گذار، ایجاد اشتغال و رفع بیکاری را در این استان فراهم کرد.

وی اظهار کرد: امیدوارم با اصلاح لایحه برداشت یک و نیم میلیون دلار از صندوق توسعه ملی زمینه اشتغال زایی روستاییان فراهم شود و باید با برنامه ریزی ها منسجم و دقیق و استفاده از این منابع مالی زمینه برای رفع مشکل مهم بیکاری در استان کرمانشاه فراهم شود.

پور ابراهیمی با اشاره به دغدغه ها و مشکلات اقتصادی مردم و فعالان اقتصادی منطقه پاوه و اورامانات گفت: کمیسیون اقتصادی تلاش خواهد کرد تا این مسائل را در حوزه های بانکی و بیمه ای رفع کند.

وی به مطالبات مردم پاوه و اورامانات اشاره کرد و گفت: بحث رسمی شدن مرز شوشمی شهرستان پاوه و شیخ صله ثلاث باباجانی از اساسی ترین این مطالبات است که برای انجام این مهم از ظرفیت کمیسیون اقتصادی مجلس برای رایزنی با وزارت امور خارجه و دیگر دستگاههای مرتبط بهره لازم را خواهیم گرفت.

این نماینده مجلس افزود: رایزنی برای اجرای این موضوع را به عنوان یکی از مصوبات این نشست قرار می دهیم و جمعبندی می کنیم و بعد از ظرف یک ماه آقای نادری نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی نتیجه را در جلسه شورای اداری به اطلاع مردم و مسئولان خواهند رساند.

وی افزود: در بحث منطقه ویژه اقتصادی هم اکنون دولت لایحه ایجاد هفت منطقه آزاد تجاری و ۱۲ منطقه ویژه اقتصادی را پیشنهاد داده است که نقشه های مصوب آن به دلیل اینکه تأخیر داشت، هفته گذشته به مجلس داده شد که اگر این نقشه های مصوب باشد ما سریعتر کار را انجام خواهیم داد.

رئیس کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اینکه ما کلیات این لایحه را در سال گذشته تصویب کرده ایم آن را دستور کار خواهیم داد و روند کار را سریعتر انجام خواهیم داد.

پورابراهیمی افزود: یک خبر خوب هم برای استان کرمانشاه داریم و آن اینکه طبق اطلاع واصله شورای عالی مناطق آزاد تجاری بعد از تصویب دولت و رئیس جمهوری قرار است طرح را به مجلس ارائه کند.

وی افزود: ما این آمادگی را داریم که در صورت ارائه طرح به مجلس به پیشنهاد دولت برای ایجاد منطقه آزاد تجاری قصرشیرین که یک منطقه اقتصادی برای استان کرمانشاه خواهد شد، کمک کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص منطقه ویژه اقتصادی اورامانات هم گفت: با توجه به مطالعات و سوابقی که در این زمینه وجود دارد و صحبتهایی که نماینده اورامانات داشته است ما به محض بررسی موضوع هفت منطقه آزاد تجاری و ۱۲ منطقه ویژه اقتصادی در مجلس، منطقه ویژه اقتصادی اورامانات را نیز به عنوان یک اولویت در دستور کار کمیسیون قرارمی دهیم.

پورابراهیمی افزود: انشاالله این طرح با اجماع در کمیسیون تصویب شود و ما آن را به صحن علنی مجلس ببریم و بعد از آن مسیر خودش را طی کند که یک ظرفیتی برای حوزه اقتصادی و ایجاد تحولی در منطقه اورامانات خواهد بود.

وی اضافه کرد: در بحث تسهیلات بانکی و مشکلاتی که وجود دارد به واقع هم اکنون به عنوان یکی از چالش های اصلی و بزرگ کل فعالان اقتصادی در سطح کشور است.

این نماینده مجلس یک خبر خوب در حوزه تسهیلات بانکی داد و گفت: اعضای کمیسیون اقتصاد اراده کرده اند بعد از ۳۴ سال مشکلات قانون نظام بانکی کشور را براساس اصلاح قانون بانکداری جمهوری اسلامی عملیاتی کنند و برای انجام این مهم چند ماه است که اعضای کمیسیون بصورت شبانه روزی وقت گذاشته اند.


رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: از سال گذشته کلیات را تصویب کرده ایم، جلسات مستمر و مداومی داشته ایم و تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا انشاالله این دغدغه فعالان اقتصادی، مردم و مراجع عظام تقلید در حوزه نظام بانکی را برطرف کنیم.

وی به دیگر کارهای مهم کمیسیون اشاره کرد و گفت: در حوزه بخشودگی وام های فعالان اقتصادی، ۲۶ میلیون فقره وام زیر ۱۰۰ میلیون تومان در کشور شناسایی شد که در مجموع مبلغی که برای بخشودگی سود این وام ها نیاز است ۷۸ هزار میلیارد تومان است وعددی که ما در بودجه دیده بودیم حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان بود.

پورابراهیمی افزود: رقمی هم که بانک مرکزی توانست به این امر تخصیص بدهد ۲ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان بود و ما برای حل این موضوع با مسئولان وزرات اقتصاد و بانک مرکزی نشست هایی برگزار کردیم و اولویت را به وام های خرد دادیم چون در سطح روستاها معمولا وام های خرد استفاده می شود.

وی اظهار کرد: بعد از این نشست ها تصمیم بر بخشش وام های ده میلیون تومانی گرفته شد و هم اکنون تمامی این وام ها پوشش داده شد و در بخش کشاورزی کاملا تمام شده و اکنون پوشش روی وام های ۲۵ میلیون تومانی صورت گرفته است.

پور ابراهیمی افزود: گزارشی هم که ما از نحوه و حوزه بخشش سود دیرکرد این وام ها گرفتیم بیشترین استفاده را در استان کرمانشاه و منطقه اورامانات برده اند.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، اقدام دیگر این کمیسیون را برداشت یک و نیم میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستاییان اعلام کرد و گفت: ما تمام قد برای اجرای این طرح ایستاده ایم تا اجرا شود.

وی تاکید کرد: ما درصدد هستیم مکانیزم اجرای این طرح طوری باشد که به سرنوشت طرحهای زود بازده دچار نشود چون اگر روستایی ما در مناطق محروم و مرزی اگر با این وام اشتغال برایش ایجاد نمی شود حداقل بدهکار بانکی نشود.

وی تصریح کرد: نیاز بود در این زمینه اصلاحاتی انجام بشود و در صحن علنی هم در هفته گذشته بحث شد و برگشت داده شده به کمیسیون که انشاالله تا یک ماه دیگر این قانون در مجلس به تصویب خواهد رسید و با همین نگاه مثبتی که دولت و مجلس دارند و به شرط دقت دولت در تنظیم لایحه و توجه به شاخص ها و حوزه نظارت شاهد تحولی اساسی در حوزه اشتغال در کشور خواهیم بود.

پورابراهیمی در خصوص ساماندهی وضعیت کوله بران هم گفت: طرح مبارزه با قاچاق کالا وارز هم اکنون لایحه اش در مجلس در حال بررسی است و در کنار این طرح یک کار موازی را هم نماینده مردم پاوه و اورامانات تحت عنوان ساماندهی کوله بران را در حال آماده کردن است.

وی افزود: با این طرح ما می توانیم برای جایگاه کوله بری در کشور تعیین تکلیف کنیم و ما سعی می کنیم در لایحه اصلاح طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز این مواردی که حالا دغدغه هست کمیسیون این آمادگی را در این طرح به ساماندهی وضعیت کوله بران هم توجه شود.

شهرستان پاوه با بیش از ۶۱ هزار نفر جمعیت در شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.

خبرنگار:محمدهادی زامیاد

یک پاسخ برای “استان کرمانشاه می تواند از معافیت های مالیاتی برای جذب سرمایه گذار بهره مند شود

  • بیکار در تاریخ خرداد 7, 1396 گفت:

    سلام درعکس ازجلسه که درسایت هزارماسوله بودبه جای فعالان اقتصادی بیشترمسولین ادارت دولتی حضورداشتند تابازریان وکسبه چرا؟؟؟!!!