س 29 اسفند 1402 ساعت 09:42

اکثریت و اقلیت در شورا و انتخابات دوره پنجم/سید یاسر صادقی

اکثریت و اقلیت در شورا و انتخابات دوره پنجم/سید یاسر صادقی

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه:به تماشا سوگند و به آغاز کلام واژه ای در قفس است…..مردم فرهیخته شهر پاوه حضور پرشور شما عزیزان در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر ، نمی تواند معنایی جز وجود یک مطالبه عمومی برای ایجاد تغییرات ضروری در سیستم مدیریت شهری داشته باشد.این مشارکت موثر،هرچند به تمامی منجر به اثرات مورد […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه:به تماشا سوگند و به آغاز کلام واژه ای در قفس است…..مردم فرهیخته شهر پاوه حضور پرشور شما عزیزان در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر ، نمی تواند معنایی جز وجود یک مطالبه عمومی برای ایجاد تغییرات ضروری در سیستم مدیریت شهری داشته باشد.این مشارکت موثر،هرچند به تمامی منجر به اثرات مورد نظر و دلخواه عده ای از افراد جامعه نگردیده است ، ولی از چند منظر نشان دهنده پیشرفت چشمگیر در توسعه یافتگی و رشد فرهنگ سیاسی-اجتماعی پاوه خواهد بود.

از چندین نامزد دارای سابقه حضور در شورای شهر پاوه فقط دو نفر مجددا موفق به راهیابی به شورای پنجم گردیدند.این حذف از دیدگاه بنده معنا دارست.جایگزین سازی منختبین جدید دارای پیامی واضح است که امیدورام این پیام به طور صریح نقطه شروعی برای یک فعالیت منسجم و هماهنگ بدور از اقلیت ها و اکثریت باشد که تا حدودی به آن رجای واثق دارم.

به عنوان یک شهروند و استناد به آزادی بیان لازم است خاطر نشان نمایم بازنده بزرگ این گزینش بزرگ مردمی کسانی بودند که با صرف هزینه های کلان و قدرت نمایی تبلیغاتی،بزرگترین صدمات را به چهره ی زیبای شهرمان وارد ساختند.پیشنهاد می گردد در دوره های بعد و در هر انتخاباتی ، شهرداری نسبت به شکایت و دریافت خسارت از نامزدهای انتخاباتی آسیب رسان قاطعانه اقدام نماید.

بازه زمانی یک یا دو ماهه جهت شناخت کارنامه عملکرد گذشته و برنامه آینده نامزدها کافی نیست . این حق شهروندان است که سوای مشاهده سیمای کاندیداها و هیاهوی تبلیغاتی آنان ، در طی چند سال با مراحل رشد و تکوین و مهارت آموزی افرادی آشنا گردند که قرار است در دوره های بعدی پا به عرصه انتخابات نهند. تاکید دارم که انتخاب مردم در این دوره از این قضیه مستثنی نبوده است.

هرچند به زعم بنده وابستگی به جریان های سیاسی و کسب رای با بهره گیری از پتانسیل های آنان نمی تواند در عرصه مدیریت شهری مفید واقع گردد ، ولی ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که تغییرات مکرر فهرست کاندیداهای یک جریان در مدت زمان کوتاه باقیمانده تا روز انتخابات نشان دهنده عدم برنامه ریزی طولانی مدت و هدفمند آن جریان بخصوص می باشد. که حتی منجر به نتیجه نیز نگردید که نیاز است احزاب اندکی که در در این شهر فعالیت می کنند اندکی بیشتر در ارائه لیست های خویش دقت نمایند.

پیشنهاد می گردد افرادی که قصد نامزدی در ششمین دوره انتخابات مدیریت شهری پاوه را دارند از هم اکنون با مشارکت در فعالیت های اجتماعی نظیر سمن ها به تدریج و در طی چهار سال کارنامه ملموس و مشهودی از خود به جای بگذارند.اینجانب برای تک تک شهروندان عزیز آرزوی توفیق و سلامتی نموده و به منتخبین مردم تبریک می گویم و به رای آنها و انتخابشان احترام می گذارم.

باشد که شورای دوره پنجم سرآغاز یه روند روبه رشد در مدیریت شهری و ایجاد زیر ساخت های لازم که سالهاست منتظر آن هستیم باشد.به منتخبین عزیز دوره پنجم تبریک می گویم و از تمام عزیزان کاندیدا در این دوره تشکر می کنم.اراده کردم ورای تمامی معادلات است. مردم رای به دو دستگی و اکثریت و اقلیت نداده اند امیدوارم مهمترین قضیه مورد منتخبین توجه به این مقوله باشد.

از دید من شهروند ریاست بر شورا یک کلیشه است و مهم انجام صحیح کار است و اینکه هر پنج نفر جهت احیا و پرداختن به توسعه شهر گام بردارند.و بر ما شهروندان لازم است همانگونه که در جریان انتخابات همراه و همگام کاندیداها بودیم همکنون نیز در ادامه همراه آنان باشیم. در خواب غفلت فرو نرویم، به جای انتقاد در بازه زمانی آتی دست در دست هم برای روند روبه رشد شهر و دیار عزیزمان پاوه بکوشیم.

سید یاسر صادقی
شهروند شهر پاوه

10 پاسخ برای “اکثریت و اقلیت در شورا و انتخابات دوره پنجم/سید یاسر صادقی

  • کاروان در تاریخ خرداد 1, 1396 گفت:

    با سلام
    قطعا کسانی که انتخاب شده اند مردم به آنها رای داده اند و آنها را مردم انتخاب کرده است و این عزیزان هم بایستی این اعتماد را پاسخ دهند .
    اما کسانی که از شورای قبلی رای نیاورده اند به نظر من بخاطر این بود که در انتخابات گذشته رقیبی نداشتند و مردم بالاجبار آنها را انتخاب کرده بودند .( بد و بدتر ) اما در این دوره کاندیداهای توانمندی حضور داشتند و مردم مجبور به انتخاب آنها نبودند . که امیداریم این عزیزان به شعور مردم توهین نکنند و بیانیه و درد دل و …… ننویسند . در سطح شهر کوچکی مثل پاوه لازم به این همه داد و فریاد نیست . بابا یک کلام مردم شما را نمیخواند دیگه چرا به زور میخواید حتما پشت میز باشید البته عادت هم کردید بهتون حق میدم اما اگه من به جای شما باشم یک برگشتی به عملکرد خودم خواهم کرد . شما اگه در مدت سی سال خدمت و یک دوره شورا خدمتی کرده باشید معلومه و مردم می دانند و قطعا کافی خواهد بود . امیدوارم روزی برسد که خودتان را بیابید و مردم را درک کنید .

    • مطلع در تاریخ خرداد 2, 1396 گفت:

      نکته ای که به آن توجه نکرده اید اینست که بعضی از کاندیداها از سادگی مردم سوء استفاده کرده و میکنند!!!
      نکته آنجاست که کاندیداها از عوام بودن خیلی ها سوء استفاده کردند….وگرنه شورای پاوه چه آش دهن سوزی است که بعضی ها برای رسیدن به آن هر قیمتی را پرداخت کرده و میکنند!!!

  • شادمان میرصاحب در تاریخ خرداد 1, 1396 گفت:

    بنده قصد داشتم در مورد آسیب پذیری برخی از اعضا شورا یادداشتی بنویسم ولی همین یدداشت آقای صادقی باعث شد خلاصه وار گریزی به این مهم بزنم .

    تک تک این افراد در قبال رای مردم مسئولند و مطرح کردن و زمینه سازی اقلیت و اکثریت شورا بهانه ای نشود برای گروه اقلیت ! همانطور که جناح بندی های سیاسی دردی از مردم را دوا نمیکند ، بحث اقلیت و اکثریت نیز به همین روال است .اعضامنتخب شورا که با استفاده از هر ابزار و ترفندی از جمله احوالپرسی گرم و روبوسی و ….رضایت مردم را در جلب گرفتند به همین شیوه در پیگیری مطالبات و توسعه شهر کوشا باشند .
    از نظر بنده تقسیم کردن شورا به دو گروه اقلیت و اکثریت جز شانه خالی کردن از بار مسئولیت پیام دیگری ندارد .
    اعضا منتخب فارغ از هر نوع گرایش و تفکری، اگر واقعا پایبند به مردم و شهرشان هستند باید در این راستا قدم بردارند .
    اعضا منتخب که با شعار و شعر به این مهم دست یافته اند به شعور مردم توهین نکنند و چنانچه قادر به خدمت نیستند و اگر خدمتگزار واقعی هستند استعفا دهند ‌!
    شورا محل آسیب پذیری نیست و اینکه شخصی جهت منافع و مصلحت خود به گروه اکثریت بپیوندد خیانتی آشکار در حق مردم کرده است .
    دوستان راه یافته به شورا :
    مردم را قربانی دو دستگی خودتان نکنید در هر زمینه ای تخصص ندارید از متخصصین آن حوزه بهره بگیرید ، باور کنید این عیب نیست و عین خدمت واقعی است .

  • شادمان میرصاحب در تاریخ خرداد 1, 1396 گفت:

    سلام علیکم
    با نظر خادم مردم موافقم .
    کل داستان شورا همین چند کلمه هست و نیازی به هیچ تحلیلی ندارد .

  • محمد در تاریخ خرداد 1, 1396 گفت:

    سلام کاش بجای تک رای و تعصب فامیل گرایی!! به کارایی و وتخصص توجه میکردیم

  • محمد ... در تاریخ خرداد 1, 1396 گفت:

    ضمن سلام
    تحلیل ضعیفی بود امیدوارم انتخابات پاوه توسط تحلیلگران واقعی مورد ارزیابی قرار گیرد.

  • شهروند در تاریخ خرداد 1, 1396 گفت:

    ازمنتخبین جدید هم انتظاری نمی رود ،هیچ کدام فنی نبوده ومشکلات سرجاش خواهدماند……………..

  • خادم مردم در تاریخ خرداد 1, 1396 گفت:

    کاک یاسر شما دارین این حرف ها رو میزنین که سه ب دو نشه ؟؟ برادر من باور کن از همین موضع مشخصه بازم مثل دوره های قبل یک نفر مثل مرادی نقش نخودی رو داره حالا ببینیم کدام گروه جذبش میکنه هرچند باوجود کا بخشه همه چی واضحه فاتحه مع صلوات

  • عبدالرحمن وهابی در تاریخ اردیبهشت 31, 1396 گفت:

    با عرض ادب و احترام خدمت اعضای سایت سلام پاوه

    به کاندیدهایی که خواستند و توانستند که اعتماد مردم را بر اساس صحیح و مشروع کسب کنند بسیار تبریک میگویم و برایشان آرزوی خدمتی صادقانه و توام با موفقیت دارم……
    حتما می دانید این ابتدای مسیر است و فقط چراغ سبز اولیه را از مردم دیافت کرده اید که باید به دنبال چراغ سبزهای بعدی باشید.

    همچنین به تمامی کاندیداهایی که خواستند رای مردم را از راه های نامشروع و توسل به روش های غیراخلاقی( مثل خرید رای- واردات رای دهندگان- قسم و قرآن دادن مردم جلوی صندوق ها- قول ها و وعده های سرخرمن- و خیانتی آشکار مانند تک رای که به زودی آمار آن اعلام خواهد شد) کسب کنند هم اعلام میکنم که مبارکتان باشد اما بدانید که این پایان کار نیست و از این به بعد زیرذره بین افرادی از نسل ما هستید و حرکات بعدی تان زیر نظر همه ی ما خواهد بود.

    کاک یاسر ارجمند
    مباحثی را وارد میدانم که برای جلوگیری از طولانی شدن موضوع در روزهای آتی به تفصیل انتخابات اخیر شورای پاوه و نکات مثبت و منفی آن به همراه حرکات یک بام و دو هوای بعضی از عزیزان را بررسی خواهم کرد .

    امیدوارم که دغدغه ی توسعه ی پاوه که همه ی کاندیداهای ارجمند نگرانش بودند در ادامه ی مسیر به میدان عمل وارد گردد.
    با سپاس

  • ناشناس در تاریخ اردیبهشت 31, 1396 گفت:

    یکی از کاندیداهای شهر جوانرود بعد از پایان یافتن انتخابات. شخصا لباس رفتگر برتن تمامی تبلیغات خود را جمع آوری نمود. . درود بر شرفش.