س 29 اسفند 1402 ساعت 12:06

سرانجام لیگ ۱۲ تیمی پاوه چه شد؟/مسئولان پاسخگو باشند

سرانجام لیگ ۱۲ تیمی پاوه چه شد؟/مسئولان پاسخگو باشند

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه:بعد از وقفه ای چند ساله در برگزاری مسابقات فوتبال چمن در پاوه و ایجاد شور و نشاط در بین جوانان،این بار همه فکر می کردند که سرآغازی نو برای فوتبال پاوه رقم خواهد خورد،با شروع فصل بهار و آغاز بارش های بهاری خشنود بودیم که چمن بی رمق و از […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه:بعد از وقفه ای چند ساله در برگزاری مسابقات فوتبال چمن در پاوه و ایجاد شور و نشاط در بین جوانان،این بار همه فکر می کردند که سرآغازی نو برای فوتبال پاوه رقم خواهد خورد،با شروع فصل بهار و آغاز بارش های بهاری خشنود بودیم که چمن بی رمق و از نفس افتاده نوریاب دوباره نفسی کشیده و اندکی به طور طبیعی رشد کند و چشم اندازی سبز به خود میگیرید و شاهد مسابقاتی بر پایه اخلاق و عادلانه و جذاب باشیم اما ….

به گزارش خبرنگار سلام پاوه:پس از فراز و نشیب و وقفه ای طولانی فراخوانی برای برگزاری لیگ فوتبال پاوه در زمین به ظاهر چمن نوریاب منتشر شد همه مشتاق برپایی یک لیگ زیبا و پرهیجان بهاری بودند.

اما چرا در اوایل بهار و چرا با این عجله؟(قاعدتا مسابقات لیگ را در فصل تابستان برگزار میکنند)

جواب:احتمال زیاد به دلیل پستی و بلندی زمین و ناهمواری آن در روزهای منتهی به فصل گرما با دعوت از تیم ها اقدام به برگزاری این مسابقات کردند.

سرانجام مسابقات​ با حضور ۱۲ تیم و به ازای شرکت هر تیم مبلغ ۵ میلیون ریال(معادل ۵۰۰ هزار تومان)از آنها گرفته شد تا جواز حضور در مسابقات را داشته باشند حال چرا این مبلغ؟آیا امکانات اولیه برای یک مسابقه فوتبال تدارک دیده شده بود؟

نبود زیر ساخت های لازم برای برگزاری چنین مسابقاتی از اول با عدم چمن نامناسب،نداشتن خط کشی مناسب زمین فوتبال،عدم رختکن برای تیم ها و داوران،عدم سرویس بهداشتی،عدم هماهنگی با نیروی انتظامی جهت برقراری امنیت مسابقات(که متاسفانه بارها از درگیری و دخالت تماشاگران را شاهد بودیم) و مهمتر از همه نبود ه‍یئت برگزار کننده مسابقات،سوالهای زیادی را در اذهان عمومی و ورزشکاران و ورزش دوستان به ذهن متبادر می نمود.

سرانجام بعد از گذشت یک ماه از برگزاری مسابقات و حاشیه‌های فراوان و درگیری‌های متعدد بین تیم ها و تیم های داوری،دو تیم دوریسان و نوریاب به فینال مسابقات راه پیدا میکنند،مسابقه ای که با حضور داورانی از جوانرود برگزار می شود.

فینالی که حواشی بسیاری با خود داشت و پس از اخراج بازیکن دوریسان در نیمه اول این بازی تا دقیقه ۹۰ مساوی بود و بنابر هماهنگی های صورت گرفته در شب قبل بازی بازی به پنالتی کشیده می شد اما اینچنین نشد و حواشی ها و جنجال به وجود آمد.

گویا شب قبل از مسابقه بین سرپرست تیم های راه یافته به فینال هماهنگی هایی به وجود می‌آید که اگر مسابقه بعد از ۹۰ دقیقه به تساوی کشیده شود به علت هماهنگی با حضور مسئولان نظامی و انتظامی در محل بازی بدون وقت اضافی و با ضربات پنالتی قهرمان آن مشخص می شود. (هرچند مسئولین برگزاری باید به صورت کتبی و رسمی و در یک نشست رسمی با سرپرستان تیم ها این موضوع را اعلام می کردند )

با این وجود در روز مسابقه سرپرست یکی از تیم های فینالی منکر این هماهنگی می‌شود و اعلام میکند این بحث اصلا نبوده و این را نوعی قانون شکنی میداند در حالی که برخی مستندات نشان می دهد که این صحبت و در شب قبل از مسابقه فینال صحت داشته است و همین کافیست تا بازیکنان جوان تیم مقابل عصبانی شده(نتیجه بازی به سود تیم مقابل بوده است)و این حرکت آغاز نا آرامی و متشنج شدن جو ورزشگاه و متعاقبا ورود تماشاگران به داخل زمین مسابقه و ناتمام ماندن مسابقه فینال شد.

نهایتا بازی بدون اعلام تیم برنده و برگزاری مراسم اهدای جوایز و معرفی تیم قهرمان نیمه تمام می‌ماند،حال اینجا سوالات بیشماری در اذهان فوتبال دوستان پاوه به وجود می آید که بالاخره تیم قهرمان کدام تیم است؟

رای کمیته انضباطی فوتبال پاوه چه شد(البته اگر کمیته انضباطی وجود داشته باشد؟) چرا بعد از گذشت بیش از ۵ روز هنوز جلسه کمیته انضباطی فوتبال تشکیل نشده تا تکلیف دیدار فینال و تیم قهرمان مشخص شود؟

با وجود حضور ۱۲ تیم در این مسابقات و اخذ مبلغ هر تیم ۵۰۰ هزار تومان ورودی مسابقات،تکلیف این همه پول چی شد و به جیب چه کسی رفت؟نقش و جایگاه هیئت فوتبال پاوه در قبال این بی نظمی چیست؟نقش اداره ورزش و جوانان به عنوان متولی این مسابقات چیست؟

و سوالات بی جوابی که همه منتظر پاسخ آنها هستیم…

گزارش:صهیب زربان

عکس:دنگی نوریاو

 

2 پاسخ برای “سرانجام لیگ ۱۲ تیمی پاوه چه شد؟/مسئولان پاسخگو باشند

  • احمد در تاریخ اردیبهشت 27, 1396 گفت:

    صحبت در تلگرام وتوافق بین دونفر به هیچ وجه مبنا وپایه واساس قانونی نداره وتنها در صورت وجود صورتجلسه بین دوتیم مذکور وامضای آن توسط مسئولین آن تیمها و هیئت فوتبال اعتبار داره.تلگرام در قوانین هیچ جایگاهی نداره از اینرو استناد یک مطلب به تلگرام هم تعجب آورو هم خنده آور است.

  • تماشاگر در تاریخ اردیبهشت 27, 1396 گفت:

    با سلام و سپاس بابت این گزارش متأسفانه تا افرادانی مثل …….. و ……….. در رأس این ورزش بخصوص فوتبال باشند نباید بیشتر از این انتظار داشته باشیم و تا زمانی هم که این دو نفر باشند بد و بد تر میشود وضعیت این فوتبال از روز اول مسابقات تا پایان مسابقات ریس هیت فوتبال یک بار یا دو بار سر مسابقات اومدن و هیچ نظارتی هم نکردن و کجای دنیا سرمربی دوریسان عضو هیت فوتبال هم بوده واقعا باید افسوس خورد بابت این قضایا فقط یک راه حل میتوان در این کار دید که با تغییرات و پاکسازی در هیت فوتبال میتوان رونق دیگری در فوتبال و ورزش پاوه دید