پ 09 فروردین 1403 ساعت 20:56

عملکرد شورای چهارم و تاثیر آن در انتخابات پیش رو / انکار واقعیت ها، نتیجه اش جز آسیب زدن به جامعه شهری پاوه نیست

عملکرد شورای چهارم و تاثیر آن در انتخابات پیش رو / انکار واقعیت ها، نتیجه اش جز آسیب زدن به جامعه شهری پاوه نیست

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : بدیهی است هر مجموعه ای بعد از اتمام زمان فعالیتش، عملکرد آن مورد بررسی و سنجش قرار خواهد گرفت و شورای چهارم شهر پاوه نیز،از این قاعده مستثنی نیست.  در طی ماه های گذشته، همواره در محافل عمومی و رسانه ای  بحث هایی درباره کارآمدی و ناکارآمدی نهاد شورا […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : بدیهی است هر مجموعه ای بعد از اتمام زمان فعالیتش، عملکرد آن مورد بررسی و سنجش قرار خواهد گرفت و شورای چهارم شهر پاوه نیز،از این قاعده مستثنی نیست.

 در طی ماه های گذشته، همواره در محافل عمومی و رسانه ای  بحث هایی درباره کارآمدی و ناکارآمدی نهاد شورا در دوره چهارم، مطرح بوده و هست.

از رهیافت بررسی اظهارات منتقدین، می توان بعضی نکات قابل توجه را دریافت و نتیجه گیری کرد. نکاتی منجمله عدم انسجام درونی، شهردار غیر بومی، نقص در اجرا و پیگیری مطالبات زیر ساختی و…

اما آنچه در این میان جالب به نظر می رسد اینکه در کمال ناباوری بیشتر این انتقادات متوجه سه نفر اقلیت شورایی است که عملا نقش رسمی و جایگاه ویژه ای را در میان همین نهاد بدست نیاورده و مخالفان عموما آنها را مقصر ناتمامی بعضی از وعده های داده شده یا ایجاد شده در ذهن شهروندان می دانند.

پرسش اساسی این است که آیا ممکن است در حسن نیت برخی دوستان مقداری شک نمود ویا بایستی از دریچه چنین دیدگاه اعضا مورد نظر را بازخواست و در ادامه حذف کرد .

برای هر شهروند منطقی و منصفی مبرهن است  که اقلیتی بتواند در مقابل اکثریتی ثابت در طول چهار سال در سیستمی تعریف شده مانند شورا _ که تمام تصمیمات براساس رای اکثریت می باشد_  بتواند تاثیر کامل و چندانی در تصویب و اجرای نهایی برنامه ها داشته باشد.اصولا اقلیت در مقابل اکثریت ناتوان است.

همانگونه از آغاز شروع به کار شورای چهارم شاهد بودیم شورا در یک پروسه غیرقابل انتظار و شاید باور نکردنی و شاید بیشتر با وجود بسیاری از مسائل تاثیرگذار بیرونی به اکثریتی  چهار نفره در مقابل اقلیتی سه نفره تقسیم شدند و از همان روزهای اول امیدهای مردم برای یک شورای منسجم و متحد کمرنگ شد که  در این تقسیم  می توان هرکدام از طرفین را به گونه ای مقصر دانست ولی در این جریان  شاید آشکارتر از همه وقایع تاثیر جریانات بیرونی  و غیرمرتبط با شورا بود که بر رای بعضی از اعضا به وضوح تاثیر گذاشت.

دو قطبی شدن شورای چهارم در روزهای اول  و رنگ باختن امیدها به داشتن شورایی متحد و منسجم،  در عمل تمامی برنامه ها و وعده های اساسی مطرح شده که اتفاقا عمدتا از اهداف اقلیت ۳نفره  بودند غیرقابل اجرا می نمودند. و تنها باید منتظر اجرای برنامه هایی می بودیم که چنان تغییری مشهود در وضعیت نامناسب به جای مانده از شورای سوم ایجاد نمی کردند. ولی با این حال نیز اقلیت سه نفره از فعالیت خود نکاسته و مصرانه بر پیگیری و به نتیجه رساندن برنامه های خود پافشاری می کردند که خوشبختانه به گواه شاهدان نزدیک به موضوع مانند کارمندان شهرداری و  شرکتهای طرف قرارداد و حتی کارگران خدماتی شرکتی روند نابه سامان بودجه و منابع شهرداری علاوه بر بحران و رکود اقتصادی جاری در کشور در این چهار سال رو به ثبات و مثبت شدن گام برداشت و شاهد رشدقابل ملاحظه ی  درآمد و اموال شهرداری که همانا درآمد و اموال عموم مردم می باشد هستیم .

 تغییرات مثبت و مشهود در کمیسیون های معاملات و کمیسیون ماده ۱۰۰ منجمله قرارداد جایگاه گازرسانی که قبلا بصورت بیش از ۷۰درصد به نفع پیمانکار و تنها کمتر از ۳۰درصد به نفع شهرداری  بود به قراردادی  که در آن حق شهرداری  به بیش از ۸۰ درصد و پیمانکار به کمتر از ۲۰ درصد می باشد یکی از این اقدامات دلسوزانه و نتایج مفید است که نبایستی به راحتی از کنار آن عبور کرد.   کسب درآمد ماهیانه میلیونی از مجرای یک درآمد پایدار از طریق تغییر سیاست های نهادی است که جز با از طریق شفافیت در نوع قرارداد آن و قراردادهای مشابه دیگر ،  امکان برای ظهور و بروز نمی یافت.

رعایت حقوق  عموم شهروندان در ساخت و سازها  طبق قانون در کمیسیون ماده ۱۰۰ و عدم اجازه به متخلفین برای ساختن مجتمع های بدون پارکینگ و سر به فلک کشیده که عملا بافت دارای ارزش پلکانی شهر را مورد هدف قرار داده بودند.

 این عرف ناخوشایند یعنی تلاش در جهت کسب حداکثر سود دلالان و ساخت و ساز کنندگان، بدون درنظرگرفتن حقوق مردم و همسایگان، در نتیجه این اعمال قانونها و رعایت ضوابط قانونی تراکم طبقاتی و… ، جریمه متخلفان در کمسیون مربوطه، عملا هزینه انجام چنین تخلفاتی را بالا برد و دستاورد آن حراست از رفاه بیشتر شهروندان و ارتقا قابلیت زیستی شهری پاوه بود که انکار آن به نظر قابل توجیه نمی باشد .

از دریچه تحلیل واقعیات و نه انکار آن ها، نبایستی انضباط مالی شهرداری در این دوره و قانون مدار بودن آن در حصول نتایج مثبت اعضاء فعال شورای چهارم را بی تاثیر پنداشت به گونه ای که عملا نهاد شهرداری با همراهی و مشایعت شهرداران همسو در ایجاد این نظم نوین تاثیر به سزایی داشتند.

در فعالیتهای عمرانی  هم در طول این دوره، علیرغم وجود رکود و کمی بودجه عمرانی شهرداریهای سراسر کشور،  شهرداری و بالتبع آن شورای دوره چهارم، توانست از خود یادگارهایی مانند هم سطح کردن پیاده روهای میدان شهدا تا میدان مولوی را به جای بگذارد. در  دیوار چینی و پله بندی کوچه ها بعضا با همیاری خود شهروندان باتوجه به توپوگرافی خاص پاوه که هزینه هایی کمرشکن را میطلبد این شورا از هیچ اقدامی دریغ ننموده اند. گازسوز نمودن کارخانه آسفالت و تهیه قیری فراوان جهت استفاده و حتی ذخیره آتی  کارخانه با رایزنی ها و پافشاریهای فراوان و دلسوزانه  تنها اشاره به بخش هایی از این پیگیری ها و تلاش ها است.

حفاظت از اموال شهرداری و بیت المال شهروندان به گونه ای که یک متر زمین و فضای متعلق به شهرداری  به ناحق  واگذار نشده و حتی توانسته اند بیش از چند قطعه زمین در توافقات مختلف با مالکین به اموال شهرداری و شهر اضافه نمایند نتیجه حضور چهره هایی بود که نمی توان از آنها به راحتی گذشت .

لاجرم بسیار عادی و طبیعی است که عملکرد این دوره شورا مخالفین سر سختی را هم به همراه داشته باشد. فرآیند سالم سازی روند اداری و درآمدی شهرداری پاوه کسانی را آزرده که همواره منافعشان در بی قانونی و رانت و امتیازات ویژه می باشد، این مخالفان قطعا دست به هر اقدامی در جهت تخریب و ناکارآمد نشان دادن  فعالین شورای چهارم که همان بر هم زنندگان درامدهای میلیاردی نامشروع شان زده و در هیچ زمان و هیچ فرصتی هم در جهت تخریب چهره های مردمی و فعال شهر ساکت نخواهند نشست. بدون شک بی انصافانه تنها به خاطر قطع دستشان از غارت اموال عموم مردم،   برکوی  و برزن ندای   عدم موفقیت شورای چهارم  را سردهند و ناکارآمدی آن را فریاد می کنند .

به عنوان یک همشهری،

یک فعال هرچند کمرنگ اجتماعی

تنها یک پیام دارم

مردم، شهروندان، مخاطبان بزرگوار این نوشت

امید که منتخبین شورای پنجم افرادی با علایق عام النفعه  و  دلسوز واقعی عموم مردم و  مدافعان حقوق کوتاه مدت و دراز مدت شهرمان باشند.

14 پاسخ برای “عملکرد شورای چهارم و تاثیر آن در انتخابات پیش رو / انکار واقعیت ها، نتیجه اش جز آسیب زدن به جامعه شهری پاوه نیست

  • مردم در تاریخ اردیبهشت 26, 1396 گفت:

    اتفاقا جناب بیژن مرادی زیاد بی راه نگفتن ‘ اگه عضوی واقعا قدرت مقابله نداره و نتونه کارایی داشته باشه و رأی و نظرش اجرایی نشه محترمتره که استعفا بده و توضیح بده که چرا… تا مردم بدونن واقعیت چیه .

  • حاصل در تاریخ اردیبهشت 26, 1396 گفت:

    با سلام آقای صالحی از حقوق های نجومی شورای شهر پاوه چه خبر لطفا تایید کنید کاک فرهاد

  • م - مطلع در تاریخ اردیبهشت 25, 1396 گفت:

    آقای عبدالهی نظر دادن در هر اموری برمی گردد به اینکه شخص نظر دهنده دغدغه شهرش را دارد و خود را در آبادانی عمران و مسائل فرهنگی شهر سهیم می داند حال که بیژن مرادی در هر اموری نظر یا دخالت کرده است مطمئناً خود را در انتخاب کاندید اصلح برای عمران این شهر سهمیم می داند لذا نظر دادن در هر زمان و مکانی نیازمند است و نظرات مثبت یا منفی افراد ، برای شخص کاتب سازنده می باشد

  • دلسوز در تاریخ اردیبهشت 25, 1396 گفت:

    شهر ما یک دلسوز واقعی میخواهد که نیست من نمیدانم اینها با چه رویی دوباره رای میخواهند
    با چه سابقه ی درخشانی این وضع جاده های ما نیست
    من که به یک نفرشان رای نمی دهم دوستان افراد جوان و تازه نفس را انتخاب کنید شاید این تازه کارها بهتر باشندچون هدف فقط رفع مشکلات است با ارای مردم نباید ثروت اندوزی کرد که روزی این ثروت حرام خرج دوا و دکتر میشود فقط باید خدمت کرد

  • تقی در تاریخ اردیبهشت 25, 1396 گفت:

    آقای حسن زاده تا حدودی شمارو قبول دارم ولی به خدا آماری که بهت دادن درست نیست همیشه زود قضاوت نکنید و از روی تعصب حرف نزنید

  • میراو در تاریخ اردیبهشت 25, 1396 گفت:

    کاک آشنای عزیز اگه یکم تحقیق میکردی حرف های آقای اسلامی نیا نمیزدی
    چون هم سطح کردن پیاده رو طرحی بود برای تمام شهرستان ها و میفرماین که کارخانه آسفالت قیر اضافی دارد مجوز آ قای نادری بود
    و تمام نقطه قوت شورای دوری چهارم اینه که ما خیانت نکردیم
    کاش میکردینو رزوق روزی توی شهرمون بود

  • شهروند در تاریخ اردیبهشت 25, 1396 گفت:

    چرا هیچ یک از افراد شورا در ادوار مختلف میزان درآمد شهرداری و چگونگی هزینه کردن این درآمد را بیان نکردند مگر حق مردم نیست شنیده ها حاکی از آن که درآمد سالانه شهرداری منهای کمک دولت ۲۲ میلیارد است بعضی از اعضای شورا اگر رای نیاورند احتمالا کارشان به جنون بکشد آیا برای خدمت است یا برای ثروت

  • همشهری در تاریخ اردیبهشت 24, 1396 گفت:

    جناب حسن زاده مطمنم شما هم برهمان دور باطلید لطفا ادعای متفاوت بودن نداشته باشید اولا پشتیبانی شما صرفا وصرفا برمبنای تعصبات طایفه گرایانه شماست نمیتونید انکار کنید چون نوشته ها وعملکرد شما بشدت گوبای این وضعیت است ثانیا در بین همین منتخبین افرادی هستند که پاوه ی نیستند برخلاف میل ظاهری وباطنی شما که اصرار بر شوارای پاوه ای دارید که این را هم نمیتونی انکار کنی چرا که نوشته ها و عملکرد تان گویای این است که در بهترین دانشگاههای این کشور تحصیل کرده اند که وجودشان در شورا قطعا به نفع همه وبر ضد تفرقه افکنان و مروجان طایفه گری هستند

  • هیمن عبداللهی در تاریخ اردیبهشت 24, 1396 گفت:

    ماشاله آقای بیژن مرادی در همه زمینه ها دارای نظر هستند. مدتی پیش در موسیقی، هر از گاهی در سیاست و امروز هم در شورای شهر
    آقای بیژن مرادی اینکه شورای شهر عملکردش خوب بوده یا بد ارتباطی با این ندارد که شما با یکی از اعضای آن مشکل دارید.
    شما من را هم می شناسید. در مورد شورا من تحقیقی نکرده ام تا نظر دهم.
    برادر من لطفا در اموری که حرفی دارید اظهار نظر فرمایید. قرار نیست در همه چیز صاحب نظر باشید.چند ماه پیش هم حضوری به شما گفتم.

  • 3pich در تاریخ اردیبهشت 24, 1396 گفت:

    بس است دیگر تورا به خدا شعار ندهیم تو را به خدا یک بار هم که شده دست به دست همدیگر بدهیم برای ابادی این شهر،بگذار ۴ سال دیگر به خاطرات عقب ماندگی این شهر اضافه نشود،پیکره ی پاوه ی امروز جوانان تحصیلکرده ای هستند که به دلیل عشیره گری ها و…قدرت هیچ مانورمثبتی ندارند،چندین سال است شورای شهر را تعدادی نیروی ثابت میچرخاند امسال را فرصتی بدهیم به تازه نفس ها انها که برنامه هااا دارند راست یا غلط بهتر از در جا زدن است

  • پاوه ای در تاریخ اردیبهشت 24, 1396 گفت:

    اولا اعضای شورا باید با هم اختلاف نداشته باشند شورای چهارم پاوه هر کدام برای خودشان سازی میزنندو در تصمیم گیری با هم نمیسازند انشا الله هیچ کدامشان این بار رای نمی اورند

  • خه م وه ر در تاریخ اردیبهشت 24, 1396 گفت:

    چه آدمایی که این چند سال بخاطر قانون مداری و سلامت اخلاقی اقلیت شورا نتونستد اموال مردم رو به غارت ببرن…..چه کسایی که این چند سال آرزوی نابودی کردن برای آدمای اخلاق مدار….!!!

    به کجا می ریم؟؟………..ای مردم پاوه………!!!

    نکنه چشما و وجدان و انصافمون رو تعطیل کردیم!!!؟؟؟؟

    انصاف خودمون رو قاضی کنیم…آیا این سه نفر با این کارهاشون برای خودشون و خانواده هاشون منفعت مادی کسب کردن؟؟؟ آیا جز اینه که با اخلاق مداری خودشون باعث شدن اموال آیندگان و فرزندامون رو به تاراج نبرن؟؟؟آیا غیر اینه که بخاطر دفاع از حق مردم کلی دشمن برای خودشون ساختن؟!!

    کدوم دوره از شورا تا به این حد شفافیت مالی بوده و نزاشتن کار غیرقانونی انجام بشه؟؟!!!

    مردم پاوه کاغذ سفید میخونن…..و میدونن کسایی که عامدانه دارن این چند نفر رو خراب میکنن بخاطر اینه که منافعشون این چند ساله به خطر افتاده…وگرنه کدوم آدم باوجدانی جرات میکنه بگه این افراد خائن بودن؟؟!!!

    چه کسانی که الان ثانیه شماری میکنن که برگردن سر کار سابقشون و با ساخت و سازای غیرقانونی ترافیک پاوه رو روز به روز بیشتر کنن

  • Bs در تاریخ اردیبهشت 24, 1396 گفت:

    جناب آقای حسن زاده این این نوشته شما سخن آقای اسلامی نیا درمسجد ملامقصود بود که بعضی ازآن حرفها بوی تفرق دربین اقوام بود جناب بهتربود ازخودت نظری می دادی ودین همه مارا به وحدت واصلاح دعوت می کند

  • بیژن مرادی در تاریخ اردیبهشت 24, 1396 گفت:

    به نظر من اگر کسی از اعضای شورا احساس کند که درتصمیم گیریها نقشی ندارد بهتر این است که استعفا بدهد والا در عمکرد شورا چه خوب یا بد او هم سهیم میباشد.