پ 09 فروردین 1403 ساعت 22:25

بازدید مدیریت گروه پاکسازی میادین مین استان از مناطق مرزی نوسود

بازدید مدیریت گروه پاکسازی میادین مین استان از مناطق مرزی نوسود

به گزارش سلام پاوه:با وجود گذشت سال‌ها از پایان جنگ، مین‌های کاشته شده در مناطق مختلف اورامانات به ویژه نوسود هنوز قربانی می‌گیرند.. به گزارش خبرنگار سلام پاوه: شهرستان پاوه و بخصوص بخش نوسود یکی از مناطقی است که هنوز هم مین ها قربانی می گیرند . با مروری کوتاه به اخبار یکی دو سال […]

به گزارش سلام پاوه:با وجود گذشت سال‌ها از پایان جنگ، مین‌های کاشته شده در مناطق مختلف اورامانات به ویژه نوسود هنوز قربانی می‌گیرند..

به گزارش خبرنگار سلام پاوه: شهرستان پاوه و بخصوص بخش نوسود یکی از مناطقی است که هنوز هم مین ها قربانی می گیرند . با مروری کوتاه به اخبار یکی دو سال گذشته متوجه خواهیم شد مین های دوران جنگ تحمیلی هنوز قربانی میگیرند. “۱۰ خرداد ۱۳۹۴ انفجار مین به جای مانده از دوران جنگ تحمیلی در روستای دزآور بخش نوسود از توابع شهرستان پاوه جان یک مرد ۵۷ ساله را گرفت ” ، انفجار مین در تاریخ دوشنبه اول تیر ماه ۱۳۹۵ در روستای نیسانه بخش نوسود منجر به تلف شدن یک راس قاطر شد “و در تازه ترین رخداد”در تاریخ ۱۶ فرودین ماه ۱۳۹۶ انفجار مین موجب قطع پای یک باغدار ۵۰ ساله روستای شوشمی بخش نوسودشهرستان پاوه شد” با این حال باخبر شدیم به همت بخشدار فهیم بخش نوسود و مسئولان شهرستانی اکیپی برای پاکسازی این مناطق مرزی و آلوده روز گذشته از این بخش بازدید کردند.

بخشدار نوسود در این باره گفت : گروه مدیریت پاکسازی میادین مین استان کرمانشاه روز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه ۹۶ به همراه هیئتی از شهر مرزی نوسود در معیت اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار و طه عثمانی از اهالی شهر و آشنا به منطقه در نوسود حضور پیدا کردند و از منطقه بازدید داشتند.

سعدی مصطفی زاده افزود : بخشداری نوسود جهت همکاری با گروه پاکسازی مناطق عملیاتی دوران جنگ هماهنگی و رایزنی های لازم را جهت انجام کار با آنها داشته است که این گروه پس از بازدید از مناطق پاکسازی نشده قول مساعد دادند که بعد از برگزاری انتخابات جهت انجام عملیات پاکسازی با ماشین آلات و نیروهای آن مدیریت اقدام نمایند.

لازم بذکر است منطقه نوسود در سالیان گذشته بیشترین تلفات و قربانیان انفجار مین را به خود اختصاص داده که لزوم توجه جدی به این مسئله در تأمین امنیت مردم منطقه بسیار ضروری است.

یک پاسخ برای “بازدید مدیریت گروه پاکسازی میادین مین استان از مناطق مرزی نوسود

  • ناشناس در تاریخ اردیبهشت 21, 1396 گفت:

    از مدیریت جوان و انقلابیبخشدار نوسود تشکر می کنم.