ج 31 فروردین 1403 ساعت 14:43

کنگره ملی حضرت سید عبیدالله (کوسه هجیج) در پاوه برگزار می شود/عکس

کنگره ملی حضرت سید عبیدالله (کوسه هجیج) در پاوه برگزار می شود/عکس

به گزارش سلام پاوه : کنگره ملی حضرت سید عبیدالله مشهور به کوسه هجیج، فرزند امام موسی کاظم (ع) همزمان با هفته وحدت در پاوه برگزار می شود. به گزارش خبرنگار ایرنا، امام جمعه پاوه روز چهارشنبه در اولین نشست برنامه ریزی این کنگره گفت: مردم اهل سنت و به ویژه مردم پاوه و اورامانات […]

به گزارش سلام پاوه : کنگره ملی حضرت سید عبیدالله مشهور به کوسه هجیج، فرزند امام موسی کاظم (ع) همزمان با هفته وحدت در پاوه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امام جمعه پاوه روز چهارشنبه در اولین نشست برنامه ریزی این کنگره گفت: مردم اهل سنت و به ویژه مردم پاوه و اورامانات همواره محب اهل بیت پیامبر بوده و هستند و این مهم را سلف صالح و بزرگان ما در گذشته در طول تاریخ اثبات کرده اند.

ماموستا ملا قادر قادری افزود: مردم اهل سنت دوست داشتن اهل بیت و محب بودن آنان را از امام شافعی (رض) و علما، ادبا و شعرای خود از گذشته فرا گرفته اند و این موضوع ریشه در اعتقادات ما دارد.

امام جمعه پاوه، با اشاره به اینکه همایش بزرگداشت حضرت سید عبیدالله در سال ۹۰ در این شهرستان برگزار شد، تصریح کرد: کنگره امسال باید حاوی مطالب تازه و متفاوت از مراسم گذشته باشد تا خروجی آن منتج به نتیجه باشد.

ماموستا قادری، هجیج را تاریخ پاوه و اورامانات عنوان کرد و گفت: این تاریخ باید بماند و همواره مورد احترام باشد و در جریان احداث سد داریان که قرار بود ارتفاع تاج سد ۲۰۰ متر باشد و با این کار هجیج از بین می رفت اجازه این کار را ندادیم و ارتفاع تاج سد را کاهش دادیم تا تاریخ این دیار همچنان استوار بماند.

فرماندار پاوه نیز وجود مقبره و آرامگاه امام زادگان و بررگان دینی، علمی و فرهنگی را سرمایه های اجتماعی و فرهنگی برای هر نقطه جغرافیایی دانست.

پرویز ایده پور افزود: باید از این سرمایه ها در جهت اعتلای دین، گسترش مسائل و موضوعات فرهنگی و اجتماعی و توسعه گردشگری و رونق اقتصادی منطقه بهره گرفت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه هم با اشاره به ارادت مردم اهل اورامانات به اهل بیت، خدمات مردم اهل سنت را در طول انقلاب اسلامی بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: در مقابل این مردم نیز مورد توجه مسئولان نظام هستند.

حجت الاسلام آیت عباسیان افزود: کنگره ملی بزرگداشت سید عبیدالله امسال با یک رویکرد جدید و محتوایی غنی تر برگزار خواهد شد.

ماموستا هادی رمضانی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه پاوه نیز به تبیین مراحل تشکیل کمیته های مختلف برای برگزاری کنگره و لزوم هم اندیشی و همکاری همه جانبه مسئولان، علما، فرهیختگان و صاحبان فکر و اندیشه برای هرچه باشکوهتر وغنی تر این کنگره پرداخت.

حضرت سید عبیداله مشهور به کوسه هجیج فرزند امام موسی کاظم (ع) است که در روستای هجیج شهرستان پاوه به خاک سپرده شده است.

شهرستان پاوه با بیش از ۶۱ هزار نفر جمعیت در شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.

خبرنگار:محمدهادی زامیاد