پ 09 فروردین 1403 ساعت 22:51

مدارس مهمترین محل برای آموزش پیشگیری از وقوع جرائم می باشند

مدارس مهمترین محل برای آموزش پیشگیری از وقوع جرائم می باشند

به گزارش سلام پاوه:در راستای سلسله جلسات ریاست دادگستری شهرستان پاوه با ادارات و سازمانهای مختلف در جهت پیشگیری از وقوع جرم و کاهش جرائم شهرستان،صبح امروز ۱۷ اردیبهشت ۹۶ دکتر تاری وردی در نشستی با حضور مدیر،پرسنل و جمعی از مدیران مدارس و معلمین آموزش و پرورش پاوه در سالن جلسات دادگستری پاوه نشستی […]

به گزارش سلام پاوه:در راستای سلسله جلسات ریاست دادگستری شهرستان پاوه با ادارات و سازمانهای مختلف در جهت پیشگیری از وقوع جرم و کاهش جرائم شهرستان،صبح امروز ۱۷ اردیبهشت ۹۶ دکتر تاری وردی در نشستی با حضور مدیر،پرسنل و جمعی از مدیران مدارس و معلمین آموزش و پرورش پاوه در سالن جلسات دادگستری پاوه نشستی را برگزار گردید.

 

به گزارش خبرنگار سلام پاوه: رئیس دادگستری شهرستان پاوه در این نشست ضمن خیر مقدم به حاضرین جلسه و گرامی داشت یاد و خاطره معلم شهید استاد مرتضی مطهری این ایام مبارک و فرخنده را به معلمین محترم تبریک و از زحمات آنان تقدیر به عمل آورد.

دکتر صادق تاری وردی معلمی را نوعی ایثار و گذشت و آموزش و پرورش را یکی از مهمترین ارکان اساسی کشور معرفی نمود و افزود: براساس اصل ۱۵۶ قانون اساسی پیشگیری از وقوع جرم یکی از اهداف قوه قضاییه می باشد و این نشست نیز در همین راستا و برپایه این اصل و آشنایی و افزایش آگاهی معلمین عزیز در خصوص جرایم و راهکارهای پیشگیری از آن می باشد.

وی مهمترین ضعف نظام آموزشی را مقوله فرهنگ عنوان نمود و افزود: مربیان می بایستی در کنار تعلیمات کتب درسی به مقوله فرهنگ در زمینه های مختلف مانند حفظ محیط زیست،و منابع طبیعی،قانون مداری،روابط اجتماعی،فرهنگ بهینه مصرف انرژی،فرهنگ کار و ازدواج اهتمام ویژه ای ورزیده که خواستگاه آن در مدارس و محیط های آموزشی می باشد.که لازمه دستیابی به این امر مهم را ابتکار عمل و خلاقیت از سوی مدیران عنوان نمودند.

رئیس دادگستری شهرستان پاوه مدیران را الگوی سازنده در گفتمان،طرز پوشش و سبک زندگی برای دانش آموزان اعلام کرد و به تشریح برخی از تخلفات اداری پرداخت.

دکتر تاری وردی همچنین حفظ شئونات شغلی معلمین و نظارت مدیران بر دانش آموزان خصوصاً در فضای مجازی و مقدمات ورود به جهانی شدن توسط آموزش و پرورش را مهم ارزیابی و توصیه هایی را در این زمینه به حاضرین اعلام داشت.

در ادامه نشست تعدادی از مدیران مدارس پاوه نیز سوالاتی را در خصوص مشکلات موجود طرح و در جلسه ایراد گردید.

در پایان جلسه دکتر تاری وردی با اهداء لوح تقدیر از معاون اداره آموزش و پرورش به نمایندگی از جامعه فرهنگیان به جهت زحمات و تلاش های صورت پذیرفته در عرصه تعلیم و تربیت تقدیر و تشکر به عمل آورد.

عکس : کیهان محمدی

2 پاسخ برای “مدارس مهمترین محل برای آموزش پیشگیری از وقوع جرائم می باشند

  • دانلود فیلم در تاریخ دی 27, 1396 گفت:

    سلام
    بابت مطلب خوب و سایت عالی که دارید ممنونم
    موفق باشید

  • ناشناس در تاریخ اردیبهشت 17, 1396 گفت:

    مقوله پیشگیری بحث خوبی است که خوشبختانه از طرف دادگستری در حال پیگیری می باشد. امید است با سایر گروهها این جلسات تداوم داشته باشد.