پ 09 فروردین 1403 ساعت 20:53

افتتاح بیمارستان جدید پاوه تا سه ماه دیگر/ انتقال آب هانی کوان به پاوه/ نودشه شهر ملی گیوه می شود

افتتاح بیمارستان جدید پاوه تا سه ماه دیگر/ انتقال آب هانی کوان به پاوه/ نودشه شهر ملی گیوه می شود

به گزارش سلام پاوه : به همت دهیاری نسمه و مشارکت عمومی مردم این روستا مراسمی به پاس شکرگزاری از نعمت الهی آب در دل طبیعت زیبای روستای نسمه شهرستان پاوه برگزار شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه :دهیار روستای نسمه در ابتدای این مراسم ضمن خیر مقدم خدمت کلیه حاضران گفت : امروز در روستای نسمه […]

به گزارش سلام پاوه : به همت دهیاری نسمه و مشارکت عمومی مردم این روستا مراسمی به پاس شکرگزاری از نعمت الهی آب در دل طبیعت زیبای روستای نسمه شهرستان پاوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه :دهیار روستای نسمه در ابتدای این مراسم ضمن خیر مقدم خدمت کلیه حاضران گفت : امروز در روستای نسمه شاهد افتتاح زمین ورزشی چمن و سالن ورزشی و جشن شکرگزاری آب هستیم.

سابق حسینی گفت : پس از دو سال از جلسات و پیگیریها در سطح استان امروز شاهد هستیم روستای نسمه فعل خواستن را صرف کرده است و یک روستای توسعه یافته شده است.

وی افزود: پنج رکن شورا، دهیار، حمایت مسئولین، سرمایه گزار و  مشارکت مردمی زمانی که در کنار هم قرار می گیرند توسعه در یک روستا یا در یک نقطه رخ خواهد داد.

حسینی با مروری به کمبود های گذشته گفت : باید ببینیم روستای ما قبلا چه بوده به عنوان یک دهیار اینجا لازم است مکثی داشته باشم و بگویم ما قبلا جاده ی دسترسیمون خاکی بود، آب سالم روستایی نداشتیم، برق رسانی شبکه معابر خوبی نداشتیم، یعنی به لحاظ پارک جنگلی نداشتیم، زمین ورزشی نداشتیم، در داخل روستا اشتغالی نداشتیم اما خوشبختانه با برنامه ریزی ای که شده است امروز ما همه اینها را داریم و یک قطب گردشگری شده ایم و ما به توسعه و اشتغال پایدار رسیده ایم .

در ادامه ی برنامه پرویز ایده پور فرماندار شهرستان پاوه از دهیار روستا نسمه تقدیر کرد و گفت : از جناب حسینی دهیار محترم از شورای محترم از بخشدار محترم از همه ی عزیزانی که ما را تا امروز در این راه که توسعه ی روستایی است کمک کردند سپاسگزاریم.

وی خطاب به معاون استاندار در امور عمرانی گفت : جناب آقای مهندس نیک کردار بنده امروز سه سال و یک روز است که در شهرستان پاوه به عنوان خادم مردم حضور دارم، من الان که خدمت شما بودم یاد آور می شوم که روز هایی اینجا یک راه خاکی بود و ماشین هم عبور نمیکرد و در طول این مدتی که آقای حسینی به درستی اشاره فرمودند، جلسات توسعه ی روستایی چه در استانداری با حضور آقای دکتر رضوی، استاندار سابق جناب آقای بابادی جناب آقای دکتر رازانی که امروز ما در خدمتشون بودیم به عنوان استاندار تشریف دارند مطالب مختلفی، مسائل مختلفی رو پیگیری کردیم سیاست های دولت در روستا همواره ذکر میکردیم که یک شعار است و در حال حاضر ثمره تلاشهایمان را می بینیم.

ایده پور گفت : من در یازده روستا انتظار داشتم که چنین اقداماتی رو ما امروز شاهد و جشن بگیریم و خوشبختانه ما در بیش از یازده روستا خدمات خوبی رو انجام دادیم.

فرماندار پاوه افزود : در روستای نسمه امروز ما شاهد به ثمر رسیدن تمام تلاش ها هستیم این موفقیت موفقیتی است که باید گفت اعتماد دولت به مردم و اعتماد دولت به جوانان مردم در روستای نسمه امروز جواب داد.

ایده پور گفت: بعد از گذشت تقریبا دو سال از شروع کار امروز روستای نسمه دارای توان گردشگری  بالایی شده است که برای جمعه و ایام تعطیل در این جا بایستی تور های توریستی ما نوبت بگیرند تا بتوانند از پتانسیلهای گردشگری این روستا بهره مند شوند.

وی افزود : امروز شاید برای خیلی از افراد غیر قابل باور باشد در فضایی روستایی نسمه، استادیوم ورزشی چمن افتتاح میشود. روستای نسمه ظرف این سه سال که دولت تدبیر و امید سرکار بوده پیشرفت خوبی کرده راه ورودی اینجا را همه میدانند که خاکی بود  و در حال حاضر آسفالت شد.

ایده پور ادامه داد و گفت : کار های دیگری از جمله  محور گردشگری شمشیر رود که حدود ۱۴ کیلومتر که روستای شمشیر شروع و تا روستای دشه ادامه دارد در دستور کار است .

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه ضمن ابراز خوشحالی در جمع مردم نسمه و مردم با فرهنگ شهرستان پاوه اعلام کرد:خوشبختانه امروز برای سومین بار توفیق حضور در این روستا را داشتم که امروز پس از بازدید از این روستا پیشرفت های خوبی نسبت به قبل ایجاد شده که این باعث خوشحالی است.و نشانه توجه ویژه دولت تدبیر و امید به روستاهاست که نمونه آن روستای نسمه است.

وی افزود:دولت تدبیر و امید دولتی بوده است که کمتر شعار داده و بیشتر عمل کرده است و همواره بدان تاکید نموده است چرا که در بعد جهانی و بین المللی با مذاکرات خیلی سخت برجام را به ثمر رساند،تحریم ها را برداشت و قطعنامه ها را باطل کردیم،سایه تهدید و جنگ را از سر این مردم برداشت و اطراف کشور علی الرغم جنگ و آشوب درگیری و کشتار و خونریزی امروزه نعمت امنیت در کشور ما برقرار است.

نیک کردار افزود:در دولت گذشته که تورم ۴۰ درصد بود،خوشبختانه امروزه به حدود ۸ درصد رسیده است،رشد اقتصادی منفی ۶ درصد به حدود ۸ درصد مثبت رسیده است،طرح تحول نظام سلامت برای همه مردم خصوصا برای شما روستاییان گرامی سلامت را به بار آورده است که شما سروران گرامی دغدغه هزینه درمان را نداشته باشید.

وی به تلاش دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت:سعی شده است که همه مردم بتوانند از توسعه کشور مشارکت بهتر داشته باشند و سعی ما بر این بوده است که نه در شعار بلکه در عمل به روستاهای استان و اورامانات از جمله روستای نسمه توجه جدی داشته باشیم،همچنانکه گازرسانی و آبرسانی به روستاهای محروم و دور افتاده از برنامه های اولویت دار ما بوده و خواهد بود.

معاون عمرانی استانداری افزود:دولت به روستائیان افتخار میکند و فرقی بین روستائی و شهری قائل نیست،در استان کرمانشاه روستائی از نظر ما تاج سر شهری است چرا که روستائی تولید میکند و شهری کسی است که مصرف میکند.

وی یادآوری کرد: خوشبختانه در روستای نسمه فعالیت و اقدامات خوبی انجام شده است با این دهیار خوب و فعالی که دارید(آقای حسینی)و آن ۵ عاملی که دهیاری،شورای روستا،مسئولین شهرستان و مهمتر از همه مشارکت شما مردم روستا در پیشرفت و آبادانی باعث رونق این روستا شده است.

وی افزود:دولت تمام تلاش خود را کرده است که از این مشارکت مردم و روحیه مشارکتی مردم حمایت و کمک کند و امروزه ما در این روستای سرسبز و آباد و امیدوار به آینده و با نشاط داریم جشن آب و توسعه و افتتاح و جشن به آینده می گیریم که این حرکت نشان می دهد که روستاهای ما نگاهشان به آینده یک نگاه امیدوارانه است و این نگاه حاصل نشده است مگر براثر اقدامات و سیاستهای دولت چرا که به این حرکات و اقدامات دولت باور دارد.

نیک کردار افزود:در کل روستاهای استان کرمانشاه همه روستاهایی که گازکشی شده بودند از سال ۸۹ تا ۹۲ حدود ۲۳۱ روستا بوده است که از سال ۹۲ تا به امروز حدود ۶۰۰ روستای دیگر گازرسانی شده است یعنی سه برابر تمام یازده سال گذشته که گازرسانی انجام شده است.همچنین ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت شده است،حدود ۳۰۰ روستا که دچار مشکل آبرسانی بوده اند این مهم انجام شده است و انشالله امسال هم حدود ۱۰۰روستای دیگر  مشکل آب آنها حل خواهد شد.

وی به تکمیل خانه های بهداشت در استان اشاره کرد و گفت:بیمارستان پاوه به یاری خدا تا سه ماه دیگر افتتاح خواهد شد،آب شرب شهر پاوه تا دو سه ماه دیگر افتتاح خواهد شد،آب چشمه هانی کوان بعد از ۱۵ سال در اختیار مردم شهرستان پاوه قرار میگیرد.همچنین مسیر روستای شمشیر رود تا روستای دشه که حدود ۱۴ کیلومتر است با تلاش فرماندار و حمایت مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری قول مساعد را دادند که یه طرح مطالعاتی گردشگری برای آن تهیه کنیم که همه روستاهای این مسیر همانند روستای نسمه با این کارهایی که انجام خواهد شد از نعمت اقتصادی و گردشگری بهره مند شوند که در آینده مردم کشور و استان از جاذبه های طبیعی و گردشگری این شهرستان نهایت استفاده را ببرند.

وی از تلاش ها و حمایت های فرماندار شهرستان و از دهیار روستای نسمه و شورای روستا قدردانی کرد و افزود:اگر همدلی بین مسئولین نبود امروز ما در روستای نسمه شاهد این جشن شکرگذاری و افتتاح پروژه های ورزشی نبودیم که باید این حرکت مثبت را ارج نهیم و برای آن تلاش بیشتری انجام دهیم.و انشالله حمایت ما هم اگر خدا توفیق بدهد در آینده بیشتر و بهتر خواهد بود.

نیک کردار در پایان از قول مساعد و مژده گانی از طرف مدیرکل میزاث فرهنگی و گردشکری خبر داد و افزود:سه شهر در کشور به عنوان شهرهای نمونه صنایع دستی و گردشگری  انتخاب شده اند که یکی از آنها شهر زیبا و دیدنی نودشه است که به عنوان شهر ملی در گیوه انتخاب کرده اند و اینکه منطقه اورامانات که شامل استان کردستان هم می شود به یاری خدا برای ثبت جهانی اقدام شده است که پایگاه منظر اورامانات هفته آینده افتتاح می شود.

5 پاسخ برای “افتتاح بیمارستان جدید پاوه تا سه ماه دیگر/ انتقال آب هانی کوان به پاوه/ نودشه شهر ملی گیوه می شود

  • واقع بین در تاریخ اردیبهشت 16, 1396 گفت:

    آقای نیک کردار مطمئن هستیم بیمارستان پاوه تا پایان سال جاری و… نیز افتتاح نخواهد شد. حدود ۱۴ سال از کلنگ زنی آن می گذرد و هنوز افتتاح نشده؛ دارد کهنه می شود

  • مستمربگیر تامین اجتماعی پاوه در تاریخ اردیبهشت 15, 1396 گفت:

    جناب آقای ایده پور فرماندارمحترم باعرض سلام و اداب آیا مامستمربگیران و بیمه شدگان وبازنشتگان ادارت وشرکت های خصوصی ودولتی وشرکت های پیمانکاری که همگی تحت پوشش تامین اجتماعی هستم حق داشتن یک درمانگاه رادرشهرستان پاوه نداریم ودرحالی که ۵۲%ازبیمه شدگان درکشورما ایران طبق اعلام سازمان تامین اجتماعی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند واین نشان آن است درشهرستان پاوه اکثرمردم تحت پوشش بیمه این سازمان هستندچراوبه چه علت مانع ساخت این درمانگاه شده اندوهیچ مسولی درشهرستان واستان ومرکز حاضر به پیگیری رفع این مشکل نیست لذا ازمدیرمحترم سایت جناب آقای صالحی مستدعی است دراین خصوص ازمسولین پیگیری فرماید باتشکرازمدیرمحترم سایت

  • حسامی در تاریخ اردیبهشت 15, 1396 گفت:

    سلام و عرض ادب خدمت جناب آقای نیک کردار امیدوارم سفر شما منشا خیر برکت از طرف دولت تدبیر و امید برای شهرمان باشد.

  • شهروند نودشه در تاریخ اردیبهشت 15, 1396 گفت:

    لطفا آقای فرماندار در رابطه با انتقال تنها داروخانه نودشه که مایه دلخوشی مردم بو د توضیح بفرمایید و اگر قبلا به همین منظور در نودشه اقدام به افتتاح داروخانه نموده آید که بعد از صدور مجوز آن را تعطیل کنید چرآ نودشه را برای این این نیت نا میمون انتخاب کردید نودشه ای که تمامش درد است چرا این زخم را هم به آن زدید آیا می دانید چقدر خاطر مردم جریحه دار شده است برای رضایت یک نفر یک شهر را ناراضی کنید آن هم در این موقعیت حساس انتخاباتی آیا این درست است آیا این امر در مشارکت مردم در انتخابات تاثیر ندارد یا این کار به همین منظور انجام گرفته است

  • بازنشسته در تاریخ اردیبهشت 15, 1396 گفت:

    سلام جناب آقای نیک کردار جناب عالی ۳۵ ماه بیش درپاوه یک ازمسولین استان بود که کلنگ احداث درمانگاه تامین اجتماعی پاوه رابه زمین زدی اما متاسفانه فقط درزمین فوق کلنگ زنی انجام شد وهیچ عملیات ساخت ساز به خاطر سخت گیری های وزارت راه وشهرسازی وکارشکنی مدیرعامل تامین اجتماعی استان کرمانشاه صورت نگرفت چرا؟؟؟!!!