ج 10 فروردین 1403 ساعت 00:07

مراسم تجلیل از خواهران حافظ کل قرآن کریم درشهر بانەورە برگزار شد/عکس

مراسم تجلیل از خواهران حافظ کل قرآن کریم درشهر بانەورە برگزار شد/عکس

به گزارش سلام پاوه:مراسم تجلیل از خواهران حافظ کل قران کریم روز پنجشنبە ۱۴اردیبهشت ماه ۱۳۹۶در ساعت ۹ صبح با حضور عاشقان به کتاب آسمانی قرآن کریم در مسجد صلاح الدین ایوبی شهر بانەورە برگزار شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه: مراسم با آیاتی از قرآن کریم توسط خانم فتحی یکی از حافظان قرآن کریم آغاز شد. […]

به گزارش سلام پاوه:مراسم تجلیل از خواهران حافظ کل قران کریم روز پنجشنبە ۱۴اردیبهشت ماه ۱۳۹۶در ساعت ۹ صبح با حضور عاشقان به کتاب آسمانی قرآن کریم در مسجد صلاح الدین ایوبی شهر بانەورە برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه: مراسم با آیاتی از قرآن کریم توسط خانم فتحی یکی از حافظان قرآن کریم آغاز شد. مجری برنامه خانم کوثر رستمی اجرای برنامه را برعهده داشت.

مراسم تجلیل از حافظان قران کریم بانه وره

لیمو میرانی یکی از بانیان این مراسم در سخنانی بە نکاتی در راستای اهمیت بە قرآن و حفظ آن اشاره کرد و گفت :حفظ قرآن کریم در صورتی که همراه با توجه و فراگیری معانی و ترجمه آیات قرآن باشد،جامع ترین روش انس با قرآن است.

سعدیە میرانی،یکی دیگر از بانیان این مراسم بە اهمیت قرآن و تاثیر آن در زندگی دنیوی و اخروی اشاراتی نمود و خلاصەای از فهم درست از عبادات دینی را بیان نمود کە نباید عبادات ما ناشی از عادت های روزمرە زندگی باشد بلکە اخلاص در عبادات اساسی ترین نکتە است.

در ادامە آمنە حسین زادە،مربی کلاس حفظ قرآن بە ارائەی گزارش مختصری ازفعالیت های خود کە در شهر بانەورە داشت پرداخت و گفت:در سال ۸۶موفق بە حفظ قرآن شدم،اما همیشە خلٲ فرهنگ حفظ قرآن را در منطقە محل زندگیم احساس میکردم و آرزومند بودم  روزی بتوانم قدمی برای پُرکردن این خلٲ بردارم.که با توکل به خدا تصمیم گرفتم بە منطقە خود برگردم و اینک خدا را شاکرم کە نتیجەاش را محسوس می بینم.

وی افزود:در شهر بانەورە در یک کلاس ۴۰نفری کە هر کدام حافظ چند جزئی از قرآن هستند که اکنون ۶ نفر موفق بەحفظ کل قرآن کریم شدند.

سپس یکی دیگر از بانیان مراسم فریدە شاکری،در سخنان خود از مادران بزرگوار این حافظان کە چنین فرزندانی را تربیت نمودند قدردانی نمود و در مورد نقش قرآن در تحرک و پویایی جامعە اشاراتی نمودند و در ادامە از تک تک افراد شهربانەورە کە خالصانە فرزندان خود را دراین امر تشویق میکنند و مادرانی کە سواد ندارند اما ایمانی دارند کە سبب شدە فرزندانشان را دراین راە بە حرکت درآورند و در واقع با فراهم کردن زمینە رشد آنها حق مادری خود را بەجا آورده اند تقدیر و تشکر نمود و بە خود افتخار می کرد کە عضوی از این شهر شدە است.مراسم تجلیل از حافظان قران کریم بانه وره

شاکری همچنین ازمربی زحمتکش خانم آمنە حسین زادە مربی گرامی کە از پاوە زحمت می کشید و در سرما و گرما و با وجود همسر و فرزند و مشغلەهای زندگی خود را بە کلاس میرساند و شوق این کار باعث شد کە ما را تنها نگذارد.و نیز از برادر گرامی آقای حیدر ویسی کە زحمت رفت و برگشت این مربی دلسوز راعهدە دار شدند قدردانی نمود.

وی سخنان خود را باذکر نقش های متفاوت زنان و بررسی جزئی هرکدام بە پایان رساند.

در ادامە خانم بهارە محمودی متنی را در این راستا قرائت نمود و سپس بە مربی و خواهران حافظ کل کلام حق رسید کە نام این خواهران عبارتنداز:ـ آمنە حسین زادە،مربی و حافظان کل خانمها: پروانە پیکری،واحدە هدایتی،عایشە بیابانی،شعریە میرانی،سارا نادری و نسرین فتحی.جوائزی اهداء گردید.

سپس خانم نسیبە یوسفی شعری ازمامۆستا قانع را قرائت نمود و مراسم باخواندن دعای اختتامیە توسط خانم سعدیە میرانی پایان یافت.

خلل کــی رە بـــــــــرد برساحـــت او
بنائی سخت بنیان است قـــــــــــرآن
درآن سامان کە سامان نیست کس را
پناە هرمـــــــسلمان است قــــــــــرآن

ارسال گزارش: فرزانە هدایتی زادە، کارشناسی ارشد ادبیات فارسی و فعال فرهنگی

مراسم تجلیل از حافظان قران کریم بانه وره مراسم تجلیل از حافظان قران کریم بانه وره

2 پاسخ برای “مراسم تجلیل از خواهران حافظ کل قرآن کریم درشهر بانەورە برگزار شد/عکس

  • شکلاتی در تاریخ اردیبهشت 20, 1396 گفت:

    […] مراسم تجلیل از خواهران حافظ کل قرآن کریم درشهر بانەورە … […]

  • ضیایی . سرده در تاریخ اردیبهشت 16, 1396 گفت:

    موفق و موید باشند در راه کسب تعالیم فرهنگی و نشر آن؛
    دستمریزاد و خسته نباشید به برگزار کنندگان مراسم