ج 10 فروردین 1403 ساعت 15:49

مشاور سازمان جهانی بهداشت از خدمات سلامت الکترونیک پاوه بازدید کرد

مشاور سازمان جهانی بهداشت از خدمات سلامت الکترونیک پاوه بازدید کرد

به گزارش سلام پاوه:مشاور سازمان جهانی بهداشت و دبیر کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی دارو روز سه شنبه از خدمات سلامت الکترونیک شهرستان پاوه بازدید کردند. به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا:دبیر کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی دارو به هنگام این بازدید گفت:در استای ترویج مصرف منطقی دارو برنامه های […]

به گزارش سلام پاوه:مشاور سازمان جهانی بهداشت و دبیر کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی دارو روز سه شنبه از خدمات سلامت الکترونیک شهرستان پاوه بازدید کردند.

به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا:دبیر کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی دارو به هنگام این بازدید گفت:در استای ترویج مصرف منطقی دارو برنامه های مختلف و متعددی در کشور اجرا شده که در همین راستا امروز به همراه مشاور سازمان بهداشت جهانی از طرح نسخه الکترونیک شهرستان پاوه بازدید کردیم

دکتر فاطمه سهرابی افزود:خانم پرفسور لیبی یکی از اساتید دانشگاه استرالیا هستند که به عنوان مشاور سازمان جهانی بهداشت قرار است که در حوزه بهره مندی از داده هایی که در حوزه تجویز مصرف دارو در کشورمان داریم برای ترویج مصرف منطقی دارو به ما کمک و مشاوره بدهد.

سهرابی افزود:با توجه به اینکه شهرستان پاوه و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه پیشرو در زمینه راه اندازی برنامه نسخه الکترونیک بودند که خودش قدمی مثبت در راستای تجویز منطقی مصرف دارو هست.

وی گفت: به همین منظور امروز بازدیدی از فرآیند تجویز الکترونیک دارو و پرونده الکترونیک بیمار داشتیم و از نزدیک پروفسور لیبی این طرح را مورد بازدید قرار دادند و با فرآیند آن آشنا شدند.

دبیر کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی دارو تصریح کرد: مشاور سازمان بهداشت جهانی در این بازدید مشاهده کرد که در دورترین نقطه ایران که شرایط و یرساخت های فن آوری کامل نیستند کار بسیار بزرگی در زمینه پرونده الکترونیک و نسخه الکترونیک اجرا و انجام شده است.

سهرابی اظهار امیدواری کرد:با رفع مشکلات و تقویت نقاط قوت طرح، دیگر شاهد مشکلی به عنوان تجویز غیر منطقی دارو در کشور بسیار کمتر از وضعیت کنونی باشیم.

وی حمایت های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و شبکه بهداشت و درمان شهرستان پاوه را پشتوانه بسیار مهمی در اجرای موفق طرح دانست.

مشاور سازمان جهانی بهداشت نیز گفت: به شدت تحت تأثیر فعالیتهای مثبتی که انجام گرفته قرار گرفتم و اگر که زمینه مناسبی برای بهره برداری این فعالیتها فراهم شود می تواند از بسیاری مشکلات ناشی از تجویز غیرمنطقی دارو جلوگیری کند.

پروفسور لیبروئید (لیبی) افزود:با تجاربی که از بازدید کشورهای مختلف به دست آورده ام بعضی از اقدام های انجام گرفته این طرح می تواند به عنوان الگو در سایر کشورها مورد استفاده و بهره برداری قرار گیرد.

معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هم گفت: یکی از بسترهای تجویز منطقی دارو بحث نسخه نویسی الکترونیکی است که سازمان غذا و دارو سالهاست در این راستا فعالیت می کند.

دکتر امید عبدی افزود:خوشبختانه از سال گذشته و امسال شهرستان پاوه به عنوان پایلوت طرح انتخاب و اجرای طرح نسخه الکترونیک در آن شروع شده که بطور قطع و یقین می تواند در فرآیند تجویز منطقی مصرف دارو اثرگذار و اثربخش باشد.

وی تصریح کرد: این طرح علاوه بر مصرف منطقی دارو موجب کاهش هزینه های مردم و سرعت عمل و دقت بیشتر و همچنین کاهش محسوس خطاهای دارویی شود.

عبدی با بیان اینکه این طرح در شهرستان پاوه در مراحل پایانی خود است، اظهار امیدواری کرد: طرح در کل استان کرمانشاه توسعه و اجرایی شود.

خبرنگار:محمدهادی زامیاد

Top of Form

Bottom of Form

 

یک پاسخ برای “مشاور سازمان جهانی بهداشت از خدمات سلامت الکترونیک پاوه بازدید کرد

  • شهروند نودشه در تاریخ اردیبهشت 13, 1396 گفت:

    با تقدیر و تشکر از فرماندار محترم پاوه دکتر ولد بیگی امام جمعه محترم نودشه و سایر میهمانآن و همراهانی که در شهر مرزی نودشه اقدام به افتتاح داروخانه نمودند تا این مردم مظلوم و محروم از ابتدایی ترین امکانات اولیه زندگی بهرمند شوند ولی ای کاش وقتی این مکان را افتتاح می کردند این را هم می فرمودند که ای اهالی ساده لوح و همیشه در صحنه زیاد شادی نکنید زیرا این همه کب کبه و دب دبه فقط به خاطر صدور مجوز افتتاح داروخانه و انتقال آن به مکانی آباد است زیرا شما از اذل محکوم شده آید واین تقلا و تلاش بی جهت شما به جایی نمی رسد به این خانم دکتر هم که با توجه به سن و تجربه کمشان این گونه با احساسات مردم نودشه بازی کردند تبریک می گوییم راستی جرم این مردم محروم و مرز نشین و خسته از تبعات ۸ سال جنگ چیست که این گونه مسئولین با آن برخورد می کنند