ج 10 فروردین 1403 ساعت 16:21

مراسم روز کارگر در شهرستان پاوه برگزار شد

مراسم روز کارگر در شهرستان پاوه برگزار شد

به گزارش سلام پاوه : مراسم بزرگداشت روز کارگر به همت اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان پاوه در محل سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پاوه برگزار شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی روز یکشنبه در مراسمی که با حضور فرماندار ، مسئولان و […]

به گزارش سلام پاوه : مراسم بزرگداشت روز کارگر به همت اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان پاوه در محل سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پاوه برگزار شد.فاضل سلیمی

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی روز یکشنبه در مراسمی که با حضور فرماندار ، مسئولان و جمعی از کارگران و کارفرمایان در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پاوه برگزار شد گفت :این مراسم حاصل تلاش کارگران ، کارفرمایان و ادارات سطح شهرستان است و اصل سه جانبه گرایی کارگر ، کارفرما و دولت در این مراسم دیده می شود .

فاضل سلیمی عملکرد اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی را در سال ۹۵ اینگونه تشریح نمود: ۱۰۲۲ مورد بازرسی دوره ای و موردی به منظور صیانت از نیروی کار توسط بازرسان کار شهرستان پاوه انجام پذیرفته است و در بخش روابط کار در تشخیص شهرستان و هیئت حل اختلاف مربوط به ۴ شهرستان اورامانات است ، مجموعا ۱۰۴ پرونده منجر به صدور رای شده است که ۲۵ درصد از این آرا، آرای سازشی است .

وی ادامه داد و گفت : در بخش تعاون ۱۱ مورد تعاونی که اکثرا در بخش گردشگری و صنایع دستی فعالیت داشته ثبت شده است و فعالیت واحد اشتغال هم ۸ جلسه اشتغال با ۳۸ مصوبه بوده است .

سلیمی گفت: مجموعه این تلاش ها با اعلام نظر کمیته ارزشیابی اداره کل متبوع منجر به کسب رتبه برتر استان در دو سال پیاپی ۹۴ و ۹۵ در اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان بوده است .

 فرماندار پاوه نیز با گرامیداشت هفته کارگر و روز پاسدار و جانباز ، اهمیت اقتصاد مقاومتی را از اندک بودن حاضرین و عدم متوجه بودن مسئولین به این امر اشاره کرد.

پرویز ایده پور به اهمیت اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی در عمل است نه در افرادی که اقتصاد مقاومتی را مصادره کرده و آن را فقط در بیان تشریح می کنند.

وی در ادامه مهمترین قسمت اقتصاد مقاومتی را مردم دانست و گفت مهمترین قشر در مردم نیز برای این امر کارگران و کارفرمایان هستند .

ایده پور اقتصاد مقاومتی را در دو جنبه جهانی توضیح داد و توصیه خواندن کتاب هیوندا که یک فرد ژاپنی برای انجام کار در کارگاه باید هر روز از خانه تا کارگاه را با پای پیاده طی می کرد اشاره کرد و گفت این مرد از دوچرخه شروع به ساخت کرد تا به موتور رسید و امروزه این شرکت یک برند جهانی شده و باعث شکوفایی اقتصاد ملت ژاپن شد.

وی افزود : در بعد دیگر به شرکت میتسوبیشی اشاره کرد و گفت :از اختراع کلید برق شروع کرده و امروزه در تولید ماشین آلات سنگین و توربین های جهان هستند.

فرماندار پاوه با اشاره به افتتاح و بهره برداری پروژه آبرسانی آب سد هیرویی به دشت های سرپل ذهاب گفت: تونل ۴۹ کیلومتری انتقال آب ، به عنوان بزرگترین تونل انتقال آب جهان در استان کرمانشاه و در دولت تدبیر و امید با هزینه ۱۴۰۰ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به هزینه ۱۵۰۰ میلیاردی سد داریان نیز گفت:آیا این مبلغ هزینه ، نیز نمی تواند باعث ایجاد اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی در منطقه شود؟ که باید ما این سوالات را پاسخ دهیم و از این به بعد ما مسئول هستیم.

ایده پور با بیان اینکه در احداث این پروژه همواره افرادی از انتقال این آب به مناطق گرمسیری ناراضی و گلایه داشتند گفت: سرچشمه آب سد داریان در مناطق کردستان است، که این سد هیچ آبی را منحرف نخواهد کرد و پس از استخراج برق با استفاده از این آب، در مسیر خود قرار می گیرد و در سد هیرویی هم بدون یک ریال هزینه آب مستقیما به دشت های سرپل ذهاب انتقال داده می شود.

فرماندار پاوه گفت: امروز چشم اندازهای زیبایی در مسیر دریاچه سد داریان به وجود امده است که علاوه بر تولید برق در این سد، باید به دنبال احداث تفرجگاههایی برای جذب گردشگران باشیم.

در پایان این مراسم با اهدای جوایزی از کارگران و کارآفرینان برتر شهرستان پاوه تجلیل به عمل آمد.

گزارش: از آکو مرادی و فرهاد صالحی 

2 پاسخ برای “مراسم روز کارگر در شهرستان پاوه برگزار شد

  • طرفدار حق در تاریخ اردیبهشت 11, 1396 گفت:

    با سلام اینجانب نیز با نظر آقای کارگر موافق هستم بنده چند شب قبل حدودهای ساعت ۲ نصف شب بود که مشکل برق داشتم کارگران اداره برق با برخورد درست و خوشرویی تمام مشکل اینجانب را رفع نمودند -بنده از طریق همین سایت ورسانه از تمامی کارگران تقدیر وتشکر میکنم

  • کارگر در تاریخ اردیبهشت 11, 1396 گفت:

    واقعا جای تاسف داره که تو این مراسم یک نفر از کارگران زحمت کش اداره برق حضور نداشت اونهایی که شب وروز مشغول رفق مشکل مردم این شهرستان میباشند