س 28 فروردین 1403 ساعت 16:35

اولین شب از نمایش بزرگ”روزگاران”در پاوه اجرا شد/گزارش تصویری

اولین شب از نمایش بزرگ”روزگاران”در پاوه اجرا شد/گزارش تصویری

به گزارش سلام پاوه:اولین شب از نمایش “روزگاران” کاری از انجمن نمایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پاوه به نویسندگی و کارگردانی معتصم شافعی در سالن ورزشی امام خمینی (ره) به نمایش در آمد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : تئاتر روزگاران اثر دیگری از هنرمند معتصم شافعی است که همچون بسیاری دیگر از […]

به گزارش سلام پاوه:اولین شب از نمایش “روزگاران” کاری از انجمن نمایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پاوه به نویسندگی و کارگردانی معتصم شافعی در سالن ورزشی امام خمینی (ره) به نمایش در آمد.

نمایش روزگاران

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : تئاتر روزگاران اثر دیگری از هنرمند معتصم شافعی است که همچون بسیاری دیگر از کارهای وی با بازنگری به دوران گذشته و استفاده از فرهنگ و فولکلور اورامان ، و بهره گیری از لباس بومی محلی و استفاده از تلفیقی از هنر و ورزش ساعاتی را مملو از یادها و خاطرات گذشته بوجود آورد.

نمایش روزگاران در واقع زنده کردن فرهنگ و بازی های بومی و محلی است که در این عصر ارتباطات و فضای مجازی و نرم افزارهای پیام رسان ذهن انسان و بخصوص مردمان دیار کهن اورامانات را به دورانی نه چندان دور می برد که بازی کردن در دشت و دمن با ابتدایی ترین امکانات لذتی تکرار نشدنی را فارغ از برد و باخت بوجود می آورد.

در این نمایش استفاده از شعرهای جذاب ، تاکید بر کار گروهی ، بهره گیری از لباس اصیل بومی ، رجزخوانی های ناشی از یک رقابت سالم همراه با صحنه هایی از طنز و آواز ذهن های مخاطبان را برای ساعاتی از فضاهای امروزی و مجازی خارج می کند. و علی رغم رقابت و رجز خوانی های فروان در طول بازی روحیه با اتمام بازی برپایی پایکوبی و شادی بیانگر رقابتی سالم و بدور از کینه و کدورت در میان مردمان نسل های قدیم است.

در واقع باید گفت روزگاران یادآور این نکته است که مردمان نسلهای گذشته نه چندان دور با کمترین ها شاد بودند و سالم زندگی کردند اما نسل امروز …؟

مسئول انجمن نمایش پاوه  اظهار داشت:نمایش بزرگ روزگاران در مدت شش ماه پیش استارت زده شد که هدف آن حضور و شرکت در جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی در شهر مریوان است که دو سه ماه آینده برگزار خواهد شد که نیاز است برای حضور در آن چهار اجرای عمومی در شهر داشته باشیم.

شهریار انصاری گفت:این نمایشنامه تلفیقی از هنر،ورزش است که با تاکید بر فرهنگ اورامان بازیهای بومی محلی و قدیمی این دیار کهن را که به نحوی شور و نشاط سالهای قدیم را نمایش می گذارد.

وی این نمایشنامه بزرگ را شامل بازیهای بومی و محلی از جمله:گورزوخه ت،،بوخچه گه ردان، که که پری، ویوله بالی،قوله شوران،شاو من و شارو تو و هه نوری مه نوری،کلاو فرانکی است که هر کدام از آنها با اجرای آن هدفی خاص را دنبال می نماید.

انصاری ضمن تشکر از همکاری اداره آموزش و پرورش و ارشاد اسلامی از مسئولین و مردم و اصحاب رسانه خواست نهایت حمایت و پشتیبانی خود را از این گروه داشته باشند  تا انشالله در جشنواره بین اللملی تئاتر خیابانی که در مهرماه سال جاری در شهر مریوان برگزار خواهد شد،موفق شویم.

در پایان این نمایش انجمن حمایت از ورزش پاوه (پشتیوان) نیز بخاطر اجرا و بازسازی بازی ها و ورزشهای بومی و محلی با اهدای لوح و هدیه ای از بازیگران و عوامل این تئاتر تقدیر بعمل آوردند.

گفتنی است نمایش بزرگ روزگاران امشب در ساعت ۲۱ شب در سالن ورزشی امام خمینی برای عموم مردم و علاقه مندان به نمایش در خواهد آمد.

عکس:خدر رمضانی

نمایش روزگاران

9 پاسخ برای “اولین شب از نمایش بزرگ”روزگاران”در پاوه اجرا شد/گزارش تصویری

  • محمد انصاری در تاریخ اردیبهشت 9, 1396 گفت:

    آقای مدیریت سایت؛ نۆر را همینڤوری گدٚاشتی و پاسخی ندادی. گفتیم نمایش به چه زبانی اجرا شده است.

    • فرهاد صالحي در تاریخ اردیبهشت 9, 1396 گفت:

      با زبان هورامی

  • متین پیرصنعان در تاریخ اردیبهشت 8, 1396 گفت:

    واقعا مراسم جالبی بود و کاک معتصم وهمچنین بازیگران دستان درد نکند.

  • کامران شفیعی در تاریخ اردیبهشت 8, 1396 گفت:

    ایشالله افتخار بزرگی است که کاک معتصم یک چنین نمایشی را نوشته و همچنین از زحمات آقای شهریار انصاری رییس انجمن نمایش تشکر میکنم ایشالله نمایش روزگاران در جشنواره مریوان مقام اول را میاره و تشکر می‌کنم از بازیگران زحمتکش نمایش روزگاران که واقعا بهترین نمایش را روی صحنه بردند امیدوارم هرسال بهترین نمایش ها را به روی صحنه ببریم کامران شفیعی هنرمند عرصه تئاتر

  • ارکان در تاریخ اردیبهشت 7, 1396 گفت:

    اصلا جالب نبود کاش نمایش دیگری اجرا میشد

  • ناشناس در تاریخ اردیبهشت 7, 1396 گفت:

    به نظرتون چی باشه؟؟تاکی ماباید به گذشته برگردیم اونم اینجور بازیها که نشانه عقب ماندگی ماهستش واقعا در دنیای امروز دیگه جایی ندارن ای کارا

  • ناشناس در تاریخ اردیبهشت 7, 1396 گفت:

    ماشاللە فرە وەش بێ،دەس شا وەش بۆ

  • پاوه در تاریخ اردیبهشت 7, 1396 گفت:

    موفق باشیدنمایشی زیبا بود

  • محمد انصاری در تاریخ اردیبهشت 7, 1396 گفت:

    با سلام و تشکر
    ببخشید نمایش مذکور به چه زبانی است؟
    یعنی با چه زبانی اجرا می شود.