ج 10 فروردین 1403 ساعت 08:59

پاوه بیشترین میزان بارش باران در سطح استان کرمانشاه را دارد

پاوه بیشترین میزان بارش باران در سطح استان کرمانشاه را دارد

به گزارش سلام پاوه:معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت:میانگین بارش های سال زراعی جاری(اول مهر ۹۵ تا سوم اردیبهشت ۹۶) در استان کرمانشاه به ۴۱۵٫۵میلیمتر رسیده است. به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا:علی محمد زورآوند روز یکشنبه اظهار کرد:این مقدار بارش در مقایسه با مدت مشابه سال زراعی قبل که ۶۹۶ […]

به گزارش سلام پاوه:معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت:میانگین بارش های سال زراعی جاری(اول مهر ۹۵ تا سوم اردیبهشت ۹۶) در استان کرمانشاه به ۴۱۵٫۵میلیمتر رسیده است.

به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا:علی محمد زورآوند روز یکشنبه اظهار کرد:این مقدار بارش در مقایسه با مدت مشابه سال زراعی قبل که ۶۹۶ میلی متر بود ۴۰ درصد کاهش نشان می دهد اما با میانگین بارش های بلندمدت برابری می کند.

وی گفت:بیشترین بارش های سال زراعی جاری در شهرستان پاوه با ۶۷۰ میلی متر اتفاق افتاده و گواور با ۶۶۹ میلی متر و دالاهو با ۶۱۰ میلی متر نیز در جایگاه های بعدی شهرهای پربارش استان قرار دارند.

زورآوند با بیان اینکه کمترین مقدار بارش سال زراعی جاری نیز از قصرشیرین به مقدار ۱۸۸٫۴ میلی متر رخ داده، افزود: در شهر کرمانشاه نیز شاهد بارشی به مقدار ۳۷۲٫۵ میلی متر بوده ایم.

معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه همچنین در خصوص آخرین وضعیت جوی استان طی روزهای آتی نیز گفت: از عصر امروز (یکشنبه) با گذر موجی ناپایدار از جو منطقه، شرایط برای بارش رگباری باران همراه با وزش نسبتا شدید باد و رعد و برق تا پایان روز دوشنبه در استان فراهم می شود.

زورآوند خاطرنشان کرد:ورود این موج علاوه بر کاهش دمای روزانه، شرایط را برای بارش در مناطق مختلف استان بخصوص شهرهای واقع در نواحی شمالغربی استان را فراهم خواهد کرد.

وی ادامه داد:وزش باد در روز دوشنبه ممکن است هوای شهرستان های مرزی استان نظیر قصرشیرین و سرپل ذهاب را غبارآلود کند.

معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه گرمترین نقطه استان طی امروز (یکشنبه) را سومار با دمای ۳۷ درجه بالای صفر عنوان کرد و گفت:امشب نیز اسلام آبادغرب،کنگاور و سنقر و کلیایی با دمای هفت درجه بالای صفر خنک ترین مناطق استان است.

زورآوند خاطرنشان کرد:دمای شهر کرمانشاه نیز امروز در گرمترین حالت به ۲۶ درجه و امشب به ۹ درجه بالای صفر خواهد رسید.

گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام به آدرس irnakermansha@ منتشر خواهد شد.

یک پاسخ برای “پاوه بیشترین میزان بارش باران در سطح استان کرمانشاه را دارد

  • شهروند در تاریخ اردیبهشت 4, 1396 گفت:

    شکر خدا