پ 09 فروردین 1403 ساعت 16:58

دو خبر از شهرستان پاوه

دو خبر از شهرستان پاوه

به گزارش سلام پاوه : امام جمعه پاوه، بر لزوم و ضرورت ایجاد فضایی آرام و معتدل برای حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها تأکید کرد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : ماموستا ملا قادر قادری روز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش با اشاره به آغاز تبلیغات منفی گروهها، […]

به گزارش سلام پاوه : امام جمعه پاوه، بر لزوم و ضرورت ایجاد فضایی آرام و معتدل برای حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : ماموستا ملا قادر قادری روز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش با اشاره به آغاز تبلیغات منفی گروهها، احزاب و رسانه های بیگانه مخالف نظام جمهوری اسلامی علیه انتخابات پیش رو افزود: نقش فرهنگیان و آموزش و پرورش در این راستا و ایجاد اعتدال در جامعه مهم و حائز اهمیت است.ماموستا قادری

وی فرهنگیان را به دوری از ورود به جناح بندی های سیاسی در تبلیغات انتخاباتی توصیه کرد و گفت: رسالت شما تشویق و ترغیب به مشارکت در انتخابات و حضور حداکثری است.

امام جمعه پاوه در ادامه برخورد همراه با حکمت و تدبیر توسط مسئولان در ایجاد آرامش و بهتر فکر کردن و تصمیم گرفتن افراد جامعه را بسیار مؤثر است.

ماموستا قادری با تشریح اوضاع خاورمیانه و اعمال جنایات غیر انسانی و تخریب اموال و سرمایه های ملی و انسانی کشورهای اسلامی، امنیت را بهترین هدیه برای هر ملتی دانست و گفت: امروز ملت ایران از این هدیه به خوبی برخوردار است.

وی تصریح کرد: بزرگترین مشکل بشر در این برهه فاصله طبقاتی ناشی از توزیع نادرست ثروت و نبود عدالت است.

وی با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و نقش آموزش و پرورش در تبیین اهداف این شعار خواستار نظم و انضباط و برنامه ریزی در امور برای محقق شدن این شعار شد.

معاون فرماندار پاوه نیز گفت: آموزش و پرورش نباید درگیر مسائل جناحی و سیاسی شده و رسالت عظیم و حیاتی خود که همانا تلاش برای رشد و اعتلای علمی جوانان و ارتقای اخلاق و منش آنان است، غافل شوند.

سید نجیب میرانی، هدایت تحصیلی را در سال گذشته ناموفق دانست و گفت: بسیاری از دانش آموزان توانمند با اجرای این طرح از رشته مورد علاقه خود که توانمندی ادامه آن را نیز داشتند، محروم شدند.

در ابتدای این جلسه مدیر آموزش و پرورش پاوه گزارشی از عملکرد این مدیریت را در سال تحصیلی جاری ارائه کرد و از تلاش و همت جمعی مجموعه آموزش و پرورش برای موفقیت حدود هفت هزار دانش آموز این شهر خبر داد.

مختار برزگرد فر، مهمترین موضوع در هدایت تحصیلی دانش آموزان را تنوع در رشته های تحصیلی عنوان کرد و گفت: متاسفانه تمایل بیش از حد دانش آموزان این شهرستان به رشته علوم تجربی به معضلی بزرگ برای آموزش و پرورش تبدیل شده است.

*****************

فرماندار پاوه:

اراده و عزم جوانان در کنار حمایت دولت، عوامل اساسی در ایجاد اشتغال پایدار است

به گزارش سلام پاوه : فرماندار شهرستان پاوه اراده و عزم جوانان را در کنار حمایت دولت عوامل اساسی در ایجاد اشتغال پایدار عنوان کرد.

پرویز ایده پور روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی با عنوان تولید و اشتغال با جمعی از جوانان بخش مرزی باینگان افزود: دولت با پرداخت وام و تسهیلات کم بهره و بلندمدت و جوانان با علاقه و تخصص می توانند بزرگترین مشکل کشور را در این برهه زمانی که اشتغال است، حل کنند.

فرماندار پاوه اضافه کرد: توسعه تنها زمانی اتفاق خواهد افتاد که مردم مشارکت کنند و دولت نیز با فراهم کردن زمینه های لازم حمایت کند.

وی با بیان اینکه کارآفرین نمونه کشور از جوانان روستای زردویی باینگان است، گفت: جوانان این بخش مرزی با تلاش، تخصص و توانمندی مثال زدنی خود فعل بازگشت به خویشتن و مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها را به خوبی صرف کردند.

وی حضور حدود ۱۲ هزار گردشگر در تعطیلات نوروز امسال در باینگان و روستای زردویی را ناشی از فعالیت و تلاش جوانان این بخش و گروه نیک اندیشان آن دانست و گفت: امسال فقط سیاه چادر ورودی باینگان بیش از ۱۱۰ میلیون ریال درآمد ناشی از فروش غذاهای محلی و سنتی و صنایع دستی داشته است.

فرماندار پاوه، موضوع آموزش را در ایجاد اشتغال بسیار مهم دانست و آمادگی کارگروه اشتغال شهرستان را برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه از طریق بانک کارآفرینی امید برای اجرای طرحهای اشتغال زا اعلام کرد و گفت: در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتعال نامگذاری شده، دولت فقط با پرداخت تسهیلات کم بهره می تواند زمینه تولید و اشتغال جوانان را فراهم کند و بانکها باید در این راستا همراه دولت و جوانان شوند.

در این نشست جوانان کارآفرین باینگانی به بیان نقطه نظرات و طرحهای در دست اجرای خود پرداختند و مهمترین خواسته خود را برای تولید و اشتغال احداث راه دسترسی به مراتع به منظور توسعه گردشگری و احیای دامداری، رنبورداری و باغداری عنوان کردند.

پرداخت وام های کم بهره و بلندمدت نیز مهمترین درخواست جوانان کارآفرین برای تولید و اشتغال بود.

بخش باینگان از توابع شهرستان پاوه در استان کرمانشاه می باشد که با بیش از ۱۰ هزار نفر جمعیت در ۱۲۰ کیلومتری شهر کرمانشاه قرار دارد.

خبرنگار : هادی زامیاد

منبع خبر : ایرنا