ج 10 فروردین 1403 ساعت 04:48

چرا نباید عضو هیچ جناحی شد…/محمود رستمی تبار

چرا نباید عضو هیچ جناحی شد…/محمود رستمی تبار

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه:انسان از آدم تا کنون همیشه و در همه حال نیازمند اصلاح امور بوده است. همه انبیاء الهی با توجه به مقتضیات و سطح بینش مردم حاوی پیام الهی بوده اند. بعضی ها را با معجزات و برخی ها را با انذار و برخی ها را با تشویق به تفکر و […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه:انسان از آدم تا کنون همیشه و در همه حال نیازمند اصلاح امور بوده است. همه انبیاء الهی با توجه به مقتضیات و سطح بینش مردم حاوی پیام الهی بوده اند. بعضی ها را با معجزات و برخی ها را با انذار و برخی ها را با تشویق به تفکر و اندیشه راهنمایی نموده اند. و تا زمانی که دنیا ادامه داشته و حیات بنی آدم در آن وجود دارد اصلاح امور زندگی ضروری است و در غیر اینصورت دلیلی برای تداوم یک رویه یکسان و امتحان پس داده وجود نخواهد داشت.محمود رستمی تبار

گویا از امام کاظم روایت شده است » کسى که دو روزش با هم برابر باشد، زیان کار است. کسى که امروزش بدتر از دیروزش باشد، از رحمت خدا به دور است. کسى که رشد و بالندگى در خود نیابد، به سوى کاستى‏‌ها مى‏‌رود و آن که در راه کاستى و نقصان گام بر مى‏‌دارد مرگ برایش بهتر از زندگى است.»بنابراین انسان موجودی است اصلاح طلب چون خداوند وی را به اصلاح و طی نمودن پله های طرقی و رسیدن به کمال تشویق و ترغیب کرده و کوتاهی دراین مسیر را نمی پذیرد. امید است همه ما اصلاح گران صالح و مصلح باشیم …..

و اما:
جناحها در ایران تفاوت ماهوی باهم دیگر ندارند و خود را با یک میزان می سنجند.جناحها در ایران فاقد هرگونه دیدگاه و مرامنامه رسمی ثبت شده (حزب) هستند ودر انتخابات ها ظهور و فورا غروب می کنند ….جناحها در ایران به راحتی همدیگر را متهم و محکوم می سازند. ورود به یک جناح گاهی موجب مرگ سیاسی و حتی اجتماعی فرد می گردد.

مردم در اکثر شهرهای ایران به علت عدم باور به این جناحها هرگز جناحی رای نداده اند. مردم بیشتر به نامها رای می دهند.در صورتیکه افراد هم هفکر دچار یک اشتباه یا خطایی شود به راحتی تردد شده و حمایت نمی گردد.جناحها در ایران فاقد ظرفیت نقدپذیری هستند.جناحها فاقد برنامه مدون جهت توسعه کشور هستند و برای موج سواری موج سازی می کنند و چون ناکام ماندند ظرفیت پذیرش شکست را ندارند.

گاهی برخی جناحها به راحتی از افکار خارجی تاثیر می پذیرند و یا به محض از دست دادن موقعیت در آغوش بیگانه می غلطند.گاهی برخی از جناحها فاقد دروازه کنترلی بوده و مخالفان جناح دیگر را با هر اسم و نشانی به راحتی می پذیرند.ورود به یک جناح و مشغله های ناشی (غوغا سالاری درون جناحی) از آن مردم را از ذهن افراد دور ساخته و هدف اصلی گم می شود و نتیجه آنکه جایگاه مردمی از دست خواهد رفت.

رای دهندگان برخی شهرها که از باور و عقیده خود تاثیر می پذیرند معمولا و اکثرا از یک جناح بوده و ورود به جناح دیگر موجب انگ خواهد شد.تجربه ثابت کرده است در اوج انتخابات احساسات به اوج رسیده و رای دهندگان پیش از آنکه عقلای رای دهند احساسی رای می دهند.تجربه ثابت کرده است بعد از هرمدتی مردم از یک جناح ولو با عملکرد مطلوب خسته می شوند.

بنابراین و به جهت اینکه در ایام انتخابات هرفکر و اندیشه ای می خواهد ماهی خویش را از آب گل آلود و یا فضای نسبتا بازتر سیاسی اجتماعی بگیرد ترجیح می دهم به خودم و افکارم و باورم اطمینان کنم و از هیچ جناحی بعنوان نردبان ترقی استفاده نکنم چون ممکن است نردبان پوسیده باشد و یا در هنگام برگشت به پایین زیر پایم را خالی کرده باشند.

محمود رستمی تبار

یک پاسخ برای “چرا نباید عضو هیچ جناحی شد…/محمود رستمی تبار

  • دانشجو در تاریخ فروردین 31, 1396 گفت:

    این نگرش، صرفاً مبتنی بر سلیقه و فاقد پشتوانه‌ی نظری است و هیچ مرجع علمی، بدان اعتبار نمی‌نهد.
    با تقدیم ادب و احترام