ش 01 اردیبهشت 1403 ساعت 11:04

فرماندار پاوه شایعه شکستگی دیواره سد داریان را تکذیب کرد

فرماندار پاوه شایعه شکستگی دیواره سد داریان را تکذیب کرد

به گزارش سلام پاوه : فرماندار پاوه شایعه شکستی و آسیب به دیواره سد داریان را تکذیب کرد و گفت: ساعت ۱۰ روز پنجشنبه گذشته براثر شکستگی لوله تخلیه آب شیر پروانه ای نیروگاه، مقادیری آب وارد طبقه تحتانی نیروگاه شد. به گزارش سلام پاوه و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمانشاه روز سه […]

به گزارش سلام پاوه : فرماندار پاوه شایعه شکستی و آسیب به دیواره سد داریان را تکذیب کرد و گفت: ساعت ۱۰ روز پنجشنبه گذشته براثر شکستگی لوله تخلیه آب شیر پروانه ای نیروگاه، مقادیری آب وارد طبقه تحتانی نیروگاه شد.سد داریان

به گزارش سلام پاوه و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمانشاه روز سه شنبه به نقل از پرویز ایده پور اضافه کرد: حجم آب ورودی بیشتر از ظرفیت پمپ های تخلیه کننده نشتی نیروگاه بود که این موضوع باعث آبگرفتگی در این بخش از نیروگاه گردید که با تمهیدات معمول به سرعت آبگرفتگی کنترل شد و پیش بینی می شود که شرایط ظرف ۲۴ ساعت آینده به حالت عادی برگردد.

وی گفت: سد داریان و تاسیسات نیروگاهی دو مقوله مجزا از همدیگرند و مشکل به وجود آمده در نیروگاه ربطی به سد ندارد.

وی اظهار کرد: سد داریان علاوه بر اینکه یک منبع ذخیره آبی است، منبع تولید انرژی نیز می باشد و در حاشیه سد در حال ساخت تأسیسات نیروگاهی می باشیم.
به دنبال بارندگی های مناسب سال جاری سد داریان سرریز کرد.

حجم مخزن سد داریان پاوه ۳۳۸ میلیون متر مکعب است و میزان برق تولیدی نیروگاه آن ۵۰۰ میلیون کیلووات ساعت در سال است که یک هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال درآمد خواهد داشت.

اهداف احداث سد داریان تولید انرژی برق آبی و بهره برداری حداکثری از آب رودخانه سیروان به منظور توسعه کشاورزی عنوان شده است.

سد داریان در ۲۵ کیلومتری شهر پاوه و ۱۴۵ کیلومتری کرمانشاه واقع شده است.