ج 31 فروردین 1403 ساعت 20:01

۲۲ اردیبهشت کار تایید صلاحیت کاندیداها به اتمام می‌رسد

۲۲ اردیبهشت کار تایید صلاحیت کاندیداها به اتمام می‌رسد

به گزارش سلام پاوه : رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان کرمانشاه گفت:۲۲ اردیبهشت کار تایید صلاحیت کاندیداها به اتمام می‌رسد.  به گزارش سلام پاوه و به نقل از خبرگزاری کردپرس، حسن سلیمانی رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه  ۱۶۳ نفر در هیأت نظارت بر انتخابات […]

به گزارش سلام پاوه : رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان کرمانشاه گفت:۲۲ اردیبهشت کار تایید صلاحیت کاندیداها به اتمام می‌رسد.

 به گزارش سلام پاوه و به نقل از خبرگزاری کردپرس، حسن سلیمانی رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه  ۱۶۳ نفر در هیأت نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در استان کرمانشاه فعالیت می‌کنند، گفت : ارائه خدمات تا پایان فرآیند انتخابات ادامه دارد.

وی با اشاره به در دست بررسی بودن کار بررسی صلاحیت نامزدهای حضور در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا توسط هیأت های اجرایی افزود : هیأت‌های اجرایی موظف هستند درباره داوطلبان از مراجع مربوطه استعلام بگیرند و بررسی های لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه از ۱۷ الی ۲۱ اردیبهشت ماه نیز مجددا اعتراض به رد صلاحیت افراد بررسی می‌شود گفت : از ۲۲ اردیبهشت نیز کار تایید صلاحیت کاندیداها به اتمام می‌رسد.

رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: آنچه در بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی توسط هیات‌های اجرایی مورد توجه قرار می‌گیرد پاسخ استعلام از مراجع چهارگانه است و نظر این مراجع از نظر هیات نظارت برای تعیین صلاحیت‌ها، حجت است.

سلیمانی افزود: بر اساس آمار ۹۷۹۴ هزار نفر در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان کرمانشاه ثبت‌ نام کرده‌اند.

وی  با تاکید بر حساسیت هیات نظارت بر اجرای قانون و مقررات، یادآور شد : هیات نظارت در این مسیر در کنار هیات اجرایی است نه در مقابل آن و آنچه که هیات های اجرایی بر اساس پاسخ استعلامات و سایر مجاری معتبر به آن دست یابند ، مورد توجه هیات نظارت نیز قرار خواهد گرفت.

سلیمانی با اشاره به اصل ششم قانون اساسی مبنی بر اداره امور کشور با رای مردم گفت: اعضاء هیات نظارت بر انتخابات باید بر اساس قانون بر این دوره از انتخابات نظارت داشته باشند و به اعتراض های احتمالی نامزدها رسیدگی کنند.

وی افزود: استفاده از امکانات دولتی برای انجام وظایف هیات‌های نظارت مجاز است اما باید مراقب بود که از این امکانات برای تبلیغات استفاده نشود.

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات استان کرمانشاه گفت: هیات های نظارت می توانند بر تمامی مراحل انتخابات نظارت داشته باشند و رفتارهای انتخاباتی را زیر نظر بگیرند.

سلیمانی همچنین در رابطه با خرید و فروش رای گفت: خرید و فروش رای به طور قطع جرم محسوب می شود و هیات‌های نظارت بر انتخابات باید در این زمینه نظارت کامل داشته باشد، باید توجه داشت که تبلیغات علیه دیگر نامزدهای انتخابات، جرم محسوب می شود و با آن برخورد خواهد شد.

سلیمانی در ادامه با اشاره به اینکه خوشبختانه دولت یازدهم تمام تلاش خود را برای برگزاری هرچه باشکوه تر انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه به کار گرفته گفت: هیات های اجرایی و نظارت انتخابات باید با برگزاری نشست های متعدد با یکدیگر، در کنار هم، هم افزایی خوبی داشته باشند، و در این راستا خوشبختانه استانداری کرمانشاه در زمینه برگزاری انتخابات همکاری های لازم را به خوبی صورت داده است.

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان  در ادامه با قدردانی  از حضور پرشور افراد واجد شرایط برای شرکت در رقابتهای انتخاباتی شوراهای اسلامی، از آنان خواست تا با تکیه بر معرفی توانائیهای خود، از توهین و تهمت و تخریب نسبت به رقبا پرهیز نموده و قوانین و آئین نامه های انتخاباتی را رعایت کنند.