ش 01 اردیبهشت 1403 ساعت 11:09

امنیتی که در پاوه هست در تهران هم نیست ! / شادمان میرصاحب

امنیتی که در پاوه هست در تهران هم نیست ! / شادمان میرصاحب

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : شهرستان پاوه یکی از مناطق مرزی کشور هست که با وجود تحمل سختی های جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و در راس آن حملات ضد انقلاب و با تقدیم بیش از ششصد شهید به انقلاب ، جزو شهرستان های محروم و محجور باقی مانده است ! در محافل عمومی […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : شهرستان پاوه یکی از مناطق مرزی کشور هست که با وجود تحمل سختی های جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و در راس آن حملات ضد انقلاب و با تقدیم بیش از ششصد شهید به انقلاب ، جزو شهرستان های محروم و محجور باقی مانده است !

در محافل عمومی باور بر این است که علت عقب افتادگی و توسعه نیافتگی شهرستان پاوه به دلیل امنیتی جلوه دادن و شناساندن آن به مرکز است ! بر همگان آشکار است که نمایندگان ادوار و فعلی مجلس شورای اسلامی شعار آزاد سازی تردد مرز شوشمی و یا منطقه آزاد را سر داده اند و رایزنی هایی را انجام داده اند ، که هیچ یک تاکنون موفق به این مهم نشده اند و نتوانسته اند به این وعده جامه عمل به آن بپوشانند !شادمان میرصاحب

مسئله اصلی و اساسی اینجاست ،عقب افتادگی و توسعه نیافتگی شهرستان پاوه به ندانم کاری و کم کاری مسئولین مرتبط است و هیچ یک نتوانسته اند مسئولین رده بالا را قانع ،و نگاه کنترلی و امنیتی به منطقه را به نگاه تسهیل نگری تغییردهند.

به یقین باید گفت که پاوه در افکار و انظار دولتمردان ،وضعیت فعلی اش همان است که در مرداد ماه سال ۱۳۵۸ که حدود ۶۰ تن از جمله ۱۸ پاسدار سپاه پاسداران توسط نیروهای ضد انقلاب به شهادت رسیدند !

در پاسخ باید گفت : خیر ! اینجا پاوه است با مردمانی که همواره پای نظام‌ و انقلاب ایستاده اند و در زمان شدید ترین حملات بیگانگان همین مردمان بودند و هستند که خالصانه و خاضعانه از کیان و مرز خود دفاع کرده اند ! بعداز پایان جنگ تحمیلی و حملات ضد انقلاب قریب به سی سال است غیر از مناسبت ۲۲ بهمن، فشنگی در این منطقه شلیک نشده است .و به جرات باید گفت امنیتی که در پاوه وجود دارد نه تنها در تهران در هیچ نقطه ای از کشور وجود ندارد و سابقه ایثارگری آنان گواه بر این ادعاست .

دولتمردان بدانند به یُمن مولفه هایی بزرگ بنام پشتوانه محکم مردمی و وجود دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی در برابر خطرهای احتمالی دشمنان، همواره تا پای جان و مال ایستاده اند و بیدی نیستند که با بادی بلرزند !

نگاه امنیتی به منطقه بسیار آسیب زاست و در واقع موجب سوزاندن فرصت های سرمایه گزاری و عدم توسعه در معیشت و اشتغالزایی مردم می گردد ،چیزی که اکنون شاهد آن هستیم !بله درست است ما امنیت نداریم ! کدام امنیت ؟ما امنیت اشتغالزایی نداریم امنیت اقتصادی نداریم ،‌امنیت جوانان بیکار و خیابان گرد را نداریم ، و گرنه امنیتی که این دولتمردان از ان تعریف میکنند محلی از اعراب ندارد !

هر مسئولی شهرستان پاوه را امنیتی جلوه دهد خیانتی آشکار در حق مردم کرده است و به تامین و تضمینِ آسایش و آسودگی این مردم لطمه زده است ، مگر آخرین توصیه های امام خمینی (ره) به مسئولین غیر این بود که فرمودند :

” کاری بکنید که دل مردم را بدست بیاورید “

نگارنده در پایان نه در هیچ مقامی بلکه در مقام یک شهروند به دولتمردان توصیه میکنم که نگاه امنیتی به شهرستان پاوه را به نگاه اقتصادی تغییر دهند و بدانند مسئولیت، محدودیت نیست !

والسلام علی من التبع الهدی

شادمان میرصاحب
۱۳۹۶/۱/۱۸