پ 30 فروردین 1403 ساعت 16:01

مشروح سخنان استاندار و فرماندار پاوه در نشست دیروز در مسجد جامع پاوه

مشروح سخنان استاندار و فرماندار پاوه در نشست دیروز در مسجد جامع پاوه

به گزارش سلام پاوه : استاندار کرمانشاه گفت با توجه به همراهی مردم پاوه با انقلاب، نگاه مسئولان نظام به این شهرستان خاص و ویژه است. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : اسدالله رازانی روز پنجشنبه در مراسم دیدار وزیر کشور با علمای اهل سنت اورامانات و مردم و مسئولان پاوه در مسجد جامع این شهر […]

به گزارش سلام پاوه : استاندار کرمانشاه گفت با توجه به همراهی مردم پاوه با انقلاب، نگاه مسئولان نظام به این شهرستان خاص و ویژه است.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : اسدالله رازانی روز پنجشنبه در مراسم دیدار وزیر کشور با علمای اهل سنت اورامانات و مردم و مسئولان پاوه در مسجد جامع این شهر افزود: مردم پاوه چهار برابر متوسط کشور در ادای دین به انقلاب و نظام بیشتر تلاش کرده اند و این موجب شده تا نگاه مسئولان نظام به این دیار ویژه باشد.استاندار کرمانشاه

استاندار کرمانشاه اظهار کرد: مردم این استان و بخصوص مردم پاوه و اورامانات در هشت سال دفاع مقدس همراهی، اخلاص و صداقت خود را نسبت به نظام به روشنی به اثبات رسانده اند و تعداد شهدای عزیز این استان نشان دهنده این مهم است.

رازانی افزود: مردم پاوه به تناسب جمعیت ۶۰ هزار نفری خود با تقدیم ۶۴۰ شهید به ازای هر ۱۰۰ نفر یک شهید تقدیم انقلاب کرده اند که این همراهی با نظام نسبت به متوسط کشور چهار برابر است.

استاندار کرمانشاه، نقش علما را در جلب این همراهی و به ویژه نقش ماموستا ملا قادر قادری را بسزا و انکارناپذیر عنوان کرد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به وضعیت جغرافیایی و توپوگرافی پاوه که فاقد زمین کشاورزی است، گفت: دست ما برای توسعه شهرستان در زمینه کشاورزی و باغات بسته است و توجه ما به توسعه تجارت با استفاده از ظرفیت مرز و بازارچه های مرزی این منطقه است.

وی افزود: برای توسعه شهرستان پاوه همانند دیگر شهرستانهای استان سند توسعه تهیه کرده ایم.

رازانی گفت: تأمین آب شرب شهر پاوه و گازرسانی به شهرهای مرزی نوسود و نودشه از برنامه های دولت در این منطقه است.

رازانی تصریح کرد: طرح ایجاد منطقه ویژه اقتصادی اورامانات در دولت مطرح شده و در صورت موافقت دولت و مجلس، بازارچه های مرزی پاوه و اورامانات رونق بیشتری خواهد گرفت.

استاندار کرمانشاه گفت: امروز بزرگترین پروژه های کشور در کرمانشاه در حال اجراست که طرح گرمسیری از جمله این پروژه هاست که بخشی از آن به منطقه اورامانات بر می گردد.

فرماندار: مهمترین مشکل شهر پاوه ترافیک شدید است

 

فرماندار شهرستان پاوه گفت: شهر زیبا و توریستی پاوه به دلیل نداشتن کمربندی و فقط وجود یک خیابان از درد ترافیک بشدت می نالد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : پرویز ایده پور روز پنجشنبه در مراسم دیدار وزیر کشور با علمای اهل سنت و قشرهای مختلف مردم پاوه در مسجد جامع این شهر افزود: شهر پاوه که تنها شهر فاقد زمین کشور است مشکل شدید ترافیک دارد.

وی اظهار کرد: تردد خودروهای سنگین برای احداث ۲ سد عظیم داریان و هیروی در هشت سال اخیر نیز موجب چند برابر شدن ترافیک شهر شده و تمامی زیرساخت های آن را بشدت فرسوده کرده است.

ایده پور، تنها راهکار عملی برای بهبود وضعیت موجود را احداث کمربندی عنوان کرد و گفت: مطالعات اولیه این طرح در سال ۱۳۷۴ انجام شده و فقط نیاز به پیگیری ادامه آن دارد.

فرماندار پاوه با تشریح وضعیت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی این شهرستان گفت: پاوه دارای پنج شهر، سه بخش و ۴۱ روستای مسکونی و ۳۴ روستای خالی از سکنه است که در اثر جنگ تحمیلی خالی از سکنه شده اند.

وی اعلام کرد: پنج شهرداری شهرستان با توجه به توپوگرافی منطقه و خشن بودن آن فاقد منابع درآمدی هستند و حتی فاقد بنیه مالی لازم برای اداره شهرداری می باشند.

فرماندار پاوه از وزیر کشور خواست، به عنوان هدیه و ارمغان سفر به شهرستان، دستور تأمین اعتبار لازم برای اجرای یک پروژه در خور شأن این مردم برای هر شهرداری را صادر کند.

ایده پور تصریح کرد: در سفر رییس جمهوری و هیات دولت به استان کرمانشاه سه خواسته اصلی شهرستان شامل طرح تأمین آب شرب شهر پاوه، اتمام بیمارستان جدید شهرستان و احداث کمربندی شهر پاوه تقدیم شد.

وی افزود: خوشبختانه با پیگیریهای استاندار کرمانشاه طرح تامین آب شرب شهر پاوه با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است و طرح احداث بیمارستان هم با اختصاص ۸۰ میلیارد ریال از محل سفر رییس جمهوری با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

فرماندار پاوه افزود: تنها خواسته ما که هنوز به نتیجه نرسیده احداث کمربندی است.

منبع خبرگزاری ایرنا

خبر : محمد هادی زامیاد