پ 09 فروردین 1403 ساعت 17:48

مرز فرصتی مناسب برای توسعه منطقه پاوه و اورامانات است/ تسبیح ماموستا مرا یاد پاوه می اندازد

مرز فرصتی مناسب برای توسعه منطقه پاوه و اورامانات است/ تسبیح ماموستا مرا یاد پاوه می اندازد

به گزارش سلام پاوه:وزیر کشور در سفر یک روزه خود به استان کرمانشاه به همراه استاندار کرمانشاه و برخی از مسئولان استانی و فرماندهان نظامی،در جمع علما، روحانیون،بازاریان و کارمندان و سایر اقشار مختلف در مسجد جامع، مقاومتهای مردم پاوه را برگ زرین و ثبت شده انقلاب اسلامی خواند. به گزارش خبرنگار سلام پاوه:عبدالرضا رحمانی‌فضلی […]

به گزارش سلام پاوه:وزیر کشور در سفر یک روزه خود به استان کرمانشاه به همراه استاندار کرمانشاه و برخی از مسئولان استانی و فرماندهان نظامی،در جمع علما، روحانیون،بازاریان و کارمندان و سایر اقشار مختلف در مسجد جامع، مقاومتهای مردم پاوه را برگ زرین و ثبت شده انقلاب اسلامی خواند.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه:عبدالرضا رحمانی‌فضلی اظهار داشت:مردم پاوه به‌دلیل ایستادگی،ایثار و استقبال از شهادت،استمرار جهاد‌،استقامت و مقاومت در طول هشت سال دفاع مقدس و مبارزه با ضد‌انقلاب،برگ‌زرین و پرافتخاری را در تاریخ ثبت کرده‌اند.

وزیر کشور به روزهای حصر پاوه اشاره و بیان کرد:وقتی امام خمینی(ره) با صدور پیامی اعلام کردند حصر پاوه باید شکسته شود، مردم همه به سوی این منطقه بسیج شدند.و این مردم گرانقدر با وحدت کلمه و همدلی اجازه تجاوز ضد انقالاب را به پاوه ندادند و از کیان و ناموس خود دفاع کردند.

رحمانی فضلی با اشاره به دلیل سفر خود به پاوه گفت: جناب ماموستا قادری دو سال قبل که به وزارت کشور تشریف آورده بودند بنده را دعوت کردند که به پاوه بیاییم. تسبیحی هم به بنده دادند که فراموش نکنم. اما بالاخره خدا توفیق داد که الان خدمت شما برسم.

وی گفت : این تسبیح ماموستا قادری همیشه مرا یاد پاوه می اندازد.

رحمانی فضلی به نقش و جایگاه ماموستا ملا قادر قادری و وجود ایشان در منظقه اشاره کرد و گفت:این شخصیت و اندیشمند روحانی که مقام معظم رهبری در سفر خود به شهرستان پاوه به نیکی از ایشان تجلیل و یاد میکنند باعث افتخار است چرا که شخصیت هایی همچون ماموستا قادری از نیروهای مخلص و ارزشی انقلاب اسلامی می باشند.

وزیر کشور با اشاره به فرمان تاریخی حضرت امام (ره) در ۲۶ مرداد سال ۵۸ و تبعیت مردم پاوه از امام و رهبری برای مقابله با دشمنان سرسپرده گفت: رشادت و فداکاری مردم این دیار از کشور اسلامیمان در آن روزهای سخت و دوران دفاع مقدس فراموش ناشدنی است.

رحمانی فضلی با اشاره به ثبت تاریخی رشادت‌های مردم پاوه در طول دوران دفاع مقدس،اضافه کرد:برای دفاع از دین خدا در موارد محدودی اجازه جهاد و قتال داده می‌شود که باید دین را به‌ خوبی معرفی کرد،حال جمهوری اسلامی مدعی چنین حکومتی است که بر دل‌ها حکومت کند.

رحمانی‌فضلی با اشاره به اینکه ملت‌ها از لیبرالیسم خسته هستند،افزود:دعوت به عشق، وحدت، مهربانی و خداجویی، تفاوت حکومت اسلامی با حکومت‌های مادی‌گرا که هویت انسانی را هدف قرار داده‌اند، است.

وزیر کشور کثرت اقوام و ادیان را نقطه قوت نظام اسلامی دانست و افزود:سالهای متمادی اقوام ایرانی با باورهای مختلف در کنار یکدیگر با صلح و آرامش زندگی می کنند و این موجب حیرت دشمنان شده است.تفرقه را خواست اصلی دشمنان دانست و گفت:باید با وحدت بین مذاهب و اقوام،امنیت و اقتدار کشور را زیر لوای رهبری حفظ و تقویت کنیم.

وی اسلام را دین محبت و نوع‌دوستی معرفی کرد و ادامه داد: اگر ما واقعیت اسلام را درست معرفی کنیم مردم دنیا فوج فوج به آن خواهند گروید و مهربانی و عشق جایگزین خشونت و ترور می‌شود.

وزیر کشور با اشاره به اثرات مخرب تفکرات انحرافی نظیر داعش و گروه‌های تندرو که اسلام را ستیزه‌جو و دین خشونت معرفی می‌کنند، گفت: این فکر و حرکت آن‌ها موجب اسلام هراسی در دنیا می‌شود.

رحمانی فضلی با اشاره به ساماندهی مبادلات در معبرهای مرزی در شهرهای مرزی کشور و تلاش و جدیت نیروی انتظامی و نیروهای نظام و امنیتی برای کنترل این مبادلات گفت: مردمی که در نقاط مرزی زندگی می کنند بخش زیادی از معیشت خودشان را از طریق مبادلات مرزی تأمین می کنند.زیرا که رتبه بالای بیکاری استان را زیبنده مردم کرمانشاه ندانست و خاطرنشان کرد: باید این مشکل برای همیشه حل شود.

وزیرکشور ادامه داد:بخش عمده مردمی که در مرز زندگی می‌کنند امورات آن‌ها وابسته به مبادلات مرزی است، لذا باید این افراد از کسانی که در امر قاچاق نقش‌آفرینی می‌کنند مجزا شوند و باید تلاش کنیم که توسعه بازارچه های مرزی و تبادلت مرزی و مسافری بین کشور همسایه را گسترش دهیم.

وی به جدیت وزارت کشور در راستای رسمی شدن مرز شوشمی اشاره کرد و افزود:مرز فرصتی مناسب برای توسعه منطقه پاوه و اورامانات است و با توجه به شلوغی‌ها و درگیری‌ها آن‌سوی مرزها تا حدودی در دادن مجوزها تاخیر رخ داده است که تلاش وزرات کشور بر ان است که با جدیت بیشتری این موضوع را پیگیری کنیم.

3 پاسخ برای “مرز فرصتی مناسب برای توسعه منطقه پاوه و اورامانات است/ تسبیح ماموستا مرا یاد پاوه می اندازد

  • بهمن عزیزی در تاریخ فروردین 18, 1396 گفت:

    همواره برخود واجب میدانیم شکرگزار و سپاسگزار پروردگار متعال بخاطرنعمت وجودمبارک عالم دلسوز و آگاه حاج ماموستا قادری امام جمعه محترم شهرمان درمیان خود باشیم وضمن شکر این نعمت بزرگ ،ازدرگاه الله مهربان برای ایشان وخانواده محترمشان سلامتی و عزت روزافزون و عاقبت بخیری خواهانیم.

  • سقز نشین در تاریخ فروردین 18, 1396 گفت:

    وزیر کشور:
    “تسبیح ماموستا همیشه من را یاد پاوه می اندازد…”

    علی رغم بسیاری از حواشی ای که پیرامون شخصیت “ماموستا” هست و یا ایجاد می کنند، این سوال به ذهن متبادر می شود که با فوت “ماموستا” که به زعم بنده، روح “آیت الله سرخ پوش” در بدن دارد، آیا “کورده واری” و کوردها، “ماموستا”یی دیگر خواهند داشت که “تسبیح” شان دولتمردان دولتمند را یاد “پاوه” بیندازد؟!?

    آفرین بر درایت “ماموستا” که نه رای میخواهد و نه شعار می دهد و نه در بوق و سرنا می دمد که وزیر را به پاوه می کشانم و نه…

  • شهروند در تاریخ فروردین 17, 1396 گفت:

    حاج ماموستا یک افتخار است برای ما ولی کاش الان قدرش را می دانستیم.راستی نماینده محترم که همیشه میگه مرز را باز میکنم کجا بودند.مایه سرمشاری هستند که میزبان ،موقعی که مهمان داشته باشند خود راگم کند