ج 10 فروردین 1403 ساعت 13:03

جمع آوری زباله های منطقه جنگلی دودان تا مرخیل توسط فعالان محیط زیست باینگان

جمع آوری زباله های منطقه جنگلی دودان تا مرخیل توسط فعالان محیط زیست باینگان

به گزارش سلام پاوه : اعضای انجمن دوست داران طبیعت باینگان و انجمن سبز زردویی روز سه شنبه و به دنبال پایان تعطیلات نوروزی در اقدامی جمعی زباله های رها شده در طبیعت منطقه جنگلی ‘دودان’ تا ‘مرخیل’ به عنوان یکی از مقاصد گردشگری منطقه را جمع آوری کردند. به گزارش سلام پاوه و به […]

به گزارش سلام پاوه : اعضای انجمن دوست داران طبیعت باینگان و انجمن سبز زردویی روز سه شنبه و به دنبال پایان تعطیلات نوروزی در اقدامی جمعی زباله های رها شده در طبیعت منطقه جنگلی ‘دودان’ تا ‘مرخیل’ به عنوان یکی از مقاصد گردشگری منطقه را جمع آوری کردند.

به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا در این برنامه جمعی که حدود ۲۰ نفر از اعضای این ۲ انجمن فعال در حوزه محیط زیست حضور داشتند مقدار زیادی زباله رها شده در جنگل های این منطقه را جمع آوری و از طریق شهرداری باینگان به محل دفن زباله های شهر انتقال دادند.

شهر باینگان در حدود ۱۳۰ کیلومتری شهر کرمانشاه و در جوار مرز عراق واقع شده و به دلیل جنگل ها و مراتع زیبا، آبشارها و چشمه های خروشان و طبیعت بکر یکی از مقاصد گردشگری استان کرمانشاه محسوب می شود.

منطقه ‘مرخیل و بوزین’ در بخش باینگان یکی از مناطق حفاظت شده استان کرمانشاه است که بخش هایی از آن توسط اعضای انجمن های محیط زیستی منطقه از زباله پاکسازی شد.

اعضای این ۲ انجمن چند هکتار از جنگل ها و مراتع مابین روستای دودان تا منطقه مرخیل را در حدود چهار ساعت پاکسازی کردند.

امسال سومین سال فعالیت انجمن دوست داران طبیعت باینگان است و این سومین برنامه پاکسازی توسط اعضای این انجمن است که انجام شد و در طول سال هم به مناسبت های مختلف اعضای انجمن اقدام به پاکسازی محیط از زباله می کنند.

همچنین در تعطیلات نوروز و به ویژه در روز ۱۳ فروردین روز طبیعت شرکت تعاونی نیک اندیشان باینگان که در ورودی این شهر اقدام به برپایی سیاه چادر و عرضه محصولات غذایی، دامی و باغی منطقه کرده بود نیز با توزیع کیسه زباله، مهمانان نوروزی را برای جمع آوری زباله از طبیعت تشویق کردند.