پ 09 فروردین 1403 ساعت 20:31

۲۸ هزار مسافر نوروزی از شهرستان پاوه بازدید کردند

۲۸ هزار مسافر نوروزی از شهرستان پاوه بازدید کردند

به گزارش سلام پاوه:فرماندار پاوه گفت:در تعطیلات نوروز امسال ۲۸ هزار نفر از جاذبه های طبیعی و گردشگری این شهرستان بازدید کردند. به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا:پرویز ایده پور افزود:با وجود بارندگی و برودت هوا در تعطیلات نوروز امسال، این تعداد مسافر از جاذبه های طبیعی و گردشگری این شهرستان بازدید […]

به گزارش سلام پاوه:فرماندار پاوه گفت:در تعطیلات نوروز امسال ۲۸ هزار نفر از جاذبه های طبیعی و گردشگری این شهرستان بازدید کردند.

به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا:پرویز ایده پور افزود:با وجود بارندگی و برودت هوا در تعطیلات نوروز امسال، این تعداد مسافر از جاذبه های طبیعی و گردشگری این شهرستان بازدید کردند که هشت هزار و ۵۶۳ نفر آنها در اماکن اقامتی اسکان داده شدند.

وی اظهار کرد بیشترین بازدید مسافران از روستای هجیج و سدهای داریان و هیروی و چشمه بل، شهر پاوه، رودخانه خروشان سفید آب و طبیعت بکر باینگان، طبیعت زیبای نوسود و نودشه، روستاهای گردشگری شمشیر، خانقاه، داریان و موزه مردم شناسی پاوه بوده است.

ایده پور با بیان اینکه امسال ۱۰ سیاه چادر به منظور معرفی وعرضه صنایع دستی وغذاهای سنتی و محلی، محصولات باغی و کشاورزی و طبیعت منطقه برپا شده بود از افزایش ۲۵ درصدی فروش صنایع دستی وغذاهای محلی و سنتی در این سیاه چادرها نسبت به سال گذشته خبر داد.

فرماندار پاوه افزود:اگر چه تعداد مسافران و گردشگران این شهرستان در تعطیلات امسال نسبت به سال گذشته به دلیل بارندگی و سرما کاهش داشت اما با توجه به اینکه اقامت مسافران و فروش صنایع دستی بیشتر بوده درصد تاثیرپذیری توریسم بالاتر بوده است.

وی تصریح کرد:در ایام تعطیلات امسال ۱۵۵ مورد بازدید و نظارت توسط بازرسان مرکز بهداشت،اماکن نیروی انتظامی، دامپزشکی و صنعت،معدن و تجارت از اماکن عرضه مواد غذایی، اغذیه فروشیها و اماکن اقامتی انجام شد که منجر به پلمب یک هتل و تذکر کتبی به دو مکان عرضه مواد غذایی شده است.

شهرستان پاوه با بیش از ۶۰ هزار نفر جمعیت و داشتن جاذبه های فراوان طبیعی، آثار تاریخی و اماکن زیارتی همواره مقصد مسافران و گردشگران زیادی از داخل و خارج کشور است.

خبرنگار:محمد هادی زامیاد

2 پاسخ برای “۲۸ هزار مسافر نوروزی از شهرستان پاوه بازدید کردند

  • فرحناز در تاریخ فروردین 16, 1396 گفت:

    از روستا هجیج باز دیدم داشتیم که از استان آمد‌بودیم شرایط مکانی آن روستا دیدم افسوس برای آن رو ستا وبا تا سف برای مسول گردشگری آن شهرستان و…..هما ن تبلیقات داخل شهر نگاه می کردیم کافی بود

  • امجد در تاریخ فروردین 14, 1396 گفت:

    واقعا باید افسوس خورد برای کسانی که اون ساختمونو تو هجیج ساختن خیلی زنندست. اصلا به معماری منطقه نمیخوره. منظورم ساختمونیه که تو عکس هست