پ 09 فروردین 1403 ساعت 20:11

طرح پیشنهادی مبلمان شهری همراه با دانلود فیلم/ فاروق ابراهیمی

طرح پیشنهادی مبلمان شهری همراه با دانلود فیلم/ فاروق ابراهیمی

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : شهریک اثرهنری بزرگ است که آفرینندگانی به وسعت خود و به تعدادجمعیتش دارد. (کریستوفر الکساندر) اگرمیخواهید احترام مدیران شهری را نسبت به مردم بسنجید، به مبلمان آن شهرنگاهی بیاندازید. هدف طراحی شهری و مبلمان آن ایجاد محیطی خلاق و پرورنده برای مردمی است که در آن زندگی می کنند. […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : شهریک اثرهنری بزرگ است که آفرینندگانی به وسعت خود و به تعدادجمعیتش دارد. (کریستوفر الکساندر)

اگرمیخواهید احترام مدیران شهری را نسبت به مردم بسنجید، به مبلمان آن شهرنگاهی بیاندازید. هدف طراحی شهری و مبلمان آن ایجاد محیطی خلاق و پرورنده برای مردمی است که در آن زندگی می کنند.فاروق ابراهیمی

شهر پاوه و منطقه اورامانات با معماری خاص و بافت پلکانی دارای ظرفیتهای کثیری جهت فعال کردن استعدادها برای صبیح‌تر و خوش منظرتر شدن می‌باشد. معماری خدادادی و طبیعی که باعث بافتی منحصر به فرد و متفاوت شده اما نیازمند توجه و دیزاین و تزریق تفکر طراحی برای آن می‌باشد. تا قوت فکری و نقش انسانی مسئولیت خود را به خوبی ایفا کند و در بارور شدن این زیبایی طبیعی کمک مضاعف کند نه باعث مخدوش شدن به سبب نبود فکر و ایده و علم دیزاین شود.

طرح پیشنهادی که حاصل کار پروژه ای و دانش بنیان دانشگاهی می باشد حاصل پروژه۸ (محیط زیست) طراحی صنعتی دانشگاه است که توسط اینجانب و با استاد راهنمایی مهندس مصطفی آروند طراح برتر محصول خاورمیانه در طول چند ماه بعد از مطالعات تئوری و با توجه به منطقه هدف و در نظر گرفتن موارد مختلف، فرهنگ، زیبایی، سازه‌ای و… در میان اسکچ های مختلف انتخاب و سایر مراحل و پروسه طراحی از جمله تکمیل مطالعات تئوری، شبیه سازی های سه بعدی، محاسبات سازه ای و ساخت ماکت آماده ارائه و اجرا می باشد.

در منطقه اورامانات از جمله کمربندی شهر پاوه که به جاده دره‌نیشه مشهور است؛ از مکانهای گردشگری و تفریحی شهر می‌باشد؛ که کوه‌های آن زمین‌های دیمی از میوه انگور را داراست و نیز با توجه به اهمیت این مسیرها، نیازمند توجه بیشتری برای منظر آن ها می‌باشد. و با در نظر گرفتن مسیر مورد نظر، طرحهای مفهومی جهت مبلمان این مسیر طراحی شده است. طرحهایی که از جمله آنها نیمکت و سایه‌بانی است؛ که الهام گرفته از برگ درخت انگور و قرار گرفتن در سبک طراحی بایونیک به دیزاین در حوزه هویت سازی پرداخته و با در نظر گرفتن روشهای تولید، صرفه اقتصادی و توجه به موارد سازه‌ای با فرمی مدرن در پی رسیدن به اهداف متعددی می‌باشد.

مهمترین هدف و رسالت این طرح طراحی مفهومی برای هویت این مسیرها و برجسته کردن موضوع میوه انگور دیمی است که در نسل جدید مورد کم توجهی قرار گرفته و نیز با ساخت وسازهای بی مورد در حال تخریب این مسیرها هستیم. انسان زمانی انسان می‌گردد که دارای هویت باشد و بتواند از منیت خود حرفی داشته باشد و این نیز ریشه در فرهنگ آن جامعه‌ای دارد که انسان در آن زندگی می کند، امروزه در سراسر جهان، طراحی محیط و مبلمان شهری در حیطه هویت و فرهنگ جامعه و شهروند می باشد و در کشور ما نیز طراحی مبلمان شهری حول محور باورها، دیده ها و فرهنگ جامعه ماست.

ارتباط بین مبلمان شهری و هویت انسان می باشد و در  دومین نقش خود، وظیفه زیباسازی محیط را بر عهده می گیرد چرا که انسان زیبا پسند است و همین ویژگی در المان‌های شهری باعث آرامش انسان می‌شود.

لذا انتظار می رود با توجه به عصر امروز توجهی ویژه به دنیای دیزاین معماری و طراحی صنعتی و نقش آنها در بارور کردن استعدادهای موجود منطقه برای پیشرفت زیبایی و منظر شهری شود و نیز از مدیران شهری و منطقه ای انتظار استقبال از طراحی  و فکرهای نو آورانه می رود چونکه آینده از آن ملتیست که افکار و نوآوری های کثیرتری دارد.

فاروق ابراهیمی دانش آموخته طراح صنعتی و معماری، عضو باشگاه پزوهشگران جوان، عضو انجمن مخترعین ایران، عضو کانون طراحی صنعتی سازمان زیبا سازی شهرداری تهران

همچنین جهت دانلود و مشاهده فایل ویدئویی می توانید از لینک زیر استفاده کنید .

6 پاسخ برای “طرح پیشنهادی مبلمان شهری همراه با دانلود فیلم/ فاروق ابراهیمی

  • پور صفر در تاریخ تیر 21, 1396 گفت:

    پاوه زیباست و با این طرح زیباتر هم می شود

  • راشد در تاریخ فروردین 19, 1396 گفت:

    تشکر میکنم از کاک فاروق عزیز مخترع و طراح خلاق شهرمون که همیشه دغدغه ی شهر پاوه رو دارن. امیدوارم مسئولین هم قدردان این تلاشها باشن

  • شهروند در تاریخ فروردین 13, 1396 گفت:

    تشکر از این زحمات ایشون کار خودشون رو کرده و حالا نوبت مسئولین که استقبال کنن و تو ذوق این طرح نزنن امیدوارم با وسعت نظر با مواردی این چنینی برخورد شود

  • شهروند در تاریخ فروردین 13, 1396 گفت:

    با تشکر از این زحمات ایشان کار خود را انجام داده و حال از مدیران شهری انتظار آن می رود که استقبال کنند و این نوآوری را محقق سازند و همچنان که در متن فوق طراح اشاره کرده احترام به همه شهروندان با این مبلمان را محقق کنند

  • متین لطفی در تاریخ فروردین 13, 1396 گفت:

    با سلام و احترام
    از کاک فاروق عزیز بابت دغدغه‌ی پاک‌شان نسبت به پاوه، صمیمانه سپاسگزارم و توفیق روزافزون‌شان را در تمامی مراحل زندگی آرزومندم.

  • جمال سبحانی در تاریخ فروردین 13, 1396 گفت:

    با سلام
    تشکر از دوست و برادر عزیزم کاک فاروق به خاطر اهتمامش به این موضوع و ارائه طرحی خلاقانه، و تشکر از مدیریت محترم سایت سلام پاوه، امیدوارم این خلاقیت ها که بسیار ساده و کم هزینه هم هستند اما در عین حال جذاب و دیدنی، مورد توجه مدیران شهری واقع شود و از این ایده ها برای رفاه و استفاده شهروندان شایسته پاوه و مهمانان این شهر بهره برداری گردد.
    مجدد از کاک فاروق تشکر می کنم و برای موفقیت ایشان در تمام مراحل زندگی در بارگاه خداوند منان دعا می کنم.