ج 10 فروردین 1403 ساعت 02:26

شاهو سرشار از جاذبه های طبیعی و گردشگری است

شاهو سرشار از جاذبه های طبیعی و گردشگری است

به گزارش سلام پاوه : بخشدار شاهو از توابع شهرستان روانسر گفت: این بخش سرشار از جاذبه های طبیعی، دیدنی و گردشگری است. فریق محمودی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: غار قوری قلعه به عنوان بزرگترین غار آسیا و یکی از جاذبه های طبیعی این بخش آماده بازدید مسافران و گردشگران نوروزی […]

به گزارش سلام پاوه : بخشدار شاهو از توابع شهرستان روانسر گفت: این بخش سرشار از جاذبه های طبیعی، دیدنی و گردشگری است.

فریق محمودی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: غار قوری قلعه به عنوان بزرگترین غار آسیا و یکی از جاذبه های طبیعی این بخش آماده بازدید مسافران و گردشگران نوروزی است.

وی از طبیعت و جنگل سرسبز روستاهای شبانکاره و قوری قلعه به عنوان یکی دیگر از شاخص ترین جاذبه های گردشگری بخش شاهو یاد کرد.

بخشدار شاهو با بیان اینکه جنگل شبانکاره با درختانی از بلوط در دامنه ارتفاعات شاهو قرار دارد، بیان داشت: بخش شاهو با در برگیری مناطقی محدود ولی پرجاذبه، منطقه ای سرسبز برای جذب گردشگران است.

محمودی اظهار داشت: غار کاوات یکی دیگر از جاذبه های طبیعی بخش شاهو است که در نزدیکی روستای شبانکاره و ۲ کیلومتری غار قوری قلعه واقع شده است

وی اضافه کرد: در اطرف غار کاوات نیز باغات مثمر ثمری قد علم کرده اند و سراب ها و چشمه های گوارایی خروشان است که تفرجگاه بسیار جالبی برای مسافران می باشد.

بخشدار بخش شاهو گفت: ارتفاعات سربه فلک کشیده شاهو و دامنه های زیبای آن از نقاط مهم گردشگری در شهرستان روانسر و بخش شاهو می باشد و به دلیل جاذبه های طبیعی و ممتاز به ثبت میراث طبیعی کشور رسیده است.

محمودی یادآور شد: این کوهستان از طبیعت زیبا و دست نخورده ای برخوردار است و ده ها نوع گل و گیاه زیبای دارویی و خوراکی در ارتفاعات و دامنه های کوه شاهو رویش دارند و در تمامی فصول سال کوهنوردان زیادی از استان های همجوار برای صعود به این ارتفاعات به شهرستان مراجعه و یا در دامنه های سرسبز آن به همراه خانواده لحظاتی را به شادی می گذرانند.

وی از غار قوری قلعه به عنوان یکی از مهمترین آثار دیدنی استان یاد کرد و افزود: غار زیبا و اعجاب‌آور قوری قلعه هفتمین اثرطبیعی ملی ایران است که هرسال به ویژه در ایام نوروز گردشگران بی‌شماری را از سراسر جهان به سوی خود می‌کشاند.

شهرستان روانسر با ۴۷ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.