پ 09 فروردین 1403 ساعت 18:12

بازدید معاون پارلمانی رییس جمهوری از شهرستان جوانرود

بازدید معاون پارلمانی رییس جمهوری از شهرستان جوانرود

به گزارش سلام پاوه : معاون پارلمانی رییس جمهوری از جاده سلامت و مسیر گردشگری جاده قدیم جوانرود به آیشه دول و پروژه های عمرانی این شهرستان روز پنجشنبه بازدید کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، حسینعلی امیری بعد از بازدید گفت: پروژه جاده سلامت و مسیر گردشگری که حدود چهار و نیم کیلومتر طول دارد، […]

به گزارش سلام پاوه : معاون پارلمانی رییس جمهوری از جاده سلامت و مسیر گردشگری جاده قدیم جوانرود به آیشه دول و پروژه های عمرانی این شهرستان روز پنجشنبه بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسینعلی امیری بعد از بازدید گفت: پروژه جاده سلامت و مسیر گردشگری که حدود چهار و نیم کیلومتر طول دارد، یکی از پروژه های منحصر به فرد در حوزه سلامت و گردشگری در کشور خواهد بود.

وی همچنین به احداث بوستان ۴۰ هکتاری شهدا دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه سرانه فضای سبز در جوانرود نسبت به متوسط کشوری پایین است با احداث این بوستان سرانه فضای این شهرستان از یک متر به ۸ متر و بالاتر از میانگین کشوری ارتقا پیدا می کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: یکی از ویژگیهای این دو پروژه مهم، استفاده از امکانات محلی، همراهی و همدلی بین دستگاه های مختلف جوانرود است که این مهم با همت فرماندار شهرستان ایجاد شده است.

امیری به نقش ویژه مردم جوانرود در انقلاب اشاره کرد و افزود: مردم جوانرود در دفاع از سرزمین مقدس ایران و اسلام نقش ویژه ای داشتند و همیشه برای کشور مایه فخر و مباهات بوده اند و دولت هم وظیفه خود می داند به آنان خدمت کند.

معاون پارلمانی رییس جمهوری در ادامه به دغدغه خاص دکتر روحانی نسبت به مناطق مرزی وعشایری و کمترتوسعه اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در همین راستا برای ایجاد اشتغال در مناطق مرزی در ماه گذشته دولت لایحه ای را به مجلس تقدیم کرده است.

امیری افزود: برداشت یک و نیم میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی به عنوان تسهیلات در مناطق مرزی داریم که امیدواریم بعد از تعطیلات نوروز با عنایت نمایندگان این میزان برای ایجاد اشتغال در مناطق کمتر توسعه یافته در دستور کار مجلس قرار بگیرد.

شهرستان جوانرود با ۷۴ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.

خبرنگار: بهمن کریمی